Flere som venter nr 4? Er jeg for gammel?

MillenniA

Blir kjent med forumet
;)Noen flere som har tre barn fra før? Mine er snart 2, 4 og 6 år. Jeg er 36, blir 37, i mars og har med ett begynt å lure på om jeg er for gammel. Om jeg vil få masse plager i svangerskapet og etter fødsel..? Og hva med energien, vil jeg strekke til for fire stykker når jeg ikke akkurat er i 20-åra. Og hvordan vil omverden reagere på at vi får flere barn enn «normen». Masse slike tanker svirrer i hodet og gjør meg urolig. Mamma har flere ganger uttrykt at jeg vel ikke skal ha flere enn tre, og har vært veldig letta når jeg har svart at jeg var fornøyd med tre. Men så er det vel lov å ombestemme seg når det «manglet» en liten en til i flokken.. :happy:
 
Er da aldri for sent før den biologiske klokken utløper ;) min mor fikk siste barnet ved 37 år og tanten min fikk sitt siste barn når hun var 45/46 år.. :)
 
Du, gjennomsnittsalderen for førstegangsfødende er 29,5år! Du e absolutt ikkje gammal :happy: alle skal alltid meine noko om alle andre, rist det av deg, DU og mannen din veit best for deg og dine:Heartpink kjempe flott at dokk ønsker fleire barn, storfamilier er ein fantastisk velsignelse :talk017

Eg har 2 jenter fra før og fødte ei alt for tidlig i sommar, dette blir derfor nummer 3 og eg er langt fra ferdig enda! Er berre 31år, mannen min er 36, men altså, vips så er eg 36år og gravid og :smiley-angelic003 xsmile5 energien strekker alltid til:happy:
 
Neida, du er absolutt ikke for gammel!
Stemoren min var 36 når hun fødte sist, og det var tvillinger. Hun hadde to fra før, og pappa hadde to fra før, alle bodde hos de. Så det ble nr 5 og 6 for de :hilarious: men det gikk veldig bra!
Selv er jeg 30år og venter nr 3 :greet025
 
Neida :) jeg fødte 3 mnd etter stemoren min. Hun var 42. Og fattern 57. Han derimot, er for gammel :D så vidt han lever med en 3 åring. Haha
 
Vi har tre barn fra før og jeg venter nr fire nå. Eldste er 5 år og tvillinger på 3 år. Hadde aldri tenkt at vi skulle ha flere barn enn tre. Men nå har jeg hatt lyst på en til i hvertfall ett år. Så bestemte vi oss for å prøve på nr4. Jeg er 31 år, men det er først nå at de fleste i omgangskretsen begynner å få sin første, så du er absolutt ikke for gammel. Det kommer til å gå strålende!:smiley-angelic003
 
Sniker

Ingen andre enn deg selv kan avgjøre hvor mange barn du skal ha.
Og alder er bare et tall.
Her var jeg 4 barnsmor som 26 åring (alle med samme mann). Fått reaksjoner på det, som med alt annet i livet, folk klarer ikke la være å lirke av seg kommentarer.
Kanskje de er sjalu? Misunnelig?

Min mor ble 4 barnsmor da hun var 42. Ikke for gammel hun heller, men merker det nå hun er 60 og yngste er akkurat myndig, henger ikke helt med i utviklingen osv, men er en god mor for det.

Masse lykke til! Barn er rikdom :Heartred
 
Sniker ... eg er 38 og prøver på nr 3 (håper å bli med i juni gruppa :)) Min mann er eldre enn meg!
Har tenkt på det samme - er vi for gamle?
Tanker, som dine, dukker opp - spesielt rundt svangerskap og fødsel osv:woot:

Når det gjelder 4 barn - veldig mange i nabolaget her med så mange... noen foreldre er unge/andre eldre ;)
Alle må velge for seg selv - rart hvor mye folk skal mene om alt :p:confused::eek::wtf::woot:
 
jeg venter nr 4 nå :happy: Blir 32 år før h*n kommer.. så føler ikke så mye på min alder, men tenker litt på hva andre syns og mener om at vi skal ha ett barn nr 4.. Spesielt siden eldstemann i flokken har store utfordringer og diverse diagnoser.. Men jeg tenker at vi vet og kan best om vår lille familie og prøver å blåse lang mars i hva andre tenker og mener.. selvom det ligger å ulmer i bakhodet:eek:
Når det er sagt så er vi en stor familie, og alle mine tanter og onkler har minst 3 barn hver seg og noen har 5.. så 4 er vel ikke såå gæli:wacky:
Mine barn er 11 år, 6 år og 1 år nå.. så det er omtrent 5 år mellom hvert barn, så to tette nå på slutten tenker jeg blir helt perfekt! for oss :D
 
