Uro..

Nordlandsjentan

Elsker forumet
Assistert-jentene
JuniJubel2021
Februarbarna 2023
Kjenner på uro. Vi mistet i uke 9, i juni i år. Kjenner nå på en utrolig uro, uten at det har oppstått noe som har ført til denne uroen..

Det blir noen lange uker...

Andre som har det slik?
 
Samme her! Veldig bekymret. Kjenner mye på det! Synes det er et pes å gå på do, for jeg er redd for å se blod... Så nei, du er ikke alene :Heartred:Heartred
 
Samme her, MA i uke 8 i april i år.
Livredd hele døgnet, aner ikke hvordan jeg skal klare å vente til tidlig ultralyd om 2 uker.
Du er ikke alene:Heartred
 
Samme her! SA for 5 uker siden. Jeg klarer ikke å slippe jubelen løst og var ikke forberedt på å få en ny «knekk». Men satser på at det blir lettere når jeg kommer forbi uke 7 (som jeg mistet i sist) og jo nærmere uke 12 vi kommer. Men blir noen laaaange uker!
 
Jeg er urolig hele veien. Ikke at jeg egentlig har noen grunn til det... Har heldigvis aldri opplevd å miste, men har heller aldri noen gang opplevd positiv test. Og det er helt siden vi begynte å prøve å bli gravide i 2015 (!!) :nailbiting::nailbiting: Første prøverørsforsøk ble gjennomført i 2018, så har blitt 3 laaange år med det også. Så nå - etter å ha brukt mange år, mangfoldige tusenvis av kroner på mislykkede forsøk og nesten kjørt hele ekteskapet i vasken pga alle de vonde tankene, nedturene og opplevelsene, er vi overlykkelige for at det ENDELIG er en liten spire som har klort seg fast :Heartred Men det gjør meg også utrolig redd, for alle følelsene, tankene og ikke minst hva vi eventuelt må gjennom igjen om dette ikke skulle gå :(
 
Samme her. Hadde en SA uke 6 i begynnelsen av august og er nå litt over 4 uker på vei og tenker mye og er så bekymret. Akkutst nå er et en del murringer også, som stresser meg veldig! Selv om jeg vet at det er vanlig. Men husker ikke det var sånn de to forrige gangene (før SAen).
 
Jeg er også utrolig bekymret og urolig. Går utover både søvn og konsentrasjon. Har mistet i MA to ganger, og en tidlig SA. Er aller mest redd for MA. Er så redd for at det ikke skal være et bankende hjerte på TUL, at jeg rent gruer meg til det. Skjønner ikke hvordan jeg skal holde ut til uke 12. Jeg er 4+9 i dag :)
 
Jeg er urolig hele veien. Ikke at jeg egentlig har noen grunn til det... Har heldigvis aldri opplevd å miste, men har heller aldri noen gang opplevd positiv test. Og det er helt siden vi begynte å prøve å bli gravide i 2015 (!!) :nailbiting::nailbiting: Første prøverørsforsøk ble gjennomført i 2018, så har blitt 3 laaange år med det også. Så nå - etter å ha brukt mange år, mangfoldige tusenvis av kroner på mislykkede forsøk og nesten kjørt hele ekteskapet i vasken pga alle de vonde tankene, nedturene og opplevelsene, er vi overlykkelige for at det ENDELIG er en liten spire som har klort seg fast :Heartred Men det gjør meg også utrolig redd, for alle følelsene, tankene og ikke minst hva vi eventuelt må gjennom igjen om dette ikke skulle gå :(
Vi brukte 2 år på førstemann, aldri en eneste positiv test! og når jeg endelig ble gravid kom jo tankene om dette kom til å gå bra. Men så bestemte jeg meg(selv om det er enkelt å si), det er ikke SA som har vært problemet og jeg kommer til å bli like lei meg uansett om jeg bekymrer meg for det på forhånd eller ikke. Så jeg bestemte meg faktisk for å nyte at jeg var gravid og glede oss hver dag om at familiedrømmen var i ferd med å gå i oppfyllelse. Og det er jeg glad for, det gikk bra og vår lille drøm av en jente er snart 4 år:Heartpink
 
Vi brukte 2 år på førstemann, aldri en eneste positiv test! og når jeg endelig ble gravid kom jo tankene om dette kom til å gå bra. Men så bestemte jeg meg(selv om det er enkelt å si), det er ikke SA som har vært problemet og jeg kommer til å bli like lei meg uansett om jeg bekymrer meg for det på forhånd eller ikke. Så jeg bestemte meg faktisk for å nyte at jeg var gravid og glede oss hver dag om at familiedrømmen var i ferd med å gå i oppfyllelse. Og det er jeg glad for, det gikk bra og vår lille drøm av en jente er snart 4 år:Heartpink
Takk for gode råd og kloke ord :Heartred Jeg burde absolutt prøve å heller bare nyte at det virkelig skjer og tenke de gode tankene :Heartred:Heartred:Heartred
 
Skjønner deg veldig godt.
Dette er min første graviditet, og har ikke opplevd noen SA før. Alikevell går jeg rundt å bekymret meg for å få det.
Men som hun ene som sier her oppe, så blir man kanskje like lei seg om man bekymrer seg eller ikke.

