Influensavaksine

Hello

Elsker forumet
JuniJubel2021
Hei :)

Hvem skal ta vaksinen? Ser den anbefales etter uke 12, og at den er best å ta i september, oktober og november :)
 
Jeg skal :) har tatt hvert år siden jeg var gravid med storesøster. Blir ordentlig syk av influensa.
 
Jeg skal :) har tatt hvert år siden jeg var gravid med storesøster. Blir ordentlig syk av influensa.
Jeg skal og ta :) Spørsmålet er bare når :)
Jeg hadde influensa for to år siden, men også veldig dårlig :sorry:
 
Jeg skal også ta den. Den er i følge fastlegen min forsinket, og er ventet i månedsskiftet oktober/november. Men det passer bra i forhold til anbefalingen om å ta den etter uke 12. Man er da i risikogruppen, og blir prioritert.
 
Neitakk :happy: syns det er for lite forskning på vaksiner under graviditet, pluss at influensavaksinen er ingen garanti.. kommer covid-vaksine skal eg iallefall holde meg langt vekke! Sist når svineinfluensa kom og vaksina kom hastande døde mange babyer, alt fra tidlig SA til dødfødsler i 5-7mnd, direkte linka til vaksinen. Syns slikt er viktig å få fram, for den biten informere dei sjeldent om..
Eg er forøvrig ikkje noko motstander av vaksiner, berre sunn skepsis til noko med lite forskning på..
 
Jeg skal også ta vaksinen! Vil nok vente til etter uke 12 slik de anbefaler. Vil nok også være skeptisk til en ny corona-vaksine som er lite utprøvd på gravide, men tenker influensavaksinen er trygg☺️
 
Jeg skal ta den, og får den via jobben. :) Mulig jeg må ta den privat dersom jeg ikke får ta den i starten av desember, siden jeg vil vente til etter uke 12.
 
Neitakk :happy: syns det er for lite forskning på vaksiner under graviditet, pluss at influensavaksinen er ingen garanti.. kommer covid-vaksine skal eg iallefall holde meg langt vekke! Sist når svineinfluensa kom og vaksina kom hastande døde mange babyer, alt fra tidlig SA til dødfødsler i 5-7mnd, direkte linka til vaksinen. Syns slikt er viktig å få fram, for den biten informere dei sjeldent om..
Eg er forøvrig ikkje noko motstander av vaksiner, berre sunn skepsis til noko med lite forskning på..
Jeg tok den vaksinen. Var gravid og jobbet på sykehjem. Priser meg lykkelig over att det gikk bra, det har jo kommet fram så mye om den vaksinen etterpå! Ellers er jeg heller ingen vaksinemotstander! Jeg vaksinerer ungene mine, men vil gjerne ikke haste vaksinere noen!
 
Tipper den gjør det? Men er usikker altså:eek:

Sniker. Fikk beskjed fra fastlegen om at den er gratis for gravide, men at gravide måtte tidligere betale for den.

(Kan hende man må betale hvis man tar den på apoteket, det sa ikke fastlegen noe om).
 
Last edited:
Hva er grunnen til at dere skal ta influensavaksinen? :) Jeg har aldri tatt den, og vet ikke om jeg tør vaksinere meg under svangerskapet selv om jeg på ingen måte er vaksinemotstander.
 
Hva er grunnen til at dere skal ta influensavaksinen? :) Jeg har aldri tatt den, og vet ikke om jeg tør vaksinere meg under svangerskapet selv om jeg på ingen måte er vaksinemotstander.
Fordi gravide i 2.og 3.trimester er i risikogruppen. Og gravide i 1.trimester med tilleggssymptomer..
 
Hva er grunnen til at dere skal ta influensavaksinen? :) Jeg har aldri tatt den, og vet ikke om jeg tør vaksinere meg under svangerskapet selv om jeg på ingen måte er vaksinemotstander.
Jeg er alenemor og blir svært syk av influensa, så jeg tar den. Holdt også på å dø av svineinfluensa da den herjet.
 
Jeg skal ABSOLUTT ikke ta denne. Nyere forskning nå viser en økt risiko for SA/tidligfødsel/dødfødsel nå. Så det skal jeg i alle fall ikke risikere bare for en influensa liksom.. man er miserabel noen dager og så går det bedre.. men dette er også min mening da, med at jeg vurderer at risikoen med å ta den er større enn risikoen ved å få influensaen.. :)
 
Back
Topp