Delamming med flaske

Marty94

Flørter med forumet
Junilykke 2020 ♡
Ammingen gikk ikke helt som forventet her så endte opp med delamming. Dette har vi løst med å bruke hjelpebryst noe jeg har akseptert og synes funket bra. Nå er frøkna 4mnd og vi har begynt så smått med fastføde, og og lurte etterhvert på om vi skal gi det hun trenger av mme i flaske i stedenfor.

Så det vi lurer på er om noen hr hatt erfaring med dette? Eller mistet barnet da interessen for puppen? Har jobbet veldig for å få til denne delevise ammingen og nå redd for at hu ikke skal ville mer:p
 
Ammingen gikk ikke helt som forventet her så endte opp med delamming. Dette har vi løst med å bruke hjelpebryst noe jeg har akseptert og synes funket bra. Nå er frøkna 4mnd og vi har begynt så smått med fastføde, og og lurte etterhvert på om vi skal gi det hun trenger av mme i flaske i stedenfor.

Så det vi lurer på er om noen hr hatt erfaring med dette? Eller mistet barnet da interessen for puppen? Har jobbet veldig for å få til denne delevise ammingen og nå redd for at hu ikke skal ville mer:p

Her ble det motvillig delamming fra han var tre måneder, og klarte å amme til han var 14 måneder. Alltid vært en matglad type, så jeg fryktet det samme, men det gikk over all forventning. Jeg ammet alltid først, så fikk han smaksprøver, og til slutt mme på flaske. Måltidene tok lang tid, men hvis man er innstilt på det får man det jo til på et vis :)
 
Her delammet vi med flaske fra dag 1 og til 8 mnd. Da nektet han plutselig flaske og skulle bare ha pupp i tillegg til fast føde :hilarious: han nærmer seg året nå, og vi ammer fortsatt :)
 
Det er jo å delamme med flaske som er vanlig, så det er neppe et spesielt vanlig problem at de da mister interessen for brystet. Her delammet vi med flaske fra han var tre dager gammel, og det var aldri et problem å bruke både flaske og pupp.
 
Min eldste ville til slutt ikke ta brystet når hun fikk flaske. Var litt over 3mnd når hun nektet
 
Min sluttet også gradvis å ta brystet ettersom hun fikk flaske. Men her begynte jeg med flaske pga. brystvegring, så var vel litt dømt til å ende sånn :) begynte med noen flasker når hun var 5 mnd tror jeg. Ammet på natt til hun var 8 mnd da, for da var hun for trøtt til å bry seg :p
 
Back
Topp