Klær til April baby

*Butterfly*

Glad i forumet
Junilykke2018
Vårspirene 2021
Hva type klær kommer dere til å kjøpe mye av?
Trenger man mye ull i april feks? Eller holder det med bomull... :rolleyes: Bor selv på Vestlandet og har sommerbaby (hetebølge sommer) fra før, så det er ikke mye ull å hente fra storebror:p Har heldigvis vinterpose til bilstol som sikkert kommer greit med om det blir en kald April. Synes det er vanskelig å gjette meg frem til hvordan temperaturen bliro_O
 
Hva type klær kommer dere til å kjøpe mye av?
Trenger man mye ull i april feks? Eller holder det med bomull... :rolleyes: Bor selv på Vestlandet og har sommerbaby (hetebølge sommer) fra før, så det er ikke mye ull å hente fra storebror:p Har heldigvis vinterpose til bilstol som sikkert kommer greit med om det blir en kald April. Synes det er vanskelig å gjette meg frem til hvordan temperaturen bliro_O

Jeg synes tynn ull er fantastisk til baby (nesten) uansett. Har helst det under, også varierer jeg heller med hvor mye/mange lag det blir over. Men klart, blir det en april med 30 grader som i 2018, holder det med bomull ;) Har to vinterbaby'er fra før, så blir nok å bruke mye av ullklærne etter de.
 
Har hatt aprilbaby en gang før. Da brukte jeg både bambus, svært tynn ull, bomull og korterma bomull. April er veeldig uforutsigbar men de siste årene har vært varme. Så kommer ikke til å gå for store mengder ull. Men litt :)
 
Jeg synes også at tynn ull er gull! Har endel klær fra storebror (januarbarn), så kommer ikke til å kjøpe så mye nytt, men noen ullbodyer blir det nok. Og gode strømpebukser. Eneste aberet med ull er å vaske vekk bæsj. Der er bomull gull:joyful:
 
Jeg synes også at tynn ull er gull! Har endel klær fra storebror (januarbarn), så kommer ikke til å kjøpe så mye nytt, men noen ullbodyer blir det nok. Og gode strømpebukser. Eneste aberet med ull er å vaske vekk bæsj. Der er bomull gull:joyful:
Da anbefaler jeg flekkfjerneren til Nøstebarn. Den er helt rå på ullbæsjeflekker :hilarious:
 
Jeg kommer til å gå for ull. Det er varmeregulerende så ull funker hele året. Ull er spesielt bra til de minste som ikke klarer regulerer sin egen kroppsvarme så godt enda. Tenker spesielt at ull/silke- og ull/bambus-blandinger er bra i april og frem til sommeren. Mai i år var jo kjempekald så blir nok mest ull her altså. Storebror er født i juni i fjor, men brukte mye tynn ull til han de første månedene selv på sommeren. Var en kjølig sommer i fjor da og vi er sånne som er ute hele tiden :joyful:
 
Jeg kommer til å gå for ull. Det er varmeregulerende så ull funker hele året. Ull er spesielt bra til de minste som ikke klarer regulerer sin egen kroppsvarme så godt enda. Tenker spesielt at ull/silke- og ull/bambus-blandinger er bra i april og frem til sommeren. Mai i år var jo kjempekald så blir nok mest ull her altså. Storebror er født i juni i fjor, men brukte mye tynn ull til han de første månedene selv på sommeren. Var en kjølig sommer i fjor da og vi er sånne som er ute hele tiden :joyful:

Blir nok endel bambus/ull blanding her også når jeg tenker meg om. Elsker bambus, det er så deilig og holder seg vask etter vask. Og ikke minst pustende:rolleyes:Ser at det må kjøpes inn en del tynt ull, har så og si bare tynne klær etter sommeren 2018o_O
 
Vi brukte tynn ull forrige gang, men man trenger virkelig ikke mye i de minste størrelsene. Fikk forrige mann i april 2018 (den varme sommeren ja!) Brukte litt ull de første ukene, men under den verste heten var det mest i bare bleia eller med tynn body. Krysser fingrene for en litt mindre varm 2021 sommer. Kommer litt an på hvor i landet man bor sikkert. Oslo kan være både 30 og 3 grader i april/mai.
 
Blir nok endel bambus/ull blanding her også når jeg tenker meg om. Elsker bambus, det er så deilig og holder seg vask etter vask. Og ikke minst pustende:rolleyes:Ser at det må kjøpes inn en del tynt ull, har så og si bare tynne klær etter sommeren 2018o_O
Den sommeren var nok et unntak. Tror ikke vi kan regne med det samme igjen :wacky: Er bare litt kjipt at ull er 2-3 ganger så dyrt som bomull :facepalm:
 
Jeg kjøpte faktisk mitt første sett med ulltøy i dag. Et kjempesøtt sett fra Hust&Claire i str. 56. Omslagsbody og bukse med fot. Er til jente, men sørget for å kunne bytte innen 30 dager. Har så sykt jentefølelse så jeg gikk for det :sorry: Sikkert helt dust, men er kjøpt på babyshop så jeg finner garantert noe å bytte til enten til storebror eller hvis det da kommer en lillebror. For lillebror skal slippe masse lilla/burgunder blomster :hilarious:Innen 1 mnd vet vi garantert kjønn :rolleyes:
 
Har to augustbarn frå før, tenker ikkje investere så mykje i meir kle egentlig.. :rolleyes: Einaste er om den her blir mindre, begge augustgutane var 4,5 kg og hoppa rett inn i 56/62 :p
 
Har ei som e født i juli og ei i desember så her har med det meste om det blir ei jente til. Eg vil både ha ull og bomull liggende for vett aldri hvordan baby reagerer på ull. Hu som e født i juli er nå blitt 3 år og tåle ikkje ull, bambus, eller noe som helst annet enn bomull så er føre var med neste barn. Men har tenkt mer på vognpose? Me har kun ein tjukke burde eg investert i ein vårpose også?
 
