Middag til lille

PetiteMoi

Glad i forumet
Vi har prøvd det meste av mat. Alle glass (6mnd) og moser vår middag. Jeg har også prøvd bare potet, gulrot og ja, du ser tegningen. Alt mellom himmel og jord. Men hun bare brekker seg eller gir meg sånn skikkelig guff uttrykk. (Det samme jeg får om jeg smaker på rosenkål ) lille er jo 7mnd og 13 dager (32uker). Noen som har tips om annen mat? Har boka til Ida. Men litt på grunn av vekten til lille ønsker jeg helst glass fordi da vet jeg at hun får i seg nokk av det hun skal ha. Kan jeg prøve å gi henne 8mnd glass? Eller skal vi bare ha et par uker uten middag? Hun får grøt til morgen og kveld.
 
Ingen ting i veien for å vare gi grøt i en periode. Det som kan være greit å huske på at det kan ta litt tid, opptil 7-8 ganger, for de små å vende seg til nye smaker og et tips er å holde seg til en type smak (eks gulrot, søtpotet, gresskar er ofte lettest siden de er litt søte på smak) i en uke før man prøver noe annet. Liker hun fruktmos? En mulighet er å lure henne litt og ta litt fruktmos ytterst på skjea og gradvis redusere mengden.
Hvis hun har et vekt problem ville jeg gjort motsatt og laget selv for da kan du øke kaloritettheten. Det er ikke noe hokus pokus ingredienser i glass bare «vanlig mat» som er enklere å gi fordi det er ferdiglaget. Ikke noe i veien å gi 8 mnd glass næringsinnholdet er det samme kun konsistensen (grovere) som er forskjellig.
 
Ingen ting i veien for å vare gi grøt i en periode. Det som kan være greit å huske på at det kan ta litt tid, opptil 7-8 ganger, for de små å vende seg til nye smaker og et tips er å holde seg til en type smak (eks gulrot, søtpotet, gresskar er ofte lettest siden de er litt søte på smak) i en uke før man prøver noe annet. Liker hun fruktmos? En mulighet er å lure henne litt og ta litt fruktmos ytterst på skjea og gradvis redusere mengden.
Hvis hun har et vekt problem ville jeg gjort motsatt og laget selv for da kan du øke kaloritettheten. Det er ikke noe hokus pokus ingredienser i glass bare «vanlig mat» som er enklere å gi fordi det er ferdiglaget. Ikke noe i veien å gi 8 mnd glass næringsinnholdet er det samme kun konsistensen (grovere) som er forskjellig.

takk for svar. Hun elsker fruktmos i alle varianter. Vi har prøvd slik du sier. Var vår HS som anbefalte oss å bruke glassene.
 
Helt vanlig at de lager guffne uttrykk. Tilby alt mulig hele tiden så går det seg til. Du kan se litt på BLW også, det kan være babyen vil spise selv :)
 
Fortsett å tilby. Gjør ingenting om hun gir uttrykk for at det er æsjbæsj, blir hun ikke eksponert for smaken, vil hun heller ikke venne seg til den.
 
Samme som alle sier. Her babyen liker å spise selv, han er 14 månader og hatet grøt da han var under ett år, nå det er favoritt. Han var gal etter avokado men liker ikke det så mye siste 3 uker. Spiste pannekaker en gang, elsket det, neste gang alt var på gulvet :bored: Og så videre. Man kan bare forsette å prøve
 
Min baby ville spise selv :)
Droppet alt av most mat og grøt en periode, og ga heller den maten vi hadde til middag. Sørget for å droppe halvfabrikata de fleste dager i denne perioden. Tok ikke mer enn 3-4 uker så var han oppe i 3 gode måltider som han spiste selv.
Begynte med grøt rundt et år, da spiste han den selv med skje.
 
Back
Topp