Du, gjennomsnittsalderen for førstegangsfødende er 29,5år! Du e absolutt ikkje gammal :happy: alle skal alltid meine noko om alle andre, rist det av deg, DU og mannen din veit best for deg og dine:Heartpink kjempe flott at dokk ønsker fleire barn, storfamilier er ein fantastisk velsignelse :talk017

Eg har 2 jenter fra før og fødte ei alt for tidlig i sommar, dette blir derfor nummer 3 og eg er langt fra ferdig enda! Er berre 31år, mannen min er 36, men altså, vips så er eg 36år og gravid og :smiley-angelic003 xsmile5 energien strekker alltid til:happy:
Åh, såå herlig å høre! :happy: Ja, gruer og gleder meg til å fortelle for vet det er flust av meninger! Opplevde det allerede ved nummer tre! Godt å høre at jeg ikke er for gammel og vet at kreftene alltid strekker til når lille ankommer, men er brått mer bekymra denne gangen likevel:sorry: Men bekymring er jo en del av «gamet» så det lever vi over :shy: Så tøft at du ønsker deg flere, hører ikke mange som sier det! Hvor mange ser du for deg? :happy:
 
jeg venter nr 4 nå :happy: Blir 32 år før h*n kommer.. så føler ikke så mye på min alder, men tenker litt på hva andre syns og mener om at vi skal ha ett barn nr 4.. Spesielt siden eldstemann i flokken har store utfordringer og diverse diagnoser.. Men jeg tenker at vi vet og kan best om vår lille familie og prøver å blåse lang mars i hva andre tenker og mener.. selvom det ligger å ulmer i bakhodet:eek:
Når det er sagt så er vi en stor familie, og alle mine tanter og onkler har minst 3 barn hver seg og noen har 5.. så 4 er vel ikke såå gæli:wacky:
Mine barn er 11 år, 6 år og 1 år nå.. så det er omtrent 5 år mellom hvert barn, så to tette nå på slutten tenker jeg blir helt perfekt! for oss :D
Så godt å høre at flere ønsker seg mer enn to og tre :happy: Jeg tenker også st det er helt vårt valg og ikke noe noen andre har noe med, men lurer likevel litt på hva alle blir å mene om det. Kanskje også litt fordi vi ikke helt klart å lande på valget om fire før jeg plutselig ble gravid! Det gikk mye fortere enn jeg hadde tenkt så hodet henger ikke helt med i svingene nå merker jeg. Også er det litt vanskelig når «ingen» vet enda og en bare går med sine egne tanker... :nailbiting::shy:
 
Sniker ... eg er 38 og prøver på nr 3 (håper å bli med i juni gruppa :)) Min mann er eldre enn meg!
Har tenkt på det samme - er vi for gamle?
Tanker, som dine, dukker opp - spesielt rundt svangerskap og fødsel osv:woot:

Når det gjelder 4 barn - veldig mange i nabolaget her med så mange... noen foreldre er unge/andre eldre ;)
Alle må velge for seg selv - rart hvor mye folk skal mene om alt :p:confused::eek::wtf::woot:
«Godt» å høre at vi er flere som bekymrer oss for alder. Jeg vet jo om veldig mange som får barn etter 35 og det går jo fint med de aller aller fleste! :) Men såklart man blir jo litt ekstra engstelig når man ikle vet noe enda. Jeg tenker ikke at 38 er for gammelt det er jo ganske vanlig i dag i grunn. Jeg tror det blir roligere når vi får tatt ultralyd og forhåpentligvis sett at alt er fint, men det er jo en stund til enda da...:hilarious: Håper for dere at det blir juni barn! :dummy::dummy1:
 
Sniker

Ingen andre enn deg selv kan avgjøre hvor mange barn du skal ha.
Og alder er bare et tall.
Her var jeg 4 barnsmor som 26 åring (alle med samme mann). Fått reaksjoner på det, som med alt annet i livet, folk klarer ikke la være å lirke av seg kommentarer.
Kanskje de er sjalu? Misunnelig?