Har ei som e født i juli og ei i desember så her har med det meste om det blir ei jente til. Eg vil både ha ull og bomull liggende for vett aldri hvordan baby reagerer på ull. Hu som e født i juli er nå blitt 3 år og tåle ikkje ull, bambus, eller noe som helst annet enn bomull så er føre var med neste barn. Men har tenkt mer på vognpose? Me har kun ein tjukke burde eg investert i ein vårpose også?

Jeg synes ihvertfall det er veldig praktisk med vårpose, har 2 vinterposer og 2 vårposer (1 sett til barnehagen) bruker fremdeles vognpose på storebror (rett over 2 år) Vårposen er fra Easygrow, i bambus, puster godt og den er myk og god, angrer ikke på det kjøpet. Bruker den helt til det blir så kaldt at vinterpose må frem :happy:
 
  • Liker
Reactions: J
Den sommeren var nok et unntak. Tror ikke vi kan regne med det samme igjen :wacky: Er bare litt kjipt at ull er 2-3 ganger så dyrt som bomull :facepalm:


Ofte mye salg på de minste størrelsene og pent brukt er heller ikke å forakte! Vi hadde alt for mye klær opp til str 62 selv om jeg synes at jeg hadde lagt bånd på meg - og vi fikk en gulper.
 
Har ei som e født i juli og ei i desember så her har med det meste om det blir ei jente til. Eg vil både ha ull og bomull liggende for vett aldri hvordan baby reagerer på ull. Hu som e født i juli er nå blitt 3 år og tåle ikkje ull, bambus, eller noe som helst annet enn bomull så er føre var med neste barn. Men har tenkt mer på vognpose? Me har kun ein tjukke burde eg investert i ein vårpose også?

Har du lammeskinn og dyne så tror jeg det holder lenge så lenge du bruker bagdelen på vogna. Brukte aldri pose i den.. Men vi kjøpte pose på høsten som vi brukte før dunposen.
 
Ofte mye salg på de minste størrelsene og pent brukt er heller ikke å forakte! Vi hadde alt for mye klær opp til str 62 selv om jeg synes at jeg hadde lagt bånd på meg - og vi fikk en gulper.
Det er helt sant. Kjøper stort sett på salg. Jeg hadde faktisk for lite i 52 og 56 sist. Tok lang tid før veksten satte fart, men når den først satte fart har det tatt helt av. Har en på 15mnd som bruker 98 og 104. Er på 99-percentilen :hilarious:, men han var lenge liten. Tror vi brukte str. 56 til rundt 3 mnd. Så skal supplere det vi allerede har en god del denne gangen tenker jeg :happy:
 
Bor også på Vestlandet og været her er jo alltid ustabilt :hilarious:

Jeg fikk 31 mars i år og har brukt både ull og Bomull. Greit å ha begge deler! Ellers har det gått en del bodyer og ull leggings med fot, men generelt lite klær. En grei utedress (jeg brukte lillelamdress eller hjemmestrikket dress) utenpå body og underdel var nok. Hadde jo teppe å regulere med også. Hadde Lammeskinn i vogna på kaldere dager, tok det vekk på de varme.

Greit å ha litt bodyer og pysjamaser, ellers hadde jeg ikke kjøpt inn mye på forhånd av noe.. jeg kjøpte to-tre ullleggings m fot (joha) som jeg har brukt masse! jeg fikk en ganske stor gutt, så mange av settene jeg kjøpte eller fikk var det smale bukser med som jeg ikke likte å ta på. Jeg kjøpte også en fin dress på KappAhl men på den var formen feil i forhold til min gutt så jeg fikk nesten ikke brukt den :( jeg elska de enkle sparkebuksene fra sparkjøp, så de hadde jeg to av.
Nå er guttungen snart seks måneder og fremdeles er det bodyer og desse leggingsene fra joha jeg bruker daglig da vi stort sett er hjemme. Skal vil på trilletur bruker han pose/evt tepper og Kansje en dress på kaldere dager (selvfølgelig lue og sokker) Skal vi på besøk eller noe annet så tar jeg på han klær, da går det i klær han lett kan bevege seg i, feks en joggedress. har masse klær i komoden hans, men bruker nesten ingenting. Så ikke kjøp alt for mye på forhånd fordi «det er så søtt», kjøp litt og ta heller å kjøp litt underveis når du savner noe. Ullbodyer er og gull å ønske seg om folk spør.
 
Her i nord så kan vinteren vare til ut i mai, så det blir nok en god del ull i starten. Har også flere i familien som gleder seg til å strikke, så det blir nok litt av det og :)
 
Back
Topp