Stigende positiv test tross mensen

Cornelialill

Elsker forumet
Noen som har opplevd å få menssmerter og vanlig mens, men stigende positive gtester? Og at det har gått bra.

Jeg testet veeeldig svakt positiv dagen før jeg begynte å blø og fikk ganske sterke smerter. Smertene varte kun en dag og blødde greit i tre dager. Tok en test til og den var sterkere. Måtte ta en til dagen etter det igjen og den var enda sterkere.

Jeg vet ikke helt hva jeg skal tenke eller tro. Jeg hadde siste dag mens i går da og var til legen for å ta hcg-blodprøve i dag. Har litt svake mensmurringer fortsatt.

Kanskje den stiger en stund før den begynner å synke etter en sa? Jeg vet ikke. Har et barn fra før og da jeg ble gravid med han, blødde jeg ikke.
 

Vedlegg

  • IMG_20200911_092832.jpg
    IMG_20200911_092832.jpg
    26,7 KB · Visninger: 949
Du får nok ikke 100% svar før du har tatt en til hcg test, men ettersom det tydelig stiger, tenker jeg at spiren har klamret seg fast. Har lest at kvinner kan få vanlig mens når de er gravid, men at graviditeten fortsetter. :)
 
Du får nok ikke 100% svar før du har tatt en til hcg test, men ettersom det tydelig stiger, tenker jeg at spiren har klamret seg fast. Har lest at kvinner kan få vanlig mens når de er gravid, men at graviditeten fortsetter. :)
Må nok bare smøre meg med tålmodighet til jeg har fått tatt en test til på mandag. Om den jeg tok i dag er sterk nok til å indikere en graviditet.

Har lest litt rundt og det er så forskjellig hva enkelte opplever. Kan bety både det ene og det andre. Jeg har jo aldri før testet etter jeg har begynt å blø, så kanskje dette egentlig har skjedd meg tidligere også, uten at jeg vet det.
 
Ja jeg har opplevd det. Dessverre var det svangerskap utenfor livmoren
 
Tok en test i kveld også, så må bare legge ved den også. Når kan man da evt forvente at den synker, om det var en sa? Den fortsetter jo å stige foreløbig...
 

Vedlegg

  • IMG_20200911_210148.jpg
    IMG_20200911_210148.jpg
    32,8 KB · Visninger: 806
Tok en test i kveld også, så må bare legge ved den også. Når kan man da evt forvente at den synker, om det var en sa? Den fortsetter jo å stige foreløbig...
Vet du nøyaktig når du hadde eggløsning? Hvor mange dpo begynte du å blø? Hvor mange dpo er du nå?
 
Man kanskje blø vanlig under et svangerskap, det er mange som gjør det... Ville nok kanskje tatt en tur til legen for å avkrefte Eller bekrefte med blodprøve :)
 
Tok en test i kveld også, så må bare legge ved den også. Når kan man da evt forvente at den synker, om det var en sa? Den fortsetter jo å stige foreløbig...
Min mor hadde "vanlig" mensen i sitt første svangerskap, helt til hun var 5 måneder på vei. Månedlig blødning, kanskje litt mindre blod enn hun hadde ved faktisk mensen, så hun visste ikke at hun var gravid før magen begynte å komme :hilarious:

Du har jo veldig stigning på den siste testen, så jeg ville tenkt at foreløpig er det en spire der.

I første svangerskap hadde jeg en blødning i uke 5 eller 6, den var ganske kraftig og varte i 3 dager, så spotting i 2 dager. Han er 3,5 år nå :)
 
Har hørt om folk som har to egg som blir befruktet, og at de får blødning når de mister en de ikke har visst om. Og så fortsetter de å være gravid med det andre egget :) Kan jo være en mulighet?
 
Jeg opplevde blødning kraftigere enn mens, og stigende tester. Viste seg å være et hematom i livmor som blødde, men fosteret utviklet seg fint. Dessverre måtte vi avbryte svangerskapet grunnet komplikasjoner, men det skjer veldig sjeldent.
Tenker jeg ville spurt legen om HCG, og deretter en TUL om hcg viser stigning.
Lykke til :Heartred
 
Har hørt om folk som har to egg som blir befruktet, og at de får blødning når de mister en de ikke har visst om. Og så fortsetter de å være gravid med det andre egget :) Kan jo være en mulighet?
Har også lest om det og håper jo såklart det er det. Men tør virkelig ikke håpe på noe.
 
Jeg var og tok blodprøve for å sjekke hcg i går og fikk svar i dag. 62. Det er vel litt vel lavt...?
Samtidig tok jeg denne testen i morges som lyser positiv. Men det kan jo hende den vil synke etter hvert. Skal ta blodprøve igjen på mandag for å se om det har sunket eller om det stiger.

Er på 20 dpo i dag. Fikk "mensen" 15 dpo.
 

Vedlegg

  • IMG_20200912_122250.jpg
    IMG_20200912_122250.jpg
    14,6 KB · Visninger: 307
Jeg opplevde blødning kraftigere enn mens, og stigende tester. Viste seg å være et hematom i livmor som blødde, men fosteret utviklet seg fint. Dessverre måtte vi avbryte svangerskapet grunnet komplikasjoner, men det skjer veldig sjeldent.
Tenker jeg ville spurt legen om HCG, og deretter en TUL om hcg viser stigning.
Lykke til :Heartred
Åh, leit å høre. Jeg har tatt en blodprøve for å sjekke hcg. Skal ta igjen på mandag.
 
Ja, jeg tok eltester, så jeg vet ca når. Jeg var 15 dpo da jeg begynte å blø, så det er jo på riktig tid for en evt mensen også. Nå er jeg 20dpo.
Hvilken dpo fikk du første positive test?

Jeg håper virkelig at dette er reelt og ikke samme jeg gikk gjennom. Økte normalt fra midten av mensen (begynte å blø på dag 10 den gangen) frem til uke 6. I uke 8 gikk det veldig galt og jeg trodde jeg skulle dø. Påførte guttungen store traumer. Nei unner ikke min verste fiende å gå gjennom det engang, så la oss håpe du aldri slipper gå gjennom det!
 
Hvilken dpo fikk du første positive test?

Jeg håper virkelig at dette er reelt og ikke samme jeg gikk gjennom. Økte normalt fra midten av mensen (begynte å blø på dag 10 den gangen) frem til uke 6. I uke 8 gikk det veldig galt og jeg trodde jeg skulle dø. Påførte guttungen store traumer. Nei unner ikke min verste fiende å gå gjennom det engang, så la oss håpe du aldri slipper gå gjennom det!
Fra 19. til 23. august var den høy, men positiv den 22. august. Mulig også dagen før.

Huff, det hørtes helt forferdelig ut. Jeg blør ikke lenger nå da. Blødde bare mye i to dager og smerter kun en dag. Men jeg skal følge med også får vi se hva testen på mandag sier. Det vil gi mer svar på hva jeg bør gjøre videre.
 
Her er min erfaring. Da jeg hadde kjemisk nå sist testet jeg svakt positivt, og så begynte jeg å blø sammen dagen bare noen timer etter. Jeg hadde jeg stigende tester i 5-6 dager før de ble svakere igjen. Hadde sluttet å blø da. Tok noen dager til før testene var helt blanda.

Jeg var ganske forvirra og det var en emosjonell roller-coaster :sorry:

Men googla massa da, og det er flere eksempler på at det kan gå bra selv om man blør. Håper på at alt går bra for deg ❤️
 
Back
Topp