Så like greit å prøve å nyte det så langt man klarer.

Masse klemmer til deg, også får vi håpe tiden går fort til uke 12 :Heartbigred
 
Tusen takk for deres svar:Heartred
Skal prøve å nyte, og ikke uro meg så mye..

Vi er mange som uro oss, vi får prøve å støtte hverandre!:Heartred
 
Åjaa, du er ikke aleine, selv om det ikke er noen trøst :Heartpink Jeg hadde ma og utskraping i uke 11, i mai. Mye styr, da de var sikre på jeg hadde blæremola. Heldigvis var det ikke det, så jeg slapp å vente et år før vu prøvde på nytt. Absolutt veldig bekymret, men håper det går fint denne gangen. H*n er veldig ønsket, som nr. 2 i rekka!
 
Jeg er også utrolig bekymret og urolig. Går utover både søvn og konsentrasjon. Har mistet i MA to ganger, og en tidlig SA. Er aller mest redd for MA. Er så redd for at det ikke skal være et bankende hjerte på TUL, at jeg rent gruer meg til det. Skjønner ikke hvordan jeg skal holde ut til uke 12. Jeg er 4+9 i dag :)
Så trist, forstår godt du e redd då :Heartpink har du snakka med legen om å få ta hcg blodprøver jevnlig? Det kan være eit godt hjelpemiddel på angsten din, og for å gi deg ro fra bekymringer. Kanskje du også kunne fått henvisning til jordmor og UL tidligere også :) min erfaring er at me som gravide ofte blir tatt på alvor, spesielt med forhistorier som du har.
 
Så trist, forstår godt du e redd då :Heartpink har du snakka med legen om å få ta hcg blodprøver jevnlig? Det kan være eit godt hjelpemiddel på angsten din, og for å gi deg ro fra bekymringer. Kanskje du også kunne fått henvisning til jordmor og UL tidligere også :) min erfaring er at me som gravide ofte blir tatt på alvor, spesielt med forhistorier som du har.

Tusen takk :Heartpink Jeg har fått Albyl-E på resept, og henvisning til tidlig UL. Vurderte å spørre om HCG målinger, men legen ba meg holde ut disse første ukene - og tenke at det er ingenting jeg får gjort fra eller til. Som jo er sant - så jeg prøver å tenke nettopp det; det som skjer det skjer :)
 
Kjenner på uro. Vi mistet i uke 9, i juni i år. Kjenner nå på en utrolig uro, uten at det har oppstått noe som har ført til denne uroen..

Det blir noen lange uker...

Andre som har det slik?

Jeg kjenner på akkurat det samme, skjønner ikke hvordan jeg skal komme meg igjennom de første usikre ukene. Mener å huske vi var på samme terminforum sist også, jeg oppdaget en MA i uke 9 i starten på juli. Klarte faktisk å vente med testing til dagen før IKM denne gangen, så prøver bare å ikke tenke for mye på graviditeten, og håper på det beste.
 
Samme her. Hadde MA i slutten av juli, og angsten for oppleve det igjen sitter i kroppen...men prøver å tenke positivt når jeg kjenner at bekymringer sniker seg på. Jeg vurderer å be om hcg-målinger hos legen, men har vanskelige blodårer som gjør blodprøvetaking til ekstra stressmoment(må stikke mange ganger før de treffer). Så kanskje bare prøver å holde ut til TUL i uke 7.
 
Kjenner meg igjen, greier ikke å glede meg enda, venter enda på å miste igjen.... :Heartbigred klarer ikke tro at jeg skal være så heldig.. Hadde ma i juni... Og tidlig sa i uke 6 i aug...
 
Har vært veldig rolig i mange uker nå. Har en del symptomer som kommer og går, så er tydelig gravid. Men i morgen skal vi i TUL, og jeg ble akutt urolig med tanke på at det var MA sist.
Det blir et langt døgn...
 
Har vært veldig rolig i mange uker nå. Har en del symptomer som kommer og går, så er tydelig gravid. Men i morgen skal vi i TUL, og jeg ble akutt urolig med tanke på at det var MA sist.
Det blir et langt døgn...
Har også en del symtomer som kommer og går, jeg vet også at det er naturlig at det svinger... Full forståelse for deg, men sannsynligheten for at det går bra er mye større en andre veien :Heartpink
 
Back
Topp