Når fortelle lederen?

Hello

Elsker forumet
JuniJubel2021
Ja.....når fortelle? Sist graviditet slet jeg mye med kvalme, som kom rundt uke seks/syv. Jobber som pedagogisk leder i en barnehage i Oslo, og det er jo en fysisk krevende jobb, spesielt nå under korona. Mye flyging frem og tilbake, for foreldrene får jo ikke komme inn i barnehagen. Så det er mye annet som vi også må håndtere nå, pluss at vi sitter ikke akkurat i ro i barnehagen fra før av heller :laughing001Bekymret for korona som gravid er jeg også! Aah, lurer på hvordan jeg skal forholde meg til dette etterhvert :shifty::laughing021
 
Kjenner på akkurat de samme tingene, i forhold til det med mye stress og ekstra jobb! Jeg jobber også som pedagogisk leder i barnehage, heldigvis med store barn :wtf: Har allerede fortalt flere kollegaer og sjefen, så skulle jeg bli dårlig og kvalm så vet de hvorfor, men kjenner jeg er litt urolig mtp korona og de litt for hektiske hverdagene o_O Spent på om og isåfall når jeg kommer til å kjenne på kvalmen, og hvordan det blir å håndtere det i den travle hverdagen :wacky:
 
Kjenner på akkurat de samme tingene, i forhold til det med mye stress og ekstra jobb! Jeg jobber også som pedagogisk leder i barnehage, heldigvis med store barn :wtf: Har allerede fortalt flere kollegaer og sjefen, så skulle jeg bli dårlig og kvalm så vet de hvorfor, men kjenner jeg er litt urolig mtp korona og de litt for hektiske hverdagene o_O Spent på om og isåfall når jeg kommer til å kjenne på kvalmen, og hvordan det blir å håndtere det i den travle hverdagen :wacky:
Aaah, så fint med en med samme jobb! Jobber også med store barn, men kjenner likevel på veldig hektiske dager.. Hvis formen blir dårligere må jeg fortelle det til leder og de på avdelingen fortløpende. Begynte å jobbe der i april, så jeg kjenner jeg «gruer» meg litt :nailbiting: Vil liksom ikke bare «forsvinne»... :sorry::rolleyes:
 
Tenker at det kan være greit å fortelle det tidlig, med tanke på hvis man skulle bli dårlig.
Jeg måtte fortelle det til jobben med en gang da jeg sitter å overvåker under operasjon, og tar røntgen. Så på min arbeidsplass så er tilrettelegging ganske så viktig tidlig.
 
Aaah, så fint med en med samme jobb! Jobber også med store barn, men kjenner likevel på veldig hektiske dager.. Hvis formen blir dårligere må jeg fortelle det til leder og de på avdelingen fortløpende. Begynte å jobbe der i april, så jeg kjenner jeg «gruer» meg litt :nailbiting: Vil liksom ikke bare «forsvinne»... :sorry::rolleyes:
Jeg kjenner også på det med å «forsvinne». Selv om jeg har jobbet der i flere år og de har visst at vi har prøvd å bli gravide. :Heartred

Hverdagen er så travel og det er ikke bare bare alltid å få inn vikar. Sko jeg plutselig bli sykemeldt kommer jeg til å ha dårlig samvittighet :oops: (selv om jeg 100% setter meg og baby foran jobb). Ønsker å ha en åpen dialog og tilrettelegging så langt det er mulig i alle fall :happy:
 
Jeg kjenner også på det med å «forsvinne». Selv om jeg har jobbet der i flere år og de har visst at vi har prøvd å bli gravide. :Heartred

Hverdagen er så travel og det er ikke bare bare alltid å få inn vikar. Sko jeg plutselig bli sykemeldt kommer jeg til å ha dårlig samvittighet :oops: (selv om jeg 100% setter meg og baby foran jobb). Ønsker å ha en åpen dialog og tilrettelegging så langt det er mulig i alle fall :happy:
Ja, ikke sant! Hjelper jo på at du har jobbet der lenge :) Pluss at du har vært åpen om barneønsket :) Jeg er jo ganske ny, pluss at det har vært mange utskiftninger før meg, det hjelper ikke akkurat på :laughing021
Men som du skriver, helsa til oss og baby kommer først :smiley-bounce016
 
Jeg håper jeg klarer å vente noen måneder, for har søkt på jobben som assisterende butikkleder, og tror dessverre jeg stiller svakere dersom jeg forteller det :meh:
Men er jo allerede sykt oppblåst så spørs hvor lenge jeg kan skjule det..
 
Fortalte ene det i går, og hun andre får vite til uka :) hun har også fulgt meg gjennom hele prosessen med inseminering. Hehe. Jobber som sykepleier, og kjenner allerede at jeg snart kommer til å trenge tilrettelegging :shifty:
 
Forige graviditet fortalte jeg det til lederen min før IKM :hilarious: Jeg var SÅ dårlig (kvalm, trøtt, svimmel), og pga veldig høy aktivitet på jobb ble det forventet at jeg skulle jobbe ekstra lange dager (16 timer), mange dager i strekk. Måtte rett og slett bare si at vet du, det her går ikke og så la jeg kortene på bordet. Det var veldig fint ❤ Hun var vikar og så lett å prate med, og lovet å ikke dele det videre. Den andre lederen måtte jeg fortelle det til etter TUL, pga tilrettelegging. Han klarte å røpe det til kollegaene mine, så var ikke sånn veldig lett å dra tilbake på jobb når jeg mistet babyen. Denne gangen er jeg fryktelig usikker på hvordan jeg skal gjøre det... Trenger tilrettelegging og leder trenger å vite det slik at de kan ordne en erstatter (opplæring tar litt tid...), men har ikke lyst til at det samme skal skje igjen og stoler ikke på at vedkommende klarer å la være å røpe det. Har bedriftshelsetjenesten jeg kan snakke med da ihvertfall.
 
Skal prøve å vente så lenge som mulig denne gangen. Men med mitt pokerfjes, så varer vel det til neste uke eller noe sånt o_O
 
Fortalte med en gang:hilarious: Vi sliter veldig med vikarer om dagen, så tenkte at jo mer forberedt hun kan være jo bedre, og jaggu gikk det ikke to uker også var jeg sykemeldt:meh:
 
Jeg vil vente så lenge som mulig, helst til sannsynligheten for SA/MA er 0% (uke 20)..
Men det er drømmescenario, må vel si noe før det.
 
Jeg har jobbet på legekontoret i et halvt år så har ikke lyst til å si noe i det hele tatt egentlig :hilarious:
Jeg er helsesekretær, og kommer ganske nærme pasienter daglig så kjenner jeg også er litt urolig for smitte... Men får vel ikke gjort så mye mer enn smittetiltakene som allerede er blitt satt igang. Tar heldigvis ikke covid-19 prøver hos oss så det er jo bra.
Tror jeg forteller det til arbeidsgiver etter oul engang :playful:
 
Jeg skal ha medarbeidersamtale om et par uker og tenker jeg forteller det da :)

Sjefen er en god venninne og ville ha fortalt henne det på «syklubben» i morgen, men hun kunne ikke komme.
 
Jeg ønsker å fortelle det asap, da jeg står i en jobb med fare for utagering, vold, trusler osv. Lederen er på ferie, enn skal fortelle det raskt når vedkommende er på plass :hilarious:
 
Back
Topp