Fordøyelsen..

Aprilbaby❤️

Forelsket i forumet
Vårspirene 2021
Er det flere enn meg som ikke forstår seg helt på fordøyelsen nå?
Forrige svangerskap var jeg så oppblåst og forstoppet at jeg knapt fikk gått på do 1-2 ganger i uka.
Denne gangen er jeg så dårlig i magen og er på do flere ganger daglig.. det er veldig ugreit når jeg må akutt på do på jobben feks.. Noen som vet om det er normalt?
Litt ekkelt spørsmål men klarer ikke Google meg til noe fornuftig..

Føler litt på det samme. Kvalme og mage er helt ute, og føler eg blir dårligere av det meste eg spiser på dagtid. Fått to gutter tidligere, og dette er helt ukjent...

Føler litt på det samme. Kvalme og mage er helt ute, og føler eg blir dårligere av det meste eg spiser på dagtid. Fått to gutter tidligere, og dette er helt ukjent...

Jeg har også en gutt og føler meg helt annerledes denne gangen. Mye kvalmere og dårlig i magen..
kanskje det er jenter vi bærer på denne gangen;)

Må oftere på do nå ja. Husker det mest første svangerskapet og. Hos meg gikk det over når de andre symptomene roet seg rundt uke 12. Skyldes hormoner, men også det at man spiser annerledes (og kanskje ikke like variert med fiber osv) pga kvalme osv:happy090

Har du noen tips? Eller er det bare å holde ut?:nailbiting:
Nei dessverre.. Prøve å være i nærheten av et toalett? Det ble mye bedre i andre trimester da :) og tips om å spise fiber er sikkert ikke dumt, jeg var jo så kvalm at jeg spiste ingenting annet enn rundstykke med banan.. Hehe

Samme her, de 2 første var jeg helt normal i magen og litt kvalm med 2. Nå er jeg kvalm fra jeg står opp til jeg legger meg og løsere i magen. De 2 første er gutter ;) kanskje lille er en jente :joyful:

Her er det litt begge deler. Ein dag veldig laus, ein Anna dag veldig hard. Kan ikkje huska fra dei andre koss dei va mtp fordøyelsen

Er det flere enn meg som ikke forstår seg helt på fordøyelsen nå?
Forrige svangerskap var jeg så oppblåst og forstoppet at jeg knapt fikk gått på do 1-2 ganger i uka.
Denne gangen er jeg så dårlig i magen og er på do flere ganger daglig.. det er veldig ugreit når jeg må akutt på do på jobben feks.. Noen som vet om det er normalt?
Litt ekkelt spørsmål men klarer ikke Google meg til noe fornuftig..

Er nok veldig vanlig:happy: Med gutt nr 2 strevde jeg veldig med fordøyelsen, var også inn og ut av sykehuset med sterke magesmerter som de i ettertid mente var forstoppelse. Er dessverre sånn denne gangen også, prøver å spise og drikke riktig men det hjelper ikke. Skal ta det opp med legen, håper jeg slipper det samme som sist.

Jeg har også en gutt og føler meg helt annerledes denne gangen. Mye kvalmere og dårlig i magen..
kanskje det er jenter vi bærer på denne gangen;)

Vi en jente og en gutt fra før, og mannen min mener jeg var like kvalm som nå da jeg var gravid med jenta! Jeg husker bare svangerskapet med gutten, og da kan jeg ikke huske å vært kvalm i noen særlig grad. Har et lite håp om at det kan bety jente - jeg har veldig lyst på en lillesøster :Heartred

Er nok veldig vanlig:happy: Med gutt nr 2 strevde jeg veldig med fordøyelsen, var også inn og ut av sykehuset med sterke magesmerter som de i ettertid mente var forstoppelse. Er dessverre sånn denne gangen også, prøver å spise og drikke riktig men det hjelper ikke. Skal ta det opp med legen, håper jeg slipper det samme som sist.

Håper du slipper like mye magesmerter denne gangen! Jeg måtte ty til lactulose forrige gang. Ingenting av mat/drikke hjalp. Dagen etter jeg fikk positiv test denne gangen gikk jeg rett på apoteket og kjøpte 1liters flaske lactulose fordi jeg ikke orket tanken på den forstoppelsen. Men ikke brukt den enda:laughing002:laughing002

Vi en jente og en gutt fra før, og mannen min mener jeg var like kvalm som nå da jeg var gravid med jenta! Jeg husker bare svangerskapet med gutten, og da kan jeg ikke huske å vært kvalm i noen særlig grad. Har et lite håp om at det kan bety jente - jeg har veldig lyst på en lillesøster :Heartred

Sies jo ofte at mye kvalme tyder på jente. Blir spennende å se:love7

Treg her også, sikkert litt fordi jeg ikke starter dagen med et par kopper kaffe som jeg pleide før. Har dessverre ingen tips til akutt do-gåing på jobb annet enn å kanskje ta med seg noe på do som lukter bra (en godt parfymert håndkrem eller noe som kan dempe eimen) og ellers la det stå til og tenke at alle mennesker bæsjer. Men skjønner godt at det ikke er gøy å ha det sånn på jobb, har også litt å gjøre med hvordan do-fasilitetene er.

Back
Topp