Føde i disse tider

Novo

Glad i forumet
Desemberskatter 2016
FebbisBebbis2021 ❄️
Hei, jeg sniker fra annen termingruppe med spm om fødsel og barseltid nå i disse tider. Jeg er andregangs og vet hvor viktig partner var for meg ved første fødsel så jeg stresser litt for at jeg blir alene. Jeg er selvsagt inneforstått med at han ikke kan kom hvis han får påvist korona men tenker på hvis han er frisk. Så ville høre med dere damer:

Fikk partner være med på fødsel?
Fikk partner overnatte med dere på barsel? Og hvis ikke, hvorfor? (Generelle retningslinjer ved sykehuset pga korona eller annet)
 
Han fikk være med både på undersøkelse og fødsel... Hadde fått overnatte hvis han ville (har to til småbarn og det er færre som vil passe to små samtidig enn ett barn så han dro hjem til dem).
 
Han fikk være med fra jeg fikk fødestue/kom i aktiv fødsel. Fordi vi måtte være på barselavdelingen en natt, hvor det er dobbeltrom og nå korona-visittider, så måtte han hjem da vi ble flyttet dit (3t etter fødsel) men fikk komme i visitt fra 16-19. Dagen etter ble vi flyttet på hotellet og da fikk far være hele tiden. Dette var Ullevål i sommer
 
Her fikk far være med hele veien, også før aktiv fødsel, og fikk overnatte på barsel :)
Vi fikk all maten servert på rommet men ellers var det lite restriksjoner. Sykehuset var på grønt nivå på det tidspunktet
 
Kommer vel an på sykehuset! Jeg hadde planlagt keisersnitt (seteleie), og far fikk være med på alt av det, men måtte dra klokken 21. Resterende dager fikk han være fra 9-21 (vanlig prosedyre på mitt sykehus i disse tider)
 
Hei, jeg sniker fra annen termingruppe med spm om fødsel og barseltid nå i disse tider. Jeg er andregangs og vet hvor viktig partner var for meg ved første fødsel så jeg stresser litt for at jeg blir alene. Jeg er selvsagt inneforstått med at han ikke kan kom hvis han får påvist korona men tenker på hvis han er frisk. Så ville høre med dere damer:

Fikk partner være med på fødsel?
Fikk partner overnatte med dere på barsel? Og hvis ikke, hvorfor? (Generelle retningslinjer ved sykehuset pga korona eller annet)


Var med på fødestua og operasjonsalen og sov over på familierom med meg i 3 netter.
 
Han kunne komme inn på sykehuset da jeg fikk fødestue/ble satt på riestimulerende drypp og det var sikkert jeg ikke skulle hjem uten baby.
Fikk være med på barsel og der var det egentlig ingen spesielle «regler» annet enn at man ikke helt fikk lov å forlate sykehuset under oppholdet.
 
Det er ulike regler på de ulike sykehusene. Jeg fødte på sus for 15 dager siden, og der fikk partner være under både undersøkelser, fødsel og barseltiden. Mens ei venninne fødte på KK for to dager siden, og der fikk partner være med på fødsel og tre timer etterpå. Så måtte han hjem. Dagen etter fikk han være i besøkstiden kl. 17-20.
 
Hei, jeg sniker fra annen termingruppe med spm om fødsel og barseltid nå i disse tider. Jeg er andregangs og vet hvor viktig partner var for meg ved første fødsel så jeg stresser litt for at jeg blir alene. Jeg er selvsagt inneforstått med at han ikke kan kom hvis han får påvist korona men tenker på hvis han er frisk. Så ville høre med dere damer:

Fikk partner være med på fødsel?
Fikk partner overnatte med dere på barsel? Og hvis ikke, hvorfor? (Generelle retningslinjer ved sykehuset pga korona eller annet)

Her fikk far være med fra jeg kom inn med rier og 3 cm og var der de to nettene på barsel etterpå. Fikk også gå ut og inn som han ville. Dette var på Kalnes (Østfold) :)
 
Fødte på Ahus i midten av juli og der fikk far være med fra jeg fikk fødestue (ble igangsatt) og så til fire timer etter fødsel, da jeg ble trillet opp på barsel. De dagene jeg lå der var det kun besøkstid mellom 16-19.
 
Her fikk far komme når det var klart at fødselen var i gang, og det kom til bli fødsel/baby. Fikk vær 2-3 timer etter fødsel. Ellers fikk han komme på besøk i «korona visitt-tiden» som var 18-20
 
Fødte i Drammen tidlig i juli, og far fikk være med fra aktiv fødsel, men ikke noen undersøkelser. Vi fikk bli i to netter på barsel alle tre, men kun far kunne forlate rommet for å hente mat og sånn. Tror nok vår situasjon var litt spesiell siden jeg egentlig hadde fødeplass på Ullevål, men der var det plutselig fullt når jeg kom inn 24 timer etter vannavgang, så det ble full utrykning i ambulanse til Drammen med far på slep i bil bak (han brukte nesten to timer på å komme fram). Tror de var snille og lot han bli siden vi hadde vært våkne i 48 timer, og han selv sa at han ikke turte kjøre hjem til Oslo uten å ha sovet litt. Så det ordnet seg fint for oss, men mulig vår situasjon var litt spesiell. Lykke til! :)
 
