Feber

Summer

Flørter med forumet
Hva regnes egentlig som feber hos barn? Jenta mi på 9 uker har temp på 37-37,4 nesten hver dag. Er dette feber? Burde jeg ta kontakt med lege? Hun er ikke annerledes enn det hun pleier. Burde kanskje nevne at hun tok rotavirusvaksinen på tirsdag. Kan dette ha noe sammenheng?
 
38 og over er feber hos barn, babyer og voksne. Det er helt normalt at babyene har 37.0-37,5- ofte opp mot 37,5 på kvelden:happy:
 
Hva regnes egentlig som feber hos barn? Jenta mi på 9 uker har temp på 37-37,4 nesten hver dag. Er dette feber? Burde jeg ta kontakt med lege? Hun er ikke annerledes enn det hun pleier. Burde kanskje nevne at hun tok rotavirusvaksinen på tirsdag. Kan dette ha noe sammenheng?
Dette er helt normal kroppstemperatur.. som nevnt er 38 og over feber. Men hvorfor måler du tempen på henne hver dag? Er det noe som bekymrer deg eller som avviker ved adferden hennes siden du gjør det? Er ikke å anbefale å måle rektaltemp ofte på små barn...
 
Dette er helt normal kroppstemperatur.. som nevnt er 38 og over feber. Men hvorfor måler du tempen på henne hver dag? Er det noe som bekymrer deg eller som avviker ved adferden hennes siden du gjør det? Er ikke å anbefale å måle rektaltemp ofte på små barn...
Oja, det visste jeg ikke. Jeg måler fordi jeg føler hun er så varm på kroppen og hodet. Førstegsngs og er bekymret for alt mulig
 
Oja, det visste jeg ikke. Jeg måler fordi jeg føler hun er så varm på kroppen og hodet. Førstegsngs og er bekymret for alt mulig
Anbefaler deg å snakke litt med helsesykepleier for den redselen kan ta litt overhånd! Legg vekk termometeret.. du vil kjenne når lille har feber. De blir sutrete, blanke i øynene, ekstra søvnige eller annet som avviker fra normal adferd! God klem
 
Hva regnes egentlig som feber hos barn? Jenta mi på 9 uker har temp på 37-37,4 nesten hver dag. Er dette feber? Burde jeg ta kontakt med lege? Hun er ikke annerledes enn det hun pleier. Burde kanskje nevne at hun tok rotavirusvaksinen på tirsdag. Kan dette ha noe sammenheng?

Mellom 36,5 og 37,5 er der de skal ligge - ifølge barsel som jeg var på.
 
Hva regnes egentlig som feber hos barn? Jenta mi på 9 uker har temp på 37-37,4 nesten hver dag. Er dette feber? Burde jeg ta kontakt med lege? Hun er ikke annerledes enn det hun pleier. Burde kanskje nevne at hun tok rotavirusvaksinen på tirsdag. Kan dette ha noe sammenheng?

Og- rotavirus vaksinen gir ikke feber.

Jeg er og førstegangsmamma og skjønner deg godt. Men - dette går bra! ♡
 
Hva regnes egentlig som feber hos barn? Jenta mi på 9 uker har temp på 37-37,4 nesten hver dag. Er dette feber? Burde jeg ta kontakt med lege? Hun er ikke annerledes enn det hun pleier. Burde kanskje nevne at hun tok rotavirusvaksinen på tirsdag. Kan dette ha noe sammenheng?
Det er helt normalt at temperaturen går opp mot 38 grader på kveldstid hos små barn. Det er ikke feber før det bikker 38 grader på kveldstid. Når barnet ditt har feber så merker du det veldig godt :) min mann er litt bekymret av seg og kan godt si «jeg synes hun er litt varm jeg synes vi skal ta tempen», men da minner jeg han godt på hvordan ungen har vært de få gangene hun faktisk har hatt feber (merkbart mer sutrete, slapp, og merkbart VELDIG varm). Ingen vits i å plage de små med å ta temperaturen så lenge allmenntilstanden er fin :)
 
Oja, det visste jeg ikke. Jeg måler fordi jeg føler hun er så varm på kroppen og hodet. Førstegsngs og er bekymret for alt mulig

Jeg skjønner deg godt. Jeg målte også temperaturen en dag forrige uke fordi baby var så varm. Men innser at han bare er veldig varmblodig, som mammaen sin. Så kanskje løsningen er å kle mindre på henne? Min lille gutt blir veldig varm når han ligger oppå meg og når han kaver mye.
 
Back
Topp