Når tenker dere at det er «greit» å handle baby ting å sånn?

Jeg tenker kjør på når man føler for det! Selv venter jeg til jeg vet kjønnet. Er det ei ny jente, blir de født antakelig samme uken i april og da har jeg "alt". Må kjøpe BB hug me pute siden jeg solgte den jeg hadde sist og skal ha slyngevugge denne gangen. Og tenker å kjøpe en dobbel sykkelvogn, men det haster ikke.. Det blir sikkert noen nye plagg også, men trenger det strengt tatt ikke ;)
 
Jeg kommer til å vente til jeg er i uke 13+. Min eneste erfaring med graviditet fra før er 3 SA (så tidlig at det var kjemisk alle gangene), så nå går jeg bare venter på at det skal gå galt igjen. Hvis jeg begynner å se på det jeg har i magen som en kommende baby så er jeg redd jeg kommer til å bli helt knust. Hvis jeg er så heldig å komme meg over den "magiske grensen" så kanskje jeg kjøper noe for å feire. Har dog planer om å kjøpe mest brukt da.
 
Venter også til etter oul. Vi har en gutt på halvannet år og alt utstyr og klær er klart. Eneste var HVIS det er jente inni der så må nok mammaen innom å handle noe rosa, og en kjole og to. :love7

Sist begynte jeg å handle litt etter uke 12. Som andre skriver her så kjøpte vi mesteparten på finn.no og fikk gode dealer der. Det meste var klart når mini kom. :cool14
Samme her. Må ha litt rosa hvis det kommer ei lita tulle ❤️
 
Har alt fra de forrige, men om det blir jente håper jeg å arve fra brodern som fikk jente for noen dager siden :love017
 
Jeg tenker at alle barn kan bruke alle farger, og nærmer meg uke 12 med stormskritt (og dermed litt mer tro på at det faktisk gror en baby inni der), så jeg venter egentlig ikke på noe annet enn lyst og energi til å ta tak i forberedelser. Førstegangs, så det er en del ting og tang som skal på plass... Men jeg ligger på sofaen og har ikke engang krefter til å tenke nettshopping :p
Det eneste jeg har gjort er å begynne på en liste for å få litt oversikt over hva vi trenger, hvilke varianter av ting jeg tror passer best hos oss, og hvilke ting vi kanskje kan ha lyst på men ikke MÅ ha ;)
 
Jeg tenker at alle barn kan bruke alle farger, og nærmer meg uke 12 med stormskritt (og dermed litt mer tro på at det faktisk gror en baby inni der), så jeg venter egentlig ikke på noe annet enn lyst og energi til å ta tak i forberedelser. Førstegangs, så det er en del ting og tang som skal på plass... Men jeg ligger på sofaen og har ikke engang krefter til å tenke nettshopping :p
Det eneste jeg har gjort er å begynne på en liste for å få litt oversikt over hva vi trenger, hvilke varianter av ting jeg tror passer best hos oss, og hvilke ting vi kanskje kan ha lyst på men ikke MÅ ha ;)
Ja, enig at alle farger i utgangspunktet er innafor, men er noe med rosa, blomstrete kjoler på gutter :hilarious: Ikke det vi kjøpte mest av til lille mannen. Så hvis det kommer en jente nå så blir det å supplere litt. Men er helt enig i at man ikke må vente til man vet kjønn :happy: Er masse fint i grønt, gult, brunt, oker osv.

Et lite tips til en førstegangs. Pysjene til Lindex er veldig gode. 2-veis zip og alltid 3 for 2. Da slipper du 20 knapper :p Også er omslagsbodyene til petit bateau av helt fantastisk kvalitet. Litt dyre, men verdt det. Har sikkert tusen andre klestips, men det er jo veldig smak og behag. Jo, ull som kan vaskes på 40 helt gull (Joha, Wheat, kuling, hust&claire). Det som bare kan vaskes på 30 må du som regel ta for hånd for å få ut flekker.
 
Jeg tenker å vente med baby-shopping et par måneder til. Selv om jeg er førstegangs og trenger alt ser jeg ikke noe poeng i å måtte lagre masse utstyr i over ett halvt år. Men håper på noen gode tilbud til black friday :)

Når det gjelder ting til meg (gravidklær og pute i hvertfall) er startskuddet om alt ser bra ut på tul 8+1 :smiley-angelic001
 
Jeg har laget meg en liste over hva vi trenger. Og har begynt å kjøpe noe ting. Tenker det kan være greit å være tidlig ute, vet jo ikke hvordan de siste månedene blir. Og nå får jeg mulighet til å handle på salg og brukt.
 
