Når kom kvalmen hos dere?

Lykkeligmammatilén:)

Forelsket i forumet
Jeg husker ikke når jeg begynte å bli kvalm i mitt første svangerskap, men at jeg var kvalm var det ingen tvil om :wacky: Er 6+3 i dag, og har ingen kvalme enda. Tenker litt at det er for godt til å være sant, og blir urolig for at noe ikke er som det skal :(

Har kvalmen kommer hos dere, og når?
 
Husker ikke eksakt når kvalmen kom i de to første svangerskapene. Men det var ganske tidlig! Rundt uke 6 i det første svangerskapet, og ca uke 5 i det andreo_O Er 5+5 i dag og kvalmen har på en måte kommet, men er veldig ulik de andre gangene. De to første gangene var jeg skikkelig båtsyk konstant i ukesvis og kvalmen gav seg ikke av at jeg kastet opp. Nå er det mer sånn akkutt kvalme som plutselig kommer og forsvinner igjen når jeg har kastet opp. Det begynte allerede 3+6 denne gangen:meh:
 
Husker ikke eksakt når kvalmen kom i de to første svangerskapene. Men det var ganske tidlig! Rundt uke 6 i det første svangerskapet, og ca uke 5 i det andreo_O Er 5+5 i dag og kvalmen har på en måte kommet, men er veldig ulik de andre gangene. De to første gangene var jeg skikkelig båtsyk konstant i ukesvis og kvalmen gav seg ikke av at jeg kastet opp. Nå er det mer sånn akkutt kvalme som plutselig kommer og forsvinner igjen når jeg har kastet opp. Det begynte allerede 3+6 denne gangen:meh:
Aaaa! Like upraktisk begge deler kanskje :meh: jeg var så intenst kvalm sist nesten uten å kaste opp, mens denne gangen kjenner jeg foreløpig ingenting :wideyed:
 
Idag er første dag jeg har kjent meg kvalm av og på. Det har gått i bølgedaler hele dagen. Spesielt hvis jeg begynner å bli litt sulten. Er 5+6 idag, 6 uker imorra, så kan stemme med normalen :hilarious:
 
Vært kvalm siden uke 3. Går på Lutinus denne gangen, så mulig jeg blir litt kvalm av den også. Men i dag er kvalmen og svimmelheten borte. Kun puppene som er såre. Er så redd for MA nå :( i forrige svangerskap startet intens kvalme med oppkast 5+3, som jeg er i dag.
 
Jeg hadde hyperemesis i mitt første svangerskap og kastet opp fra uke 5.. (ho var jente). i mitt andre svangerskap så var jeg litt småkvalm på morgenene bare og ingen oppkast fra uke 8-11. (han var gutt). i mitt tredje svangerskap var jeg litt kvalm fra uke 6-12, men kastet bare opp tre ganger eller noe. (Han var også gutt). Så kan være veldig forskjellig fra graviditet til graviditet! :happy:
 
Jeg har to barn og vært veldig heldig begge gangene mtp kvalme, har ikke vært kvalm utenom sånne akutte episoder med kvalme og et par ganger med oppkast. Så det trenger ikke bety at det er noe galt!
 
Aaaa! Like upraktisk begge deler kanskje :meh: jeg var så intenst kvalm sist nesten uten å kaste opp, mens denne gangen kjenner jeg foreløpig ingenting :wideyed:
Amen! Håpe du slippe kvalme!:Heartblue er no herk! Med første hadde eg ikkje eit snev av kvalme. Med andre var eg kvalm fra veke 4. Med 3dje kvalm om kveldane fra veke 5 ish til 10ish. Med nr 4 nå kvalm heile dagane! Føle meg litt som første dagen min ombord på lofotfiske etter sild, ubeskrivelig rart å gå rundt å være kvalm uten noko "obvious" grunn!:laughing021 så pris deg lykkelig viss du slipper kvalmen denne gang!:Heartblue
 
Kvalmen kom med en gang med nr 1 og varte flere måneder. Nå kjenner jeg ikke noe til det ennå og er 6+1 . Syns det er rart å ikke kjenne noe men bør jo være glad for det :p
 
Med første var jeg skikkelig dårlig, tror jeg var midt i uke 6. med nr 2 var jeg bare litt uggen en håndfull ganger, trodde derfor at nr 2 ble jente, men ble gutt begge gangene:happy:
5+6 idag og ikke noen antydninger til kvalme enda, bare et ødelagt bekken :hungover:
 
Med nummer 1 kom den rundt uke 6-7.. Har begynt å kjenne antydning til den nå, men ikke på langt nær så ille som sist. Er 5+1 :)
 
Vært kvalm siden uke 3. Går på Lutinus denne gangen, så mulig jeg blir litt kvalm av den også. Men i dag er kvalmen og svimmelheten borte. Kun puppene som er såre. Er så redd for MA nå :( i forrige svangerskap startet intens kvalme med oppkast 5+3, som jeg er i dag.
Kjenner på den samme redselen :( Prøv å senke skuldrene :Heartred Søsteren min hadde ingen symptomer før hun kjente liv, så noen har jo bare ingen symptomer og :)
 
Amen! Håpe du slippe kvalme!:Heartblue er no herk! Med første hadde eg ikkje eit snev av kvalme. Med andre var eg kvalm fra veke 4. Med 3dje kvalm om kveldane fra veke 5 ish til 10ish. Med nr 4 nå kvalm heile dagane! Føle meg litt som første dagen min ombord på lofotfiske etter sild, ubeskrivelig rart å gå rundt å være kvalm uten noko "obvious" grunn!:laughing021 så pris deg lykkelig viss du slipper kvalmen denne gang!:Heartblue
Skal jo bare være taknemlig for det ja :Heartblue
Det føles bare så rart å ikke ha andre symptomer enn at jeg er oppblåst og litt mer trøtt. Sist var jeg heeelt tom på energi, kvalm og jevnt over i dårlig form. Stor kontrast :wideyed: Haha! Får håpe det snart blir «roligere dager på sjøen» :laughing002:Heartblue
 
Kvalmen kom med en gang med nr 1 og varte flere måneder. Nå kjenner jeg ikke noe til det ennå og er 6+1 . Syns det er rart å ikke kjenne noe men bør jo være glad for det :p
Kjenner på akkurat det samme. Var skikkelig dårlig sist, med kvalme og utmattelse hele døgnet. Denne gangen er jeg bare litt uggen innimellom, og litt mer sliten på kjeldene :)
 
Sniker fra helt i slutten av mai (29.-ish, så det er ikke usannsynlig at jeg blir flytta til juni etterhvert). Er 6+3 i dag kanskje og har vært uggen på og av den siste uka - men ikke kastet opp ennå. Hjelper foreløpig å spise tørre knekkebrød, har dilla på noen med bittelitt salt på. Blir mer uggen når magen begynner å bli tom. Det er litt slitsomt for jeg er vant med å faste om morgenen og heller spise to større måltider til litt sen lunsj og middag, ikke konstant småspise. :wacky: Menmen, det er jo et luksusproblem heldigvis :hilarious:
 
Spydd som en gris i begge mine forje svangerskap ...: så regner ikke med noe annet denne gangen heller :p men kan ikke uttale meg enda siden jeg bare er 3+4
 
Back
Topp