Matlei baby

Katta92

Elsker forumet
Marsboere 2020
September To Remember
Er det flere som har det sånn? Lille her er lei grøt med banan, så jeg har prøvd en del annet, men fortsatt spiser hun ikke så mye grøt som hun gjorde. Smaksprøver har vi flere av, men heller ikke det er interessant, og mye får jeg bare det utrykket at dette her var ikke noe særlig. Når det gjelder smaksprøver vet jeg at vi bare må prøve og prøve. Men noen som har noen tips? Hun er 5,5 mnd.
 
Ingen erfaring selv, ettersom han fikk første smaksprøve idag 5 mnd og 1 uke.
Melk skal være hovednæringen til 1 år hvis jeg har forstått rett?
La hun sitte med dere under måltid, kanskje blir hun mer nysgjerrig. Og fortsett å tilby. Prøv å ikke stress med det. Ikke alle barn er klar for mat så tidlig. Opplever barnet for mye stress rundt måltid, kan det i verste fall slå feil ut og gjøre spising vanskeligere.
Hvis hun passer kriteriene for blw er kanskje det noe å teste ut fra 6 mnd?
 
Her har frøkna bare fått en smaksprøve. Hun prøvde iherdig å få skjeen in i munnen selv. Grøten var hun ikke overbevist om
 
Ingen erfaring selv, ettersom han fikk første smaksprøve idag 5 mnd og 1 uke.
Melk skal være hovednæringen til 1 år hvis jeg har forstått rett?
La hun sitte med dere under måltid, kanskje blir hun mer nysgjerrig. Og fortsett å tilby. Prøv å ikke stress med det. Ikke alle barn er klar for mat så tidlig. Opplever barnet for mye stress rundt måltid, kan det i verste fall slå feil ut og gjøre spising vanskeligere.
Hvis hun passer kriteriene for blw er kanskje det noe å teste ut fra 6 mnd?
Det stemmer, hun får mme og drikker 8-9 dl i døgnet, så det får hun nok av. Vi fikk beskjed om å starte med grøt og smaksprøver når hun var 4 mnd, siden hun får mme. Har tenkt at vi burde begynne med det når hun er 6 mnd, så kanskje det blir litt mer interesse. Så lenge hun får under mme, så er jo det det viktigste.
Her har frøkna bare fått en smaksprøve. Hun prøvde iherdig å få skjeen in i munnen selv. Grøten var hun ikke overbevist om
Her vil hun også helst holde seg, så vi prøver å la henne gjøre det, om det blir litt gris gjør ikke det noe.
 
Det stemmer, hun får mme og drikker 8-9 dl i døgnet, så det får hun nok av. Vi fikk beskjed om å starte med grøt og smaksprøver når hun var 4 mnd, siden hun får mme. Har tenkt at vi burde begynne med det når hun er 6 mnd, så kanskje det blir litt mer interesse. Så lenge hun får under mme, så er jo det det viktigste.

Det anbefales fra 4 mnd pga smak ikke for næring.:) Smaksprøve er jo bare 1-2 skjeer. Sålenge hun får i seg nok mme, hadde jeg nok ikke stresset så mye med den andre maten og tilbudt en skje her og der. Plutselig så løsner det :)
 
Det anbefales fra 4 mnd pga smak ikke for næring.:) Smaksprøve er jo bare 1-2 skjeer. Sålenge hun får i seg nok mme, hadde jeg nok ikke stresset så mye med den andre maten og tilbudt en skje her og der. Plutselig så løsner det :)
HuN spiser en porsjon grøt ila dagen og masse mme, og lurer til noen smaksprøver her og der, så hun får nok mer enn nok. Hun er så aktiv, så det er full fart fra morgen til kveld med 3 korte dupper i løpet av den tiden :hilarious:
 
HuN spiser en porsjon grøt ila dagen og masse mme, og lurer til noen smaksprøver her og der, så hun får nok mer enn nok. Hun er så aktiv, så det er full fart fra morgen til kveld med 3 korte dupper i løpet av den tiden :hilarious:

Får nok det hun ska da ja :) alt blir jo så mye spennende enn mat også på denne tiden merker jeg :p
 
Får nok det hun ska da ja :) alt blir jo så mye spennende enn mat også på denne tiden merker jeg :p
Det er jammen meg sant. ALT er mer interessant enn mat i grunn. I tillegg er vi i gang med ordet nei, for noen har funnet ledninger og stikkontakter...
 
Jeg har en som aldri har vært spesielt begeistret for grøt, men middag går ned på høykant. Grøten blir blandet med frukt for at den skal være interessant. Nå er han imidlertid blitt ganske hard i magen, så jeg har prøvd å få i han sviskemos. Selv om han har likt det på glass og i pose, sjeper han skikkelig av den jeg kokte selv! Så i dag har det blitt middag, fruktpose og pupp:dummy:
 
Back
Topp