Bæretøy nyfødt

SloppyJane

Gift med forumet
Himmelbarn
Novemberlykke 2020
Tips til enkelt og praktisk bæretøy til nyfødt?
 
Var veldig fornøyd med ergobaby adapt :) Men brukte også baby k’tan mye!
 
Enten elastisk bæresjal eller ringslynge. Ev ergobaby embrace.
 
Brukte elastisk bæresjal til nyfødt og ergobaby adapt når babyen ikke ville ligge der lenger
 
Coracor elastisk bæresjal. Elastisk forhåndsknyter du før du tar babyen oppi og det er sånn 150k ganger lettere enn man skulle tro :p
Vevd sjal trenger litt mer øving, men elastisk er min favoritt til nyfødt uansett.

Av bæresele misliker jeg disse med tjukt, stivt panel. Feks noen av de som blir nevnt over, så smaken er som baken. Det kan være riktig sele for deg.
Angelpack er feks fin for de minste, eller kahubaby, ergobaby embrace. Sistnevnte varer mye kortere enn de to andre.
 
K’tan, det er sånn du bare kan «kle på» deg?

Ja stemmer. Dras over hodet nesten som et skjerf og bare spres ut. Men veldig viktig at du velger korrekt størrelse :)
 
Har du brukt embrace? Vurderer den til bestemann :)

Ja, men kjøpte den først ei stund etter fødsel. Angra på å ikke ha kjøpt den inn tidligere, ble brukt mye mer enn det elastiske sjalet. Om vi skal ha en til så blir det embrace + elastisk ringslynge fra starten av.

Det kjipe var at jeg har hatt sumobaby nå, så han var nesten 9,5 kg 6 mnd gammel. Måtte dermed over på noe ikke-elastisk tidlig. Kunne bruke embrace på kortere bæring da, men på lengre bæring syns jeg det ble litt lite avlastende da han bikka 8 kg.
 
Ja, men kjøpte den først ei stund etter fødsel. Angra på å ikke ha kjøpt den inn tidligere, ble brukt mye mer enn det elastiske sjalet. Om vi skal ha en til så blir det embrace + elastisk ringslynge fra starten av.

Det kjipe var at jeg har hatt sumobaby nå, så han var nesten 9,5 kg 6 mnd gammel. Måtte dermed over på noe ikke-elastisk tidlig. Kunne bruke embrace på kortere bæring da, men på lengre bæring syns jeg det ble litt lite avlastende da han bikka 8 kg.

Da skriver jeg den opp til neste! Brukte jo adapt mye, men syns hun ble så liten i den i starten..

Her er foresten bilde av baby k’tan på, for trådstarter:

3632C7DF-228D-44E8-8931-4BA8CC6C7D11.jpeg
 
Elastisk sjal! Brukte Moby sist, men skal ha Coracor denne gangen. Har kjøpt inn ringslynge og vevd sjal også, men blir nok elastisk de første ukene hvertfall.
 
Elastisk sjal! Brukte Moby sist, men skal ha Coracor denne gangen. Har kjøpt inn ringslynge og vevd sjal også, men blir nok elastisk de første ukene hvertfall.
Det må knytes? Hadde det til yngste og fiksa det aldri så her må det bare dras eller klipses på. Hadde Ergobaby original da hun ble litt eldre men tenkte det kanskje fantes noe enda enklere.
 
Det må knytes? Hadde det til yngste og fiksa det aldri så her må det bare dras eller klipses på. Hadde Ergobaby original da hun ble litt eldre men tenkte det kanskje fantes noe enda enklere.
Embrace er kjempeenkel og de roser den veldig i bæregruppene på facw
 
Back
Topp