Når fortelle lederen?

Jeg venter også så lenge som mulig fordi jeg er i prøvetid (ny jobb i august), og føler at det er andre ting jeg vil fokusere på fremfor graviditet, så lenge det går.
 
Jeg er også pedagogisk leder men på mellom barns avdeling, startet i august. Så er veeldig spent på hvordan sjefen vil ta det.
 
Måtte fortelle med en gang jeg fikk positiv test, siden vi må risikovurdere en del med tanke på labarbeid :)
 
Sjefen min fikk vite det like etter positiv test. Har vært gjennom mange runder for å bli gravid og hun har vært støttende hele veien.
I tillegg har jeg et svært risikofylt arbeid mtp utangering og vold, så er allerede tatt ut av arbeid.
Men under «vanlige omstendigheter» og annet arbeid ville jeg nok ventet til magen ble synlig.
 
Fortalte det til lederen i dag. Ble sykemeldt 50% pga hyperemesis. Like greit å fortelle det, da vi er en veldig liten arbeidsplass med få ansatte:rolleyes: 7+5 i dag.
 
Venter lengst mulig. Ett par kollegaer vet det
 
Jeg ønsker å fortelle det asap, da jeg står i en jobb med fare for utagering, vold, trusler osv. Lederen er på ferie, enn skal fortelle det raskt når vedkommende er på plass :hilarious:
I et sånt yrke kvalifiserer du for svangerskapspenger, du vet det ? :) Ikke verdt å sette seg selv og barnet i fare ved å være på jobb i et sånt yrke. Man vet jo aldri når det oppstår potensielt farlige utageringssituasjoner.
 
Kommer ann på om jeg blir dårlig og må ut eller begynne trappe ned. Har et yrke som gjør at jeg og vil gå ut i svangerskapspermisjon pga fare for fosteret. Men håper holde det til uke 10 hvertfall.
 
I et sånt yrke kvalifiserer du for svangerskapspenger, du vet det ? :) Ikke verdt å sette seg selv og barnet i fare ved å være på jobb i et sånt yrke. Man vet jo aldri når det oppstår potensielt farlige utageringssituasjoner.
Ja, men tusen takk for at du sier fra likevel :D Ønsker å jobbe litt med administrativt, men spørst om dette lar seg praktisk gjennomføre :p Har ikke fått snakket med sjefen enda, men planlegger å gjøre det neste uke da sjefen er på plass igjen! Gruer meg :bag:
 
Ja, men tusen takk for at du sier fra likevel :D Ønsker å jobbe litt med administrativt, men spørst om dette lar seg praktisk gjennomføre :p Har ikke fått snakket med sjefen enda, men planlegger å gjøre det neste uke da sjefen er på plass igjen! Gruer meg :bag:

Jeg ble tatt ut med svangerskapspenger pga. Samme problemstilling som deg. I tillegg hadde de ikke noe adm. Arbeid til meg. :meh: Akkurat nå går det greit siden formen er dårlig men tror det kan bli lange dager når kvalmen (forhåpentligvis) gir seg.
 
:Heartred
Jeg ble tatt ut med svangerskapspenger pga. Samme problemstilling som deg. I tillegg hadde de ikke noe adm. Arbeid til meg. :meh: Akkurat nå går det greit siden formen er dårlig men tror det kan bli lange dager når kvalmen (forhåpentligvis) gir seg.
Fint vi er flere i samme båt! Jeg får dårlig samvittighet fordi jeg ikke kan bidra, men sånn må det bare bli, kan jo ikke utsette bebisen for noe :Heartred Blir spennende hvordan lederen tar nyheten og hva som skjer fremover.
 
:Heartred
Fint vi er flere i samme båt! Jeg får dårlig samvittighet fordi jeg ikke kan bidra, men sånn må det bare bli, kan jo ikke utsette bebisen for noe :Heartred Blir spennende hvordan lederen tar nyheten og hva som skjer fremover.

akkurat det samme jeg kjenner på. Var åpen med det til sjefen, hun er veldig forståelsesfull og ba meg ikke tenke slik. Vi er ikke de første på arbeidsplassen som blir tatt ut pga graviditet, og nok ikke de siste heller. Første pri er babyen. ingen grunn til å ta noen sjanser.
 
akkurat det samme jeg kjenner på. Var åpen med det til sjefen, hun er veldig forståelsesfull og ba meg ikke tenke slik. Vi er ikke de første på arbeidsplassen som blir tatt ut pga graviditet, og nok ikke de siste heller. Første pri er babyen. ingen grunn til å ta noen sjanser.
Det er sant! :shy:
 
Back
Topp