Når er det leggetid hos dere?

6 åringen går på badet 19.30, så leser vi frem til 20-20.15.
 
Høres kjent ut.

Nå er hun så stor at hun styrer seg selv frem til 07-07.30 i helgene. Og på hverdagene er det bare greit at vi slipper å dra henne ut av senga. Men det var værre når hun var mindre. Og da kunne dagen gjerne starte kl. 05 også. Hun har alltid ligget 1-1,5 timer under på søvn enn det som er gjennomsnittet for alderen. Men noen må jo dra gjennomsnittet ned også
 
5 år, legger seg 18-18.30 - sovner som regel rundt kl 19.00

Våkner ALLTID mellom kl 21.00-23.00 og legger seg i senga vår, stygg uvane men....
 
Eldste på 7,5 år legger seg senest 20.30.
Mellomste på 5,5 år legger seg rundt 20.00.
Minste på 2,5 år legger seg 19.00.
 
Absolutt ikke en uvane, og alt annet enn stygt.

enig, mi som fyller fem til jul kommer inn i vår seng en gang mellom 22 og 06, det varierer. Hr jeg ikek lagt meg enda spå kommer hun opp og leter etter meg litt på gråten, kommer hun klokken seks koser hun litt og spørr om det er morgen, men somregel kommer hun sånn en gang mellom jeg har sovnet og jeg våkner igjen og jeg merker det ofte ikke engang før jeg våkner og merker at hun er der (muligens av at jeg har en fot i ansiktet eller noe)

Men det er ikke lenge de er så små, alle våre tre har fått komme til oss når de våknet, de eldste har dog blitt anbefalt å muligens følges tilbake i egen seng når vi har hatt baby der, for at de ikke skulle vekkes av babyen, og ellers måtte lagt seg ytterst på siden med faren, for midten er forbeholdt familiens yngste. Og tidem de kommer sånn er kort, de eldste har sluttet å komme innom for morgenkos også, med litt unntak av 9 åringen i helga av og til. Eldste merker vi bre at står opp på at vi hører han låser do-døra. Virkelig, nyte det den tiden de enda kommer og koser.
 
5- og 3-åringen legger seg samtidig her, ca kl.19.00.
De sovner som regel relativt fort begge to.
Det hender de legger seg litt senere også, men merker de begge har godt av å få lagt seg relativt tidlig.
 
Back
Topp