Ned i vekt.. kanskje for tidlig for noen men..

Peonen

Elsker forumet
Snøfnuggene 2018
Junilykke 2020 ♡
Jeg veier i dag 106 kg! Gått ned mye etter fødsel, men vet ikke hvor mye som er igjen til startvekt før graviditeten. Egentlig spiller det ingen rolle, da 106 er altfor mye!
Jeg har nå bestilt meg noka fordi jeg sliter med å få i meg noe og ender opp med noe usunt fordi blodsukkeret mitt går opp og ned!
Jeg kjenner meg så tung og lat!

Jeg fullammer og har lest om sånn giftstoffer osv.. så har tenkt til å ikke gå ned for kjapt.

Noen andre som har begynt så smått?
 
Jeg legger på meg mye i graviditetene, så nå står jeg igjen med +15 kg ift før graviditet. Jeg har sånn smått begynt med styrketrening, pluss at jeg går på trilleturer. Har også kjøpt meg bæresele, slik at vi kan gå på litt mer ulendt terreng ette hvert :happy:
Har også fokus på å gå tilbake til det kostholdet jeg hadde før jeg ble gravid. Etter forrige graviditet brukte jeg 1 år før jeg kom til min "normalvekt. Satser på å klare det innen 1 års tid nå også ;)
 
Jeg legger på meg mye i graviditetene, så nå står jeg igjen med +15 kg ift før graviditet. Jeg har sånn smått begynt med styrketrening, pluss at jeg går på trilleturer. Har også kjøpt meg bæresele, slik at vi kan gå på litt mer ulendt terreng ette hvert :happy:
Har også fokus på å gå tilbake til det kostholdet jeg hadde før jeg ble gravid. Etter forrige graviditet brukte jeg 1 år før jeg kom til min "normalvekt. Satser på å klare det innen 1 års tid nå også ;)

Samme her :happy:
 
Jeg har også begynt så smått, gikk opp 30 kg i svangerskapet og veier godt over 100 kg nå! Føler meg ikke komfortabel i egen kropp, som er et problem, men merker også at jeg sliter en del helsemessig og pga vekten, da halsbrann og vondt i knær, rygg og ankler. Har også lest om disse giftstoffene, men fikk beskjed av jordmor at det var mer aktuelt om man begynt med veldig, veldig tung trening, noe jeg ikke orker og gikk ned for mye på en gang pga lite kalorier inn :wtf:

Jeg har som sagt begynt i det små, kutter ut godteri i uka denne uka her og neste (trenger god tid på dette) og gå på trilletur så ofte som jeg orker. I tillegg har jeg meldt meg på mor og barn trening som var veldig artig og ikke minst tungt :playful: tenkte å begynne å telle kalorier sånn etterhvert, men ikke orker ennå! Da tar jeg utgangspunkt i hva jeg blir anbefalt å spise om dagen i kcal og plusser på 500, pga ammingen! Har tenkt å bruke lang tid på å gå ned!
 
La på meg 28 kilo i svangerskapet. Det er fortsatt 17 kilo igjen for å komme tilbake der jeg var.

Har kuttet godis og drit mat og prøver å gå turer når det passer seg sånn. Går sakte sakte ned o vekt fordi jeg tydligvis spiser alt for mye mat, selv om den ikke er usunn. Synes ammingen hjelper skuffende lite
 
Jeg har 3 kilo igjen til startvekt . Gikk opp 20 kilo. Men no har jeg også fått Høyt stoffskifte etter fødselen som har nok hjulpet mye med å få vekk kiloene . Tror ikke det hadde gått så fort om ikke :p skjedde det samme med første .
 
Jeg la på meg 11 kg og mistet alt på 10 dager pga forstoppelse og ekstrem kvalme. De neste ukene mistet jeg et par kg til. Kroppen min ble helt utslitt. Unner ikke min verste fiende å oppleve en så stor fysisk påkjenning. Vekten har stabilisert seg igjen nå, heldigvis. Fokuset mitt er derfor på å trene meg sakte men sikkert opp igjen for å orke mer.

Jeg går turer som stadig blir lengre, men har ikke trent noe mer enn det til nå. Tenker å begynne med yoga/ kroppsvekttrening i høst en gang. Når begynner dere å trene forsiktig?
 