Jeg tenker å vente med baby-shopping et par måneder til. Selv om jeg er førstegangs og trenger alt ser jeg ikke noe poeng i å måtte lagre masse utstyr i over ett halvt år. Men håper på noen gode tilbud til black friday :)

Når det gjelder ting til meg (gravidklær og pute i hvertfall) er startskuddet om alt ser bra ut på tul 8+1 :smiley-angelic001

Smart å stacke opp på Black Friday selv om jeg egentlig er litt imot konseptet. Kjøpte vogn, bilstol, stellemattte og babycall sist og sparte endel tusenlapper siden det var 25% på hele butikken
 
Smart å stacke opp på Black Friday selv om jeg egentlig er litt imot konseptet. Kjøpte vogn, bilstol, stellemattte og babycall sist og sparte endel tusenlapper siden det var 25% på hele butikken
Anbefaler alltid å kjøpe brukt. Sparer penger og ikke minst miljøet! Finn.no har så mye som er fint brukt. Vi må hoppe av kjøpenyttkarusellen hvis vi skal spare kloden til neste generasjon :)
PS. Ikke ment direkte til deg, men til alle som klør etter å kjøpe nytt.. Sjekk finn først iallefall :)
 
Jeg husker så mange som sa til meg at «du trenger ikke så mye», «vent med å handle inn til ungen er født så ser du hva du trenger» og «husk at butikkene er åpne etter fødsel også». Jeg er så glad jeg ikke hørte på de! Det siste jeg ville med en nyfødt var å gå i butikker og det er ikke et eneste innkjøp jeg ikke fikk bruk for. Jeg er også glad jeg hadde masse klær i 52 for det tok lang tid før han gikk opp til 56, og da slapp jeg å vaske så ofte. Dessuten er det lurt å handle litt før ungen kommer for når de først er her så vokser de i en rekordfart og man må handle hele tiden :angelic: Synes det var veldig deilig å ha klær og utstyr for de første 3-4 mnd klart. :happy:


Veldig kjekt å sjå at du skriv det! Mange som har sagt nett det at det ikkje hastar, men ser ikkje for meg at kjem til å ha det så roleg og fredeleg som no på lang tid etter fødsel :):headphone:
 
Anbefaler alltid å kjøpe brukt. Sparer penger og ikke minst miljøet! Finn.no har så mye som er fint brukt. Vi må hoppe av kjøpenyttkarusellen hvis vi skal spare kloden til neste generasjon :)
PS. Ikke ment direkte til deg, men til alle som klør etter å kjøpe nytt.. Sjekk finn først iallefall :)

Jeg elsker å bruke finn, men akkurat bilstol og vogn vil jeg kjøpe nytt pga fare for mugg, syns det er så kleint å levere tilbake ting til finn-selgere om jeg senere oppdager mugglukt..
 
Det klør i fingrene til å begynte å handle inn, men vi venter i utgangspunktet til å kjøpe det aller første til vi er kommet til uke 12. Regner med at det blir innkjøp av bilstol, vogn, seng og stellebord i vinter, når det blir salg.
 
Vi har vogn, bilstol og base i hus, men ingen plagg. Føler det er ekstra koselig å kjøpe :Heartred
Venter til uke 12 før jeg kjøper noe av det. Har ultralyd den dagen vi runder 12 uker, og tenker å feire litt med småinnkjøp da.
 
Ska se på vogn i helgå, brukt va ei som sku selge for 800 kr så føle for å slå til
 
Nå som vi vet vi får en gutt, og det definitivt er vårt siste barn, har jeg lyst til å kjøpe noen nye, fine plagg til babyen. Det blir mye arv fra storebror og fetter, så bittelitt nytt unner jeg meg å kjøpe. Så dette hentesettet i dag og forelska meg heeeeelt:

864899B9-3204-4CFC-9D9F-C85FDD46EB0B.jpeg
 
Nydelig hentesett :Heartred
Jeg føler det på samme måte som deg. Det blir garantert vårt siste barn, og da føler jeg spesielt for å kjøpe litt ekstra koselige plagg. Alt annet kan jeg i utgangspunktet kjøpe brukt.
 
Nå som vi vet vi får en gutt, og det definitivt er vårt siste barn, har jeg lyst til å kjøpe noen nye, fine plagg til babyen. Det blir mye arv fra storebror og fetter, så bittelitt nytt unner jeg meg å kjøpe. Så dette hentesettet i dag og forelska meg heeeeelt:

Vis vedlegget 336252
Det var veldig fint! Jeg skal også unne «meg» (babyen bryr seg jo ikke! :hilarious:) noen nyeplagg. Har tenkt en ny dress fra Lillelam også 1 eller 2 sett fra Nøstebarn ❤️
 
Back
Topp