Hei, jeg sniker fra annen termingruppe med spm om fødsel og barseltid nå i disse tider. Jeg er andregangs og vet hvor viktig partner var for meg ved første fødsel så jeg stresser litt for at jeg blir alene. Jeg er selvsagt inneforstått med at han ikke kan kom hvis han får påvist korona men tenker på hvis han er frisk. Så ville høre med dere damer:

Fikk partner være med på fødsel?
Fikk partner overnatte med dere på barsel? Og hvis ikke, hvorfor? (Generelle retningslinjer ved sykehuset pga korona eller annet)


Var med fra begynnelse til slutt. Kom inn sammen, og reiste ut sammen! fødte på sus 13 juli :)
 
Fødte i Drammen tidlig i juli, og far fikk være med fra aktiv fødsel, men ikke noen undersøkelser. Vi fikk bli i to netter på barsel alle tre, men kun far kunne forlate rommet for å hente mat og sånn. Tror nok vår situasjon var litt spesiell siden jeg egentlig hadde fødeplass på Ullevål, men der var det plutselig fullt når jeg kom inn 24 timer etter vannavgang, så det ble full utrykning i ambulanse til Drammen med far på slep i bil bak (han brukte nesten to timer på å komme fram). Tror de var snille og lot han bli siden vi hadde vært våkne i 48 timer, og han selv sa at han ikke turte kjøre hjem til Oslo uten å ha sovet litt. Så det ordnet seg fint for oss, men mulig vår situasjon var litt spesiell. Lykke til! :)
Så pussig! Jeg fødte på Drammen i slutten av juni og vi kunne begge gå inn og ut av rommet som vi ville for å hente mat og alt sånt. Han overnattet riktignok ikke siden vi ikke hadde behov for det, men han kunne hvis han ville. Han kom på besøk når han ville fra tidlig til seint. Fra fødsel var i gang og til vi dro hjem merket jeg egentlig ingenting til at ting var annerledes pga Covid-19 :happy:
 
Så pussig! Jeg fødte på Drammen i slutten av juni og vi kunne begge gå inn og ut av rommet som vi ville for å hente mat og alt sånt. Han overnattet riktignok ikke siden vi ikke hadde behov for det, men han kunne hvis han ville. Han kom på besøk når han ville fra tidlig til seint. Fra fødsel var i gang og til vi dro hjem merket jeg egentlig ingenting til at ting var annerledes pga Covid-19 :happy:
Ja, det var litt pussig! Kanskje det var litt fullere når vi var der, og dermed behov for restriksjoner? Hadde uansett en kjempefin opplevelse der, og skulle nesten ønske jeg kunne føde i Drammen ved et eventuelt neste barn. :)
 
Ja, det var litt pussig! Kanskje det var litt fullere når vi var der, og dermed behov for restriksjoner? Hadde uansett en kjempefin opplevelse der, og skulle nesten ønske jeg kunne føde i Drammen ved et eventuelt neste barn. :)
Der kan hende, men jeg opplevde det som fullt når vi også var, uten at jeg vet hvor mange det var. Er også veldig fornøyd :D
 
Hei, jeg sniker fra annen termingruppe med spm om fødsel og barseltid nå i disse tider. Jeg er andregangs og vet hvor viktig partner var for meg ved første fødsel så jeg stresser litt for at jeg blir alene. Jeg er selvsagt inneforstått med at han ikke kan kom hvis han får påvist korona men tenker på hvis han er frisk. Så ville høre med dere damer:

Fikk partner være med på fødsel?
Fikk partner overnatte med dere på barsel? Og hvis ikke, hvorfor? (Generelle retningslinjer ved sykehuset pga korona eller annet)

Vi bor et stykke unna sykehuset (st. Olavs) og når jeg ble sendt avgårde med ambulanse i førsten av august, mens mannen kom etter i bilen vår, fikk han komme inn med en gang han kom frem, selv om jeg ikke var i aktiv fødsel enda. Han fikk være der gjennom hele greia, men han fikk ikke lov å gå ut igjen. Etter fødsel fikk han være med på barsel, så lenge han ikke gikk ut i det hele tatt (hvis han hadde gått ut, hadde han måttet forholde seg til besøkstider noen timer på kvelden). Han kunne gå ut av rommet på barselavdelinga for å hente seg mat og sånn, men ikke ut av bygningen, og minst mulig ut av rommet.

Når jeg ble overført til fødestua her vi bor etter noen dager, kunne han komme og gå som han ville, men vi bor på en plass med nesten null smitte, så det kan jo være det som gjør at de er litt mer avslappa på det her. :)
 
Partner fikk være med så lenge jeg var på fødestue. Det vil si ikke før aktiv fødsel, og ikke da jeg ble overført til barsel. KK, HUS.
 
Back
Topp