Gravid utenfor livmoren

Bkno2920172

Andre møte med forumet
Per nå har jeg bare en liten mistanke, men lurer på om noen som har opplevd dette kan fortelle hvordan smerter er ved svangerskap utenfor livmoren.
Jeg er 5+2 idag, og våknet i natt på grunn av smerter i siden å fikk ikke sove igjen. Smerten er konstant på ene siden. Den er ikke uutholdelig, men den er der hele tiden. Den er jo som menssmerter, men sterkere og konstant...
 
Jeg hadde ingen smerter før egglederen sprakk i uke 8. Eneste symptomet jeg hadde var små blødninger som kom og gikk..
Håper ikke det er tilfelle hos deg!
 
I mine 3 svangerskap har eg alltid hatt smerte, men den kommer å går, ikke konstant. Så kanskje du skulle ha skjekka opp i det Just in case :)
 
Ei venninne sleit med det samme, de fant aldri ut hva det var. Muligens luft. Ho er 13 uker på vei idag :happy:
 
Jeg hadde store smerter i siden (den ene eggstokken) og typiske menssmerter nederst i magen ved svangerskap utenfor livmor. Mistenkte ikke svangerskap i det hele tatt da jeg hadde hatt to større blødninger som jeg tolket som mens. Måtte hasteopereres da jeg besvimte av smerte. Rett over ni uker på vei med tvillinger som satt i overgangen mellom eggleder og eggstokk.

Mistenkte det samme da jeg ble gravid noen år senere grunnet samme smerter, men da satt alt som det skulle.

Ville bedt om en henvisning til gynekolog for å sjekke det :)
 
Jeg hadde store smerter i siden (den ene eggstokken) og typiske menssmerter nederst i magen ved svangerskap utenfor livmor. Mistenkte ikke svangerskap i det hele tatt da jeg hadde hatt to større blødninger som jeg tolket som mens. Måtte hasteopereres da jeg besvimte av smerte. Rett over ni uker på vei med tvillinger som satt i overgangen mellom eggleder og eggstokk.

Mistenkte det samme da jeg ble gravid noen år senere grunnet samme smerter, men da satt alt som det skulle.

Ville bedt om en henvisning til gynekolog for å sjekke det :)


Takk for svar kom denne smerten gradvis, eller helt ut av det blå, og var voldsom med en gang?
Jeg håper og tror jo at ting egentlig er i orden, men har bare en liten urolig tanke som svirrer henger meg opp i at det bare er på ene siden liksom...
 
Takk for svar kom denne smerten gradvis, eller helt ut av det blå, og var voldsom med en gang?
Jeg håper og tror jo at ting egentlig er i orden, men har bare en liten urolig tanke som svirrer henger meg opp i at det bare er på ene siden liksom...

De første smertene kjentes ut som vanlige menssmerter for min del, så jeg reagerte ikke på de siden jeg samtidig hadde det jeg tolket som mensblødninger. Men da det eskalerte temmelig ut av det blå, ble det så vondt at jeg nesten besvimte flere ganger før jeg faktisk gjorde det og ble operert.
 
Jeg merket det veldig tidlig, antagelig da egget festet seg i egglederen, fikk kraftige murringer på ene siden av livmoren liksom, varte en hel dag, kanskje uke 3 ish. Små blødde av og på i ett par uker, 5+3 fikk jeg skikkelige smerter på samme plass, var skikkelig vondt så jeg ble dårlig og kastet opp. Dette varte 2-3 timer, ringte legevakt og fikk beskjed om å se det ann. Var hos fastlegen dagen etterpå og fikk spørsmål om jeg hadde smerter i skulder på samme side, noe jeg bekreftet. Han sa da at dette var garantert utenfor livmoren, for det er vistnokk ett symptom. Fikk ikke mer smerter etter det, men var skikkelig støl i magen liksom.. Ble sendt på sykehuset med engang Og fikk ul. Der fant de ingenting i livmor, ingenting i eggleder, men væske i buken. Ble sendt hjem og måtte vente to dager,på ny ul, da fant de noe i eggleder og jeg ble operert samme kveld..
 
Jeg merket det veldig tidlig, antagelig da egget festet seg i egglederen, fikk kraftige murringer på ene siden av livmoren liksom, varte en hel dag, kanskje uke 3 ish. Små blødde av og på i ett par uker, 5+3 fikk jeg skikkelige smerter på samme plass, var skikkelig vondt så jeg ble dårlig og kastet opp. Dette varte 2-3 timer, ringte legevakt og fikk beskjed om å se det ann. Var hos fastlegen dagen etterpå og fikk spørsmål om jeg hadde smerter i skulder på samme side, noe jeg bekreftet. Han sa da at dette var garantert utenfor livmoren, for det er vistnokk ett symptom. Fikk ikke mer smerter etter det, men var skikkelig støl i magen liksom.. Ble sendt på sykehuset med engang Og fikk ul. Der fant de ingenting i livmor, ingenting i eggleder, men væske i buken. Ble sendt hjem og måtte vente to dager,på ny ul, da fant de noe i eggleder og jeg ble operert samme kveld..


Takk for svar!
Det høres ikke noe bra ut. Veldig greit å høre om hvordan og hvor lenge smertene kan foregå. Når jeg googlet fant jeg ingen beskrivelser av forløpet, bare at det kunne være smerter på ene siden.

Jeg har fortsatt vondt nå i kveld, men ikke helt krise. Tenker at hvis ting fortsetter sånn som dette så kontakter jeg fastlegen i morgen, for sikkerhetsskyld.
 
Takk for svar!
Det høres ikke noe bra ut. Veldig greit å høre om hvordan og hvor lenge smertene kan foregå. Når jeg googlet fant jeg ingen beskrivelser av forløpet, bare at det kunne være smerter på ene siden.

Jeg har fortsatt vondt nå i kveld, men ikke helt krise. Tenker at hvis ting fortsetter sånn som dette så kontakter jeg fastlegen i morgen, for sikkerhetsskyld.

ja, det kan nokk være lurt å sjekke det opp, selv om sjangsen heldigvis er liten! :happy:
 
Takk for svar!
Det høres ikke noe bra ut. Veldig greit å høre om hvordan og hvor lenge smertene kan foregå. Når jeg googlet fant jeg ingen beskrivelser av forløpet, bare at det kunne være smerter på ene siden.

Jeg har fortsatt vondt nå i kveld, men ikke helt krise. Tenker at hvis ting fortsetter sånn som dette så kontakter jeg fastlegen i morgen, for sikkerhetsskyld.

jeg har hatt smerter i alle mine tre svangerskap. Var sterkest med nr 1, hadde sterke menssmerter, men det var bare livmoren som utvidet seg. Nå har jeg ikke hatt graviditet utenfor livmor, men sånn jeg har forstått det så har de fleste smerter i begynnelsen når livmoren utvider seg, mens ved graviditet utenfor livmor har såpass mye smerter at man ikke kan stå oppreist (de fleste ender opp på legevakt/akuttmottak). Et tips er varmepute. Jeg var avhengig av varmepute som smertelindring de første mnd for å få sove. Håper smertene dine er uskyldige vokse smerter og avtar etterhvert
 
Back
Topp