Duovogn til lange barn

Okaasan

Glad i forumet
Snøkrystallene2021❄️
FebbisBebbis2021 ❄️
Hei! Jeg er helt lost i den store jungelen av barnevogner :nailbiting: Kanskje det er noen "eksperter" her inne som har et godt tips eller to?

Vi ønsker en vogn som:
-Kan brukes fra nyfødt
-Passer til lange/høye barn
-Vendbar sportsdel
-Kan fint trilles av personer med 185+ høyde
-4 hjul
-Lett i vekt

Skal brukes som allround vogn, altså både på asfalt, grus og lett terreng (type skogsvei). Har også relativt liten bil så pluss om den er liten sammenlagt, og enkel å legge sammen for 1 person. :rolleyes:
 
Vi har Britax Go Big, og er veldig fornøyd med den. Den passer til alle kravene dine.

Vi valgte den blant annet fordi den var mye lettere å trille enn både stokke og emmaljunga sine, og har veldig godt ergonomisk håndtak. Er eneste vognen jeg har sett hvor man kan trille med håndflatene innover og tomlene opp..

Vi triller MYE, har en som kun sover når vognen trilles konstant fremover.. Så gikk omtrent et par mil hver dag før han begynte i bhg. Triller på både asfalt og grus. En fordel er at det er innebygget demping i understellet, så de har klart å få god demping i kombinasjon med skumfylte dekk (ikke luft i = de kan ikke punktere).

Vår er nå 2,5 år, og veldig høy for alderen (lå på 98-percentilen på 2-årskontrollen). Han er nå begynt å bli såpass lang at han tar absolutt all plassen når han ligger og sover i den, men er ikke noe problem med lengden når han sitter i den. Er snart ferdig med dagsovingen uansett.

Jeg får den inn i min opel Corsa, som er en småbil. Jeg må riktignok ta av forhjulene, men det er ett enkelt klikk pr hjul, og ikke noe særlig pes.
 
Vi har Britax Go Big, og er veldig fornøyd med den. Den passer til alle kravene dine.

Vi valgte den blant annet fordi den var mye lettere å trille enn både stokke og emmaljunga sine, og har veldig godt ergonomisk håndtak. Er eneste vognen jeg har sett hvor man kan trille med håndflatene innover og tomlene opp..

Vi triller MYE, har en som kun sover når vognen trilles konstant fremover.. Så gikk omtrent et par mil hver dag før han begynte i bhg. Triller på både asfalt og grus. En fordel er at det er innebygget demping i understellet, så de har klart å få god demping i kombinasjon med skumfylte dekk (ikke luft i = de kan ikke punktere).

Vår er nå 2,5 år, og veldig høy for alderen (lå på 98-percentilen på 2-årskontrollen). Han er nå begynt å bli såpass lang at han tar absolutt all plassen når han ligger og sover i den, men er ikke noe problem med lengden når han sitter i den. Er snart ferdig med dagsovingen uansett.

Jeg får den inn i min opel Corsa, som er en småbil. Jeg må riktignok ta av forhjulene, men det er ett enkelt klikk pr hjul, og ikke noe særlig pes.

Høres jo veldig fint ut! Syntes også skumfylte dekk er et pluss. Skal absolutt sjekke ut denne vognen i butikk. Takk :)
 
Jeg slår også et slag for Go big. Vi har også den og elsker den❤️
 
Hei! Jeg er helt lost i den store jungelen av barnevogner :nailbiting: Kanskje det er noen "eksperter" her inne som har et godt tips eller to?

Vi ønsker en vogn som:
-Kan brukes fra nyfødt
-Passer til lange/høye barn
-Vendbar sportsdel
-Kan fint trilles av personer med 185+ høyde
-4 hjul
-Lett i vekt

Skal brukes som allround vogn, altså både på asfalt, grus og lett terreng (type skogsvei). Har også relativt liten bil så pluss om den er liten sammenlagt, og enkel å legge sammen for 1 person. :rolleyes:

Vi har bestemt oss for å kjøpe Go big2 til neste baby, så ville definitivt sjekket ut den :)
Årsaken til at jeg vil ha den, er at den må ha 4 hjul, svingbare foran. Vendbar sittedel som er laang i ryggen, være lett å legge sammen og kan trilles av høye personer. Jeg er i gnomestørrelse, men samboer er 2 meter så derfor får vi lange barn og vogna må kunne trilles av han og meg.
Den er ikke det letteste du får på markedet, men innenfor vogn vil jeg nesten si at det er umulig å finne noe som oppfyller ALLE krav. Den er likevel ikke kjempetung heller, det er bare at det finnes enda lettere. Etter å ha trilla litt forskjellig, tror jeg likevel ikke det gjør noe at den er litt tyngre enn de letteste vognene, for der tar den igjen med feks veldig god demping og et godt håndtak som også er viktige egenskaper. Denne vogna kan legges sammen uten at sittedelen må tas av, og det er et veldig stort pluss. Som bagvogn må bagen av, men sånn er det med alle vogner :)
Har altså ikke trillet eller hatt den nyeste britax go big 2 enda, men jeg er likevel overbevist ;) Har vært dagmamma for en som hadde en eldre variant av denne vogna, og det er virkelig en veldig god vogn å trille.

Det finnes også vogner som blir mindre sammenlagt enn denne, men da mister du vendbar sittedel eller lang sittedel. Så man må veie for og imot. Det finnes jo også så definitivt vogner som tar langt mer plass enn denne sammenlagt :) For min del er det viktigere er å ha en sittedel med lang rygg som kan vendes begge veier, så barnet kan bruke den ut hele vognperioden.
 
Last edited:
Back
Topp