Borte i fra baby i 12 timer uten pumping?

PetiteMoi

Glad i forumet
Hei, jeg skal være borte fra baby i ca 12 timer. Hvordan vil det gå med produksjonen min vis jeg ikke pumper eller ammer på 12 timer? Vil den gå ned med en gang? Eller bør jeg pakke med pumpe og slikt? Av hygieniske årsaker ønsker jeg helst ikke å pumpe.
 
Produksjonen synker ikke så fort når ammingen er etablert, men kan jo bli litt melkespreng etterhvert da. :)
 
Ja, jeg tenkte amme og pumpe meg helt tom rett før jeg drar ut. Å eventuelt bare lette litt trykk naturlig ☺️

Tror det går helt fint med letting av trykket. Håndmelking stimulerer jo også produksjonen, så letting av trykket hjelper jo på det også. :happy:
 
Hei, jeg skal være borte fra baby i ca 12 timer. Hvordan vil det gå med produksjonen min vis jeg ikke pumper eller ammer på 12 timer? Vil den gå ned med en gang? Eller bør jeg pakke med pumpe og slikt? Av hygieniske årsaker ønsker jeg helst ikke å pumpe.
Produksjonen går det nok bra med, men pass på så du ikke får tette melkeganger av å gå så lenge uten å amme hvis du er vant å amme mer til vanlig. Du kan evt pumpe og slå ut melka dersom du ikke har noen måte å ta vare på den.
 
Back
Topp