Partnerens reaksjon

Gullfisk91

Forelsket i forumet
Septembermødre <3
Oktoberskatter 2014
Hvordan har medforeldrenes reaksjon vært? :joyful:
 
Min samboer har hjemmekontor disse ukene, så når jeg tok testen der jeg kunne skimte en svak strek ropte jeg på samboer. Så stod vi på badet og analyserte den i alle vinkler :hilarious: først når jeg fikk positiv digital turte vi å tro på det! Og da ble han kjempeglad og han gleder seg veldig :Heartred
 
Han ble så glad! Vi slapp ikke jubelen helt løs før den digitale i går kveld da, men etter den ble det vill jubel. Han satt vel med 150 i hvilepuls en god stund, og måtte ta seg en øl etter den digitale :laughing021:laughing021:laughing021
 
Vi har prøvd i så mange år, at når jeg fikk første svake strek på en strimmeltest fra RFSU trodde jeg nesten ikke mine egne øyne. Viste den til mannen min og han ble helt i sjokk han også. Vi bestemte oss for å ta en digital test ganske rett etterpå, (klarte vell å holde meg ca. 2 timer før jeg tok digital). Vi stod på badet sammen og ventet på svar. Det føltes ut som at timeglasset varte i eeeeeevigheter, og så den slo ut på Gravid 1-2 :Heartred:Heartred:Heartred Da brast vi begge to ut i full gråt og bare hang rundt halsen på hverandre. Tror vi stod der å hulka i flere minutter. Kommer ikke til å glemme det øyeblikket med det første :angel13
 
Siden vi fikk en liten i mai i år, var hans reaksjon:

1. Stillhet
2. Store øyne
3. Hendene i været
4. «Supersperm!!!»

Menn... lol

:D

Det skal nevnes at klumpen vi var så heldig å få tidligere i år tok noen år å få på plass, og vi har hatt ufatterlig mange opp og nedturer. Så når vi nå ble gravid rett etterpå uten å ha prøvd eller vite at syklusen startet etter fødselen, tror jeg ingen av oss helt hatt en normal reaksjon enda. Vi er så høy av lykke som nybakte foreldre, at vi ikke klarer å ta dette helt inn enda. :)
 
Last edited:
Så koselig å høre om de fine reaksjonene :happy:
Min mann kunne nok vært gladere syns jeg.. han hadde gått med på å «se hva som skjer» når vi kuttet ut kondomer. Jeg har hatt stort ønske i mange år på å få tre barn.
Han uffa seg bare over at nå ble det mye jobb igjen :meh:
 
Vi har prøvd i så mange år, at når jeg fikk første svake strek på en strimmeltest fra RFSU trodde jeg nesten ikke mine egne øyne. Viste den til mannen min og han ble helt i sjokk han også. Vi bestemte oss for å ta en digital test ganske rett etterpå, (klarte vell å holde meg ca. 2 timer før jeg tok digital). Vi stod på badet sammen og ventet på svar. Det føltes ut som at timeglasset varte i eeeeeevigheter, og så den slo ut på Gravid 1-2 :Heartred:Heartred:Heartred Da brast vi begge to ut i full gråt og bare hang rundt halsen på hverandre. Tror vi stod der å hulka i flere minutter. Kommer ikke til å glemme det øyeblikket med det første :angel13

så herlig:Heartbigred:Heartbigred
 
Me møsta ei jente i Juli i veke 18, så å bli gravid så fort etterpå var virkelig stor glede for oss begge eg va veldig skeptisk til svak positiv test 14dpo, men mannen min jubla, positiv e positiv ;)
Idag når eg fekk sterkere strek så må eg innrømma skuldrene sank ein del! Junibaby e jo i tillegg perfekt :Heartpink
 
Så koselig å høre om de fine reaksjonene :happy:
Min mann kunne nok vært gladere syns jeg.. han hadde gått med på å «se hva som skjer» når vi kuttet ut kondomer. Jeg har hatt stort ønske i mange år på å få tre barn.
Han uffa seg bare over at nå ble det mye jobb igjen :meh:

Alle reagere forskjellig, og det viktigste du kan gjer er å ikkje la deg påvirke av det :) ganske snart vil han nok forstå det bedre og uttrykke seg annerledes :) om du syns det er veldig vondt anbefale eg å lesa artikler om dette, er maaange gode artikler om akkuratt dette emnet :Heartpink
 
Så koselig å høre om de fine reaksjonene :happy:
Min mann kunne nok vært gladere syns jeg.. han hadde gått med på å «se hva som skjer» når vi kuttet ut kondomer. Jeg har hatt stort ønske i mange år på å få tre barn.
Han uffa seg bare over at nå ble det mye jobb igjen :meh:

Har vi samme mann? :hilarious:
Fikk positiv i dag selv, og vi prøver også på tredjemann. Han er ikke like gira som jeg, for han lengter etter fritid og energi :wacky:
Såå, jeg vil fortelle i morgen på en gøyal måte! Tips?
Han sa senest i ettermiddag at han ikke tror jeg er gravid :hilarious:
 
Har vi samme mann? :hilarious:
Fikk positiv i dag selv, og vi prøver også på tredjemann. Han er ikke like gira som jeg, for han lengter etter fritid og energi :wacky:
Såå, jeg vil fortelle i morgen på en gøyal måte! Tips?
Han sa senest i ettermiddag at han ikke tror jeg er gravid :hilarious:
Jeg kvia meg hele dagen og endte med å slenge det ut ved leggetid ettersom jeg ikke forventet den helt store reaksjonen :bag: jeg hadde rett, han gikk helt i fornektelse modus Og vi har knapt snakket om det siden :wacky: men av tidligere erfaring så blir det nok bedre om noen uker..
så nei, ingen gode gøyale tips herfra :hilarious:
 
Last edited:
Han ble så glad og satt ut på samme tid at det var lite ord som kom ut :hilarious: ble noen tårer på oss begge. Han bruker nok litt tid på å fordøye det, for han hadde ikke trodd det gikk denne gangen! Glad er han iallefall :Heartred
 
Han ble kjempeglad!! Helt til han spurte hva «2-3» på CB digital sto for, og jeg svarte «antall barn i magen» :angelic:
 
Samboeren min fremstod litt likegyldig, men han er en person som overhodet ikke viser følelser på utsiden :oops: Det kom nok som et veldig sjokk for han, for stakkars, nå må han snart bruke tiden på noe annet enn å spille :laughing021
 
Back
Topp