Jeg har 8 kg igjen til startvekten min (gikk fra 58 til 78 kg i svangerskapet, 20 kg opp), har i mange år drevet med styrketrening. Trente lite i dette svangerskapet pga plager, også når jeg først ble bra så skjedde corona - og senterene ble stengt. Skal ha oppfølging av coach og matplan etter dåp i september ☺️ Gjorde det slik etter første svangerskap også. Har så smått begynt med lengre trilleturer og øvelser hjemme, og har hevet alt av dritt i skapet. Nå skal jeg ikke spise godteri o.l før dåpshelga, som er om fire uker - bare for å få frem viljestyrken min igjen! ☺️
 
Jeg gikk opp 20 kg dette svangerskapet, og har mistet 7 kg (gikk av i løpet av første 1-2 ukene). Merker godt de ekstra 13 kg på kroppen, med vond rygg og vonde bein (spesielt føttene!), så jeg vil ned i vekt - gjerne tilbake til startvekt som var min trivselsvekt.

Starter i første omgang med trilleturer, og forhåpentligvis kommer jeg i gang med sykling igjen denne høsten før vinteren kommer. Har ingen planer om noe mer "avansert" trening enn det ;) Det funket sist gang, og håper det funker denne gangen også.
 
Jeg har 3 kg igjen til startvekt og 30 kg igjen til trivselsvekt :p Begynte på livsstilsendring forrige uke, hvor jeg teller kalorier og prøver å få trilla en daglig tur med lille, i tillegg til å følge opp storesøster på snart 3 år og hestetrening 6 dager i uka. Det har forsåvidt aldri vært mangelen på aktivitet som er problemet her i gården (ligger sjelden under 15000 skritt daglig), så hovedfokuset er på kosthold.

Har satt meg delmål med 10 kg ned før navnefest i oktober, samt 20 kg ned før jobbstart i februar. Jeg har gjort det før, og vet godt at det er mulig - den verste jobben er å klare å opprettholde det når jeg først når målet. Men hey, den tid, den sorg :)
 
Jeg er vel en av de heldige som bare på magisk vis går ned i vekt pga amming. Gikk opp ca 15 kg iløpet av svangerskapet og hadde gått ned alle + et par til på seksukers-kontrollen hos legen :p De siste kiloene jeg gikk ned vil jeg gjerne ha tilbake så dongeribuksene passer perfekt igjen! Jeg spiser som vanlig og går en rolig trilletur hver dag.
 
Jeg er vel en av de heldige som bare på magisk vis går ned i vekt pga amming. Gikk opp ca 15 kg iløpet av svangerskapet og hadde gått ned alle + et par til på seksukers-kontrollen hos legen :p De siste kiloene jeg gikk ned vil jeg gjerne ha tilbake så dongeribuksene passer perfekt igjen! Jeg spiser som vanlig og går en rolig trilletur hver dag.
Litt det samme som meg. Har alltid hatt lett for å gå ned i vekt uten å gjøre noe spesielt. Men jeg merker likevel at kroppen min ikke er like sterk som før graviditeten. Synes særlig fødselen og barseltiden tok veldig på meg fysisk.

Følger tråden her for å motivere meg til å trene meg opp igjen.
 
Gikk opp 27 kg, samme som med førstemann. Tok litt over 1 år å komme ned igjen sist, og da gjorde jeg ikke noe spesielt annet enn å trille lange turer i min perm, samt byttet godteri med snu da jeg var ferdig med ammingen.

Har ikke begynt med noe aktivt denne gangen enda...
 
Gikk opp nesten 30 kg selv, og hadde fortsatt 18 kg igjen til "trivselsvekten" etter fødsel. Nå har jeg gått ned 4 kg og har aktivt prøvd å spise fornuftig mat de siste to ukene, kost meg med litt helgegodis og ellers gått en lang tur hver dag :) Det har gitt -0,8kg pr uke så jeg kommer bare til å fortsette med dette! Skal jo ikke noe overstige vekttap på 1 kg pr uke når man ammer, så det er bare å være tålmodig :)
 
Jeg gikk opp 20 kilo og nå er jeg nede i min vanlige vekt. Det tok 9 uker (og anbefales ikke) Prøvde ikke å gå ned så fort. Men som alenemor, med kolikk unge så raste jeg fort ned. Når han endelig sov, Så prioriterte jeg å rydde og gå på do osv ikke å stå å lage mat, hadde nok ikke rukket å spise den før neste kolikkstell uansett. Gleder meg til min nydelig lille er stor nok til å få rutiner. Da blir det tid til alt.
 
Gikk opp 28 kg, der ekstremt mye av det var vann! Noen dager etter fødsel hadde jeg gått ned 17 kg, nå 3 mnd etter har jeg gått ned 19... syns det går ekstremt seint, selv om jeg teller kcal og ligger på underskudd + trener daglig:arghh:.. andre som opplever at vekta står stille selv om man prøver alt mulig? Kan det være hormonelt, at kroppen holder på kiloeneo_O?
 
Back
Topp