Flere som fortsatt ikke får til legging?

Den perfekte mor er påan igjen

Forelsket i forumet
Marsboere 2020
Påskekyllingene 2020
Februarlykke 2022❄️
Fortsatt så sliter vi med å få diktatoren i seng om kvelden. Vi kan, om vi er heldig med tidspunktene for dagsøvnen, være heldige og få han til å ta kvelden i ni- tiden. I kveld har han ikke sovet siden han våknet kl 16, og ikke tale om at han skal sove enda... Han er ikke gretten og sutrete heldigvis, men fem timer våkentid er da litt voldsomt til å ikke være 6 mnd engang?
 
Kan ta alt fra 20minutter til 2 timer, men er nogenlunde fast på tiden.
Han viser han er trøtt, men våkner ofte til igjen på soverommet og skal herje og tøyse..
 
Stresser ikke med leggingen så lenge han ikke gråter. Idag ble han stelt og lagt i sengen rundt 22. Sovnet rundt 23 etter litt pupp, da det visstnok var tid for det igjen.
Alltid sovnet for natten mellom 22 og 00.
 
Stresser ikke med leggingen så lenge han ikke gråter. Idag ble han stelt og lagt i sengen rundt 22. Sovnet rundt 23 etter litt pupp, da det visstnok var tid for det igjen.
Alltid sovnet for natten mellom 22 og 00.
Glad det ikke bare her det er sent kvelden, føler liksom at «alle» har rutinene på stell.

Det er ikke noe stress i den forstand, bare at jeg også trenger søvn. Og fra 23-08 er ikke nok for meg med oppvåkninger:bag:
 
Glad det ikke bare her det er sent kvelden, føler liksom at «alle» har rutinene på stell.

Det er ikke noe stress i den forstand, bare at jeg også trenger søvn. Og fra 23-08 er ikke nok for meg med oppvåkninger:bag:

For oss funker den døgnrytmen. Jeg har en jobb hvor jeg slutter kl 23 (når jeg er ferdig med permisjonen), så har ikke behov for å snu noe enda. Så lenge lillegutt får de timene han trenger da.

Han våkner for mat 2-3 ganger mellom 03 og 08. Tar igjen søvnen på dagtid nå mens jeg kan, samtidig når han hviler. Forstår alle ikke har den muligheten da.
 
Han er nå 7,5 måned og er egentlig først nå de siste 2 ukene han har begynt å tatt kveld klokken 7. Før det sov han gjerne bare 30 min før han var våken igjen. Sovnet gjerne ikke før i 10/11 tiden igjen.
 
Ikke noe spesifikke rutiner her heller med legging. Hun har sin egen rytme, og er stortsett i seng ved 1930-2100 tiden. De siste dagene har vært litt utenom, for her er tann nr 3 kommet og 4 er på vei, så hun er veldig urolig på natta, men stortsett går det fint. Stresser ikke med legging, for når jeg begynne på jobb igjen jobber jeg fra 0600-1700/1800, så da får jeg noe tid med henne ihvertfall.
 
Glad det ikke bare her det er sent kvelden, føler liksom at «alle» har rutinene på stell.

Det er ikke noe stress i den forstand, bare at jeg også trenger søvn. Og fra 23-08 er ikke nok for meg med oppvåkninger:bag:
Vi har null struktur, men han har lagd seg en viss rytme selv. Han er stort sett kveldstrøtt i 19-20 tida. Legges han seinere blir han hysterisk overtrøtt. Storesøster var helt umulig å regulere/styre både på dagsøvn og nattesøvn, og er fortsatt ikke spesielt god på verken legging eller soving (3 år). Så lenge han ikke bikker over og det er til plage for han eller dere så hadde jeg ikke stressa. Enver familie får gjøre det som funker for dem, hva "alle andre" gjør er da ikke så nøye:happy:
 
Her kan det ta alt fra 3timer til 2min. Prøver å lese lille så godt vi kan med når hun skal i seng. Men ender ofte opp en gang mellom 18.30-19.30. Da får hun grøt i 18tiden, kveldsstell og så siste flasken. Da er hun som oftest trøtt å gnir seg i øynene.

Nede i senga har hun en bamse hun fikk på sykehuset og en koseklut + maaaaange tutter.
 
Back
Topp