Min mor ble 4 barnsmor da hun var 42. Ikke for gammel hun heller, men merker det nå hun er 60 og yngste er akkurat myndig, henger ikke helt med i utviklingen osv, men er en god mor for det.

Masse lykke til! Barn er rikdom :Heartred
Tusen takk! Jeg er helt enig i at alder bare er et tall, det er bare det med økt risiko osv. Men vi krysser fingrene for at alt går bra og at vi blir sikre nok på vårt valg til at vi klarer å riste av oss andres kommentarer. Imponerende å være firebarnsmor som 26-åring! Og tenk så mye mer krefter og energi du har som fikk de tidlig! Det må være gull verdt. :)
 
Neida, du er absolutt ikke for gammel!
Stemoren min var 36 når hun fødte sist, og det var tvillinger. Hun hadde to fra før, og pappa hadde to fra før, alle bodde hos de. Så det ble nr 5 og 6 for de :hilarious: men det gikk veldig bra!
Selv er jeg 30år og venter nr 3 :greet025
Godt å høre! :) oioi med tvillinger! Jeg må si jeg er litt engstelig denne gangen for at det er to, men det er alltid nok kjærlighet så da går vel alt :)
 
Vi har tre barn fra før og jeg venter nr fire nå. Eldste er 5 år og tvillinger på 3 år. Hadde aldri tenkt at vi skulle ha flere barn enn tre. Men nå har jeg hatt lyst på en til i hvertfall ett år. Så bestemte vi oss for å prøve på nr4. Jeg er 31 år, men det er først nå at de fleste i omgangskretsen begynner å få sin første, så du er absolutt ikke for gammel. Det kommer til å gå strålende!:smiley-angelic003
Tusen takk! :) Jeg har ikke rukket å hatt lyst på flere så veldig lenge og har vært litt fram og tilbake, sikkert derfor jeg kjenner på usikkerhet nå. Det er absolutt et ønsket barn, men litt angst er det vel lov å ha likevel :nailbiting::shy:
 
Åh, såå herlig å høre! :happy: Ja, gruer og gleder meg til å fortelle for vet det er flust av meninger! Opplevde det allerede ved nummer tre! Godt å høre at jeg ikke er for gammel og vet at kreftene alltid strekker til når lille ankommer, men er brått mer bekymra denne gangen likevel:sorry: Men bekymring er jo en del av «gamet» så det lever vi over :shy: Så tøft at du ønsker deg flere, hører ikke mange som sier det! Hvor mange ser du for deg? :happy:
Har i grunn ingen tall, men dei to eldste blir 6 og 7år når denne kommer, så ønske iallefall ikkje at h*n ska vera aleina etterpåklatt :happy: tar så mange Gud vil gi meg tenke eg xsmile5
 
Jeg har også 3 barn fra før og venter nr.4 nå:Heartbigred jeg ble 30 år i år, og mine 3 andre barn er 11, 8 og 6 år:Heartblue:Heartpink:Heartblue de 3 jeg har nå har jeg sammen med ex mannen min og den lille spiren i magen har jeg med min nye flamme:Heartred vi skulle etter planen flytte til han til sommeren, men nå må vi fremskynde planene litt:laughing021
 
For gammel?? Seier kven? Eg er 41, fyller 42 før barnet kommer. Føler meg bedre egnet til å være mor no, enn da eg var 28 og fekk gutten min. Klart det har sine fordeler å være ung, men alt i alt så trur eg at det blir som du gjer det til.
 
Jeg venter også nr 4 :Heartred er nesten like gammel som deg, men føler meg ikke for gammel ;)
 
Sniker!

Jeg er 36 og venter nr.4 neste år. Da blir jeg forøvrig 37:woot::woot:Jeg deler tankene dine, føler meg gammel:nailbiting:Har to fra tidligere og venter nr to nå med ny mann.
Kanskje det er det at vi nærmer oss 40 som gjør at vi føler det slik:woot:
 
Back
Topp