Tannfrembrudd!

AnLinnea

Elsker forumet
Himmelbarn
Påskekyllingene 2020
Rett etter lillemor var 3,5 mnd oppdaget jeg at hun hadde fått en tann oppe til høyre litt bak. Veldig overraskende siden storesøsknene ikke fikk tenner før de var 6-7 mnd. I de siste to ukene har hun også blitt mer og mer grinete. Og nå ser jeg de to nedetennene foran er på vei opp. Men hvor lang tid bruker de opp egentlig? Jeg vet at de kan gå litt frem og tilbake og at det tar tid, men synes å huske at når grininga var som verst så kom de liksom opp rett etterpå.

I går kveld var hun helt hysterisk. Og det er tydelig at det er tennene. Hun stapper hånden og fingrene hardt i munnen og roer seg hvis vi gnikker på gommene der vi ser tennene under tannkjøttet. Uff.. synes så synd på henne at det til slutt ble til at vi ga paracet. Da fant hun til slutt roen.

Noen andre som er i gang med tannfrembrudd?
 
Ser ingen tenner ennå, men hun klør fært i gommene! Biter og gnager på alt som er, inkludert fingrene våre :nailbiting: Har kjøpt biteringer fra farmasiet.no med vann inni som vi legger i fryseren. De funker godt og bedøvende på gommene ;)
 
Tror det er noe på gang her også. Sikler mer enn normalt, og sutter febrilsk på hendene. Hjalp da vi gav hun en bitering som var avkjølt i rennende kaldt vann. Har vært litt mye klaging de siste dagene, og nattesøvnen er ikke det den var...

Ikke noe synlig enda, så vi får smøre oss med tålmodighet. Er 4 mnd om ca. 1 uke.
 
Ser ingen tenner ennå, men hun klør fært i gommene! Biter og gnager på alt som er, inkludert fingrene våre :nailbiting: Har kjøpt biteringer fra farmasiet.no med vann inni som vi legger i fryseren. De funker godt og bedøvende på gommene ;)
Bra dere har effekt av en slik bitering. Synes liksom aldri det funka med de to eldste her. Men får vel prøve igjen.
 
Tror det er noe på gang her også. Sikler mer enn normalt, og sutter febrilsk på hendene. Hjalp da vi gav hun en bitering som var avkjølt i rennende kaldt vann. Har vært litt mye klaging de siste dagene, og nattesøvnen er ikke det den var...

Ikke noe synlig enda, så vi får smøre oss med tålmodighet. Er 4 mnd om ca. 1 uke.
Mye mer uro på snuppa vår også. Lange grineøkter på kvelden. Slitsomt for både mor og baby.
 
Guttungen her har klødd og siklet siden han var 2.5 mnd. Men ikke kommet noen tenner enda bytter body flere ganger om dagen og smekker
 
Guttungen her har klødd og siklet siden han var 2.5 mnd. Men ikke kommet noen tenner enda bytter body flere ganger om dagen og smekker
Nei, de tennene kommer ofte ikke på lenge selv om det klør og sprenger i munnen på dem. Husker med de to eldste at vi tenkte NÅ må jo de tennene komme. Men det tok gjerne flere uker etter det igjen før de kom.
 
Kjente den første lille tanna for to dager siden. Hun har sikla mye og spist på hendene sine i mange uker. Blir fire måneder i morgen. Jeg kjente jeg ble litt glad, for da har kanskje den dårlige nattesøvnen i det siste noe med tannfrembruddet å gjøre. Håper resten av de tennene som kommer relativt tidlig også kommer snart, så vi er ferdig med det for en stund!

Vi har noen biteringer og sånt, men det virker som hun foretrekker sine egne eller våre hender. Heldigvis blir puppen kun brukt til å suge på foreløpig!
 
Mye mer uro på snuppa vår også. Lange grineøkter på kvelden. Slitsomt for både mor og baby.
Ja, er glad mannen har ferie for tiden og kan hjelpe med bleieskift og raping mellom slagene:wacky: Godt å få puste litt... Lange trilleturer virker helt uoverkommelig:wideyed: Bæresele fungerer, men ikke de dagene puppene er ømme... Knøttet spiser i rykk og napp, og tømmer ikke alltid like godt. Er så mye spennende å se på, må vite:rolleyes:
 
Nei, de tennene kommer ofte ikke på lenge selv om det klør og sprenger i munnen på dem. Husker med de to eldste at vi tenkte NÅ må jo de tennene komme. Men det tok gjerne flere uker etter det igjen før de kom.
Er helt sykt. Men for min del trenger ikke tennene og komme med en gang siden han ikke drikker fra flakse
 
Ja, er glad mannen har ferie for tiden og kan hjelpe med bleieskift og raping mellom slagene:wacky: Godt å få puste litt... Lange trilleturer virker helt uoverkommelig:wideyed: Bæresele fungerer, men ikke de dagene puppene er ømme... Knøttet spiser i rykk og napp, og tømmer ikke alltid like godt. Er så mye spennende å se på, må vite:rolleyes:
Vit at vi er flere! Puh.. denne fasen av babytiden har jeg jammen fortrengt litt. Det går i ett, og man får liksom aldri hentet seg inn.
 
Tidlig ute hun da :) Min første fikk ikke tenner før hun var 11 måneder. Har derfor tenkt at hun her også blir sen. Men hun biter voldsomt på hender og alt som er, men tror egentlig ikke at det skyldes tenner enda. Tenner med første gikk egentlig veldig fint - var aldri noe ekstra grinete pga. det.
 
Her kom det gjennom en tann i natt. Akkurat 4 mnd i dag. Lite uro, men en ekstra bæsjebleie på natten (bæsjer normalt sett bare 1 gang pr uke ca) og mye sikkel siste dagene. Håper på like fredelige tannfrembrudd som mellombror og aldri en bitt brystvorte under ammingen :rolleyes: Mellombror ammet til han var 2.5 år og ikke en gang beit han meg fra første tann til da. Så er lov å håpe:D
 
Back
Topp