Når bestille legetime osv

Irms91

Glad i forumet
JuniJubel2021
Jeg er selvfølgelig veldig tidlig enda 3+4, men lurer på hva dere tenker er normalt for å sette opp time til lege/jordmor etc ? Husker ikke fra de forje svangerskapene :p
 
Jeg skal på første legetime til onsdag, da er jeg 5+5 :) Gleder meg til å få helsekortet :p Jordmor er ikke før i uke 24, slik jeg forstod de nasjonale retningslinjene. Jeg synes det er veldig lenge til, så kommer nok til å spørre om å treffe henne før det:happy:
 
Jeg skal på svangerskapskontroll når jeg er 7+4, men jeg sendte melding til legen allerede da jeg var 4+0, så det kan du egentlig bestemme helt selv :)
 
Har spurt legen om å få time i uke 9. Han har sikkelig teite arbeidstider og jeg måtte bytte bort timer på jobb for å i det hele tatt få det til. Spurte om å få celleprøve samtidig men får se om han setter av tid til det - han hadde for liten tid de to andre gangene jeg har spurt om det tidligere.

Jordmor vil jeg kontakte til uka for å høre hva hun anbefaler. Uke 24 er for lenge syns jeg også som andre sier her. Er min andre men fortsatt fint å kunne snakke med noen før halve svangerskapet har gått syns jeg. Uke 12 sirka hadde vært fint.
 
Jeg kontaktet fastlegen på mandag og bestilte legetime til uke 12 når man skal ta blodprøver og bli henvist til OUL :happy: Tenkte å sende en melding til jordmor neste uke for å få en timeavtale når de tenker det er aktuelt :happy:
 
Har bestilt privat TUL i uke 9+4 og sendte melding til jordmor etterpå om at jeg ønsket time hos henne 1-2 dager senere for å svare på spørsmål jeg evt har :)

sist svangerskap gikk jeg kun til legen 3 gangen gjennom hele svangerskapet og ikke til jordmor før i uke 38 (denne var også privat pga vanlig jordmor ikke hadde tid før termin) hadde også 2 timer på sykehuset (1 vanlig og 1 jeg ikke forsto hvorfor legen hadde sendt meg)
Så denne gangen skal jeg gjøre det riktig :)
 
Dere som har fått jordmortime før uke 24, er det en spesiell grunn til det, eller har dere bare spurt? :) Kjenner jeg også vil det... :) Bor i Oslo, vet ikke om det praktiseres ulikt?
 
Dere som har fått jordmortime før uke 24, er det en spesiell grunn til det, eller har dere bare spurt? :) Kjenner jeg også vil det... :) Bor i Oslo, vet ikke om det praktiseres ulikt?
Husker jeg har fått jordmor time med de 2 andre svangerskapene før uke 10. Husker at det var der jeg fikk høre hjertelyden for første gang :hilarious: tror det var normalt der jeg kommer fra.
 
Dere som har fått jordmortime før uke 24, er det en spesiell grunn til det, eller har dere bare spurt? :) Kjenner jeg også vil det... :) Bor i Oslo, vet ikke om det praktiseres ulikt?

Kommer til å ta alle kontrollene hos jordmor fordi jeg trivdes bedre der. Kontaktet helsestasjon og ba om å få en time til første svangerskapskontroll.

Man kan fritt velge om man vil gå til jordmor eller lege, gitt at det er kapasitet, eller om man vil bytte på :)

https://www.helsenorge.no/gravid/svangerskapskontroller/#kontroll-1-uke-6-12
 
Jeg har bestilt tidlig UL i uke 8+1 og første kontroll hos fastlege i uke 8+4. Jeg har ikke ringt helsestasjonen enda, men enig i at det virker lenge å vente til uke 24. Dere som har fått time på helsestasjonen; ringte dere bare og informerte om graviditeten og så fikk dere tildelt en time?
 
Jeg har bestilt tidlig UL i uke 8+1 og første kontroll hos fastlege i uke 8+4. Jeg har ikke ringt helsestasjonen enda, men enig i at det virker lenge å vente til uke 24. Dere som har fått time på helsestasjonen; ringte dere bare og informerte om graviditeten og så fikk dere tildelt en time?


Ringte helsestasjon i forrige uke og spurte om å få en time til første svangerskapskontroll. Fikk time 7+3. Har ogå bestilt TUL 7+2
 
Back
Topp