Noen her med påvist revmatisme, eller som har antistoffer SSA?

-lillemy-

Glad i forumet
MayDay2021
JuniJubel2021
Jeg har endelig fått time på det nasjonale kompetansesenteret for svangerskap og revmatisme.
Kjempe spent. Har mistet i MA, SA og 9 kjemiske.
Hadde utslag på RA faktor, antistoffer SSA og ANA.. ingen hyggelige blodprøver å få positive.
Redd for hvilken diagnose jeg får, men glad de endelig tar meg på alvor.

noen som har det samme her?
 
Jeg har påvist bechterew, og har hittil opplevd 2 MA og ingen suksessfulle svangerskap. Har fått beskjed om at vi nå får komme inn til fertilitetsseksjonen på St. Olavs.
 
Jeg har påvist bechterew, og har hittil opplevd 2 MA og ingen suksessfulle svangerskap. Har fått beskjed om at vi nå får komme inn til fertilitetsseksjonen på St. Olavs.

har noen nevnt noe om at det kan være pga imunsystemet som jobber mot at egget skal feste seg ?
Hun nevnte det til meg. I danmark er de kommet mye lengre på det feltet.
Jeg skal bruke plaquenil og prednisilon. Plaquenil er pga sjøgrens, men lest mye bra om de som har mistet mange ganger og fått den.
Er henvist til fertilitetsseksjonen i oktober.

lykke til:Heartred
 
har noen nevnt noe om at det kan være pga imunsystemet som jobber mot at egget skal feste seg ?
Hun nevnte det til meg. I danmark er de kommet mye lengre på det feltet.
Jeg skal bruke plaquenil og prednisilon. Plaquenil er pga sjøgrens, men lest mye bra om de som har mistet mange ganger og fått den.
Er henvist til fertilitetsseksjonen i oktober.

lykke til:Heartred

Ingen som har sagt noe som helst, egentlig. Skulle bli fulgt opp av revmatisme-avdelingen i begge svangerskapene (TUL, time hvert semester og etter fødsel), men mistet alltid før jeg rakk å ha time.

Noterer meg medisinene du nevner :) Føler jeg har mange spørsmål til legene ved fertilitet når vi kommer inn. Ett av dem vil naturligvis være om revmatisme kan være en årsak.

Vi venter på brev i posten med skjema for blodprøve taking for både meg og mannen, men vet liksom ikke hvor lang tid det tar før man blir kalt inn etter det.
 
Last edited:
:)
Ingen som har sagt noe som helst, egentlig. Skulle bli fulgt opp av revmatisme-avdelingen i begge svangerskapene (TUL, time hvert semester og etter fødsel), men mistet alltid før jeg rakk å ha time.

Noterer meg medisinene du nevner :) Føler jeg har mange spørsmål til legene ved fertilitet når vi kommer inn. Ett av dem vil naturligvis være om revmatisme kan være en årsak.

Vi venter på brev i posten med skjema for blodprøve taking for både meg og mannen, men vet liksom ikke hvor lang tid det tar før man blir kalt inn etter det.

jeg har fått time 1 oktober på fertilitetsavdelingen. Tok blodprøver for ca 2-3 uker siden. :)
 
Jeg har leddgikt, og har to friske og fine barn :happy: ingen komplikasjoner i svangerskapene utenom ekstrem kvalme.
 
Back
Topp