Symptomer

Jeg er 4+2 i dag

-ømme bryster
-må tisse ofte
-småuggen store deler av dagen
-fått uren hud
-småmurringer
-leamus helt nederst i magen
 
Uren hud her også, men det har jeg i grunnen hatt siden jeg sluttet på pillen. Skikkelig vonde, dype kviser både på hals og rygg/skuldre. Nesten litt akne-aktige. Like greit at det er høst og sesong for høyhalset genser og skjerf ;) Ellers varierende kvalme. Kommer og går litt, men er helt klart verst på kvelden. Hodepinen er her denne gangen også, sammen med tissetrang og trøtthet. Er 5+1 i dag.
 
Er 7+6 i dag, må tisse ofte på natta. Sover dårligere, ellers er formen bra. Litt små stikl i sidene, føles ut som at magemusklene er øm.
 
Har nå begynt å få smerter/«menskramper» bak skambeinet etter orgasme. Ellers får jeg mye grøsninger, følelse av uggenhet og hinsides trøtt og sliten. Kveldskvalme og en mage i ulage.
 
Små kvalm dagen lang samt natten, litt uvant har ikke pleid å bli rammet av kvalme (eller selektiv husk?) men ikke mer enn lett sjøsyk så greit. Stikkinger og i magen, og må på do midt på natten, og andpusten. Enten har jeg mistet all kondis eller så er det kommet allerede.

ca 5+4 idag, ja dagene er viktige så tidlig
 
5+0 og fortsatt lite symptomer. Skulle ønske jeg hadde mer. Blir stressa av å ikke kjenne på noen spesielle symptomer.
 
Kjenner en sur smak i munnen. Uten at jeg smaker at det er surt...:bored: vanskelig å forklare. Men det gjør meg litt uggen/småkvalm. Matlysten begynner å bli dårlig. Har egentlig ikke lyst på noe. Må tisse to ganger om natten. På dagtid tisser jeg hele tiden føles det som. Er 5+5
 
Kjenner en sur smak i munnen. Uten at jeg smaker at det er surt...:bored: vanskelig å forklare. Men det gjør meg litt uggen/småkvalm. Matlysten begynner å bli dårlig. Har egentlig ikke lyst på noe. Må tisse to ganger om natten. På dagtid tisser jeg hele tiden føles det som. Er 5+5
Sikkert den berømmelige metallsmaken. Sliter skikkelig med den jeg også, hatt den i et par uker :( Trigger veldig kvalme synes jeg.. Er 8+1.
 
Er 7+2 og fant ut at jeg var gravid for bare par dager siden, men før det så har jeg hatt sånn klump i halsen som utvider seg til kvalme så fort jeg står opp, også kan det oppstå utover dagen :shifty: Ellers har jeg hatt kløe i puppene og bittelitt ømme pupper før jeg fant ut at jeg var gravid, men jeg sliter med å bestemme meg for hva jeg vil spise til tider og craver skikkelig etter coca cola light :rolleyes: Håper at dette gir seg når man bikker 12-14 uker, for jeg kommer ikke til å overleve med dette da jeg også til tider er så slapp, trøtt og sliter veldig med hodepine :meh:
 
Jaja, i ettermiddag kom den berømte kvalmen.... Guuud altså... Akkurat da jeg var igang med fredagstacoen med barna, bare å hive innpp med isbiter og vann... Håper det ikke blir like ille som med forrige graviditet... Måtte gå med kvalmebånd hele tiden... :hungover:
 
E 5+4 idag
Øm på puppan
Litt stikking av å t nederst i mage (livmor)
Sov dårligere (å æ sov elendi fra før av, så såvidt æ sov nån få tima me flere oppvåkninge)
Sulten hele tia
Småkvalm hvis æ ikke spis, men ikke så mye at æ bi berørt av d
 
Kvalm idag, håper det bare er en sånn engang ting
 
5+6 i dag. Har den siste uka fått litt symptomer, tunge bryst, ømme brystvorter, menssmerter i magen og korsrygg og løs mage.
 
5+2, fått så mange vonde kviser i ansiktet i dag. Ellers utrolig trøtt og sliten hele tiden. Dette kombinert med myyyye stress på jobben gjør at jeg kjenner meg litt engstelig for å gå på en smell. Var sykemeldt fra jobben i vår pga slitenhet både fysisk og psykisk!
Kan man få ekstra mengder vann i kroppen så tidelig? Allerede dype og tydelige sokkemerker, dette merket jeg ikke før på slutten i forrige svangerskap.
 
6+6 nå, og for et par dager siden begynte kvalmen å komme snikende! Kan komme om det går for lang tid mellom måltid, rett etter jeg har spist, ved aktivitet eller hvis jeg ligger i ro. Noe funker én gang, mens det samme funker ikke den neste. Men skal overhodet ikke klage!! Er så lykkelig for å være gravid at det får jeg bare takle, hørt at kvalme er et godt tegn også, så det tar jeg med et stort smil (inn til videre hvis jeg ikke blir verre:p)! Men all respekt til dere som er knallkvalm i omtrent 9 måneder altså!! Dere er virkelig noen krigere, for det er noe av det verste som finnes! :Heartred:meh:
 
Jeg kjenner etter symptomer «hele tiden», synes det er litt betryggende å ha dem. Vet at det ikke er noen automatikk i det, at alt kan være bra selv om man har lite eller ikke et eneste symptom. Men mistet symptomer en uke før det ble konstatert MA i det første svangerskapet, så nå tar jeg gjerne alt jeg får :p:D

- Ømme pupper
- Uggen, men ikke direkte kvalm
- Får skikkelig ulvehunger innimellom
- Høy puls
- Skikkelig trøtt i 12/13-tiden på jobb
- Murringer nederst i magen
 
Jeg har vært litt bekymret over at kvalmen ikke har vært så fremtredende, men nå er jeg ikke redd lenger for å si det sånn. Ligger i senga og lurer på hvordan jeg skal klare å stå opp, for kvalmen har kommet som en tsunami over meg nå:hilarious::hungover: Håper det blir sånn som forrige svangerskap, at det gir seg i uke 10:angelic: Hvis ikke så kommer det til å bli ganske tøft siden jeg er hjemme med ei på 11 mnd som ikke har fått BHG plass. Ikke så lett å være på farten med denne kvalmen :wideyed: Av andre symptomer så er jeg himla trøtt, fryser veldig lett og kjenner litt murringer innimellom. Har også spottet bittelitt hver dag siden uke 4 når jeg hadde en liten blødning etter å ha vært på do. Men blødde flere ganger i mitt forrige svangerskap uten at det var noe galt, så er ikke så veldig bekymret for akkurat det. Jeg har nok bare veldig sensitive slimhinner. Tok HCG prøver denne uka, og den viste høy HCG med stigning, så er positiv og krysser fingrene for at alt går bra:Heartred
 
9+5 og nå er jeg ekstremt varm på kveldstid. Urolig i hele kroppen og enda mer trøtt:facepalm:
 
Back
Topp