Skravletråd: alenegravid

Hei

Jeg er 40 år og vært i Danmark for IVF. Ble gravid på første forsøk og er nå 8 uker på vei. Har termin i mars, hvis alt går som det skal. Jeg ble overstimulert, så har slitt med store eggstokker fylt med veske og veske i bukhulen. Og nå har kvalme, svimmelhet og hodepine kommet for fullt. Ser frem til en føler seg i litt bedre form og kan glede seg over graviditeten. Og til en føler det blir litt mer sikkert
Så hyggelig å høre fra deg. For et sammentreff! Er også 8+0 eller 8+2, og gravid på første forsøk. Føler meg så privilegert! Flere som var i Danmark den uken :) Kan jeg spørre hvilken klinikk?

Så kjipt å være ekstra dårlig. Går denne væsken bort..? Har du vært på UL? Jeg var nå nettopp og fikk se et bankende hjerte. Har vært så redd da jeg har hatt blødninger. Om det er noen trøst er formen min helt elendig. Er så kvalm at jeg går fast på Profetan og holder på å svime av rett som det er.
 
Så hyggelig å høre fra deg. For et sammentreff! Er også 8+0 eller 8+2, og gravid på første forsøk. Føler meg så privilegert! Flere som var i Danmark den uken :) Kan jeg spørre hvilken klinikk?

Så kjipt å være ekstra dårlig. Går denne væsken bort..? Har du vært på UL? Jeg var nå nettopp og fikk se et bankende hjerte. Har vært så redd da jeg har hatt blødninger. Om det er noen trøst er formen min helt elendig. Er så kvalm at jeg går fast på Profetan og holder på å svime av rett som det er.

Jeg er 8+1 i dag og kan ikke skjønne at det klaffet på første forsøk. Jeg ar på Maigaard i Århus.

Vesken i bukhulen er nesten borte, men eggstokkene er fremdeles like store. Holdt på å bli innlagt på sykehus ved ett par anledninger, ellers blitt fulgt opp hver uke av sykehuset. Var på UL torsdag forrige uke og så et bankende hjerte da

Forstår at du har vært redd med blødninger, blødde en dag jeg også og ble livredd og vært redd for det siden. Men er det bare litt så er visst det ganske vanlig i ett svangerskap. Kjenner flere som har blødd. Da er det betryggende med UL og se ett bankende hjerte
 
Jeg er 8+1 i dag og kan ikke skjønne at det klaffet på første forsøk. Jeg ar på Maigaard i Århus.

Vesken i bukhulen er nesten borte, men eggstokkene er fremdeles like store. Holdt på å bli innlagt på sykehus ved ett par anledninger, ellers blitt fulgt opp hver uke av sykehuset. Var på UL torsdag forrige uke og så et bankende hjerte da

Forstår at du har vært redd med blødninger, blødde en dag jeg også og ble livredd og vært redd for det siden. Men er det bare litt så er visst det ganske vanlig i ett svangerskap. Kjenner flere som har blødd. Da er det betryggende med UL og se ett bankende hjerte
Hørt mye bra om Maigard også. Selv var jeg hos Stork.

så bra du er bedre! Det høres ikke bra ut å havne på sykehus oppi alt dette. Er liksom nok som det er. Håper du kommer deg helt!

Hvor holder du til i landet?
 
Ser at jeg henger litt etter på innleggene her nå.

Men gratulerer meg bankende hjerter begge to❤️ Det er så stas.
Jeg er 8+5 i dag, men i følge TUL er jeg 8+2. Trodde termin var rimelig sikker når man vet dato for inseminering?

Så morsomt at vi er 3 stk som har vært i DK i samme uka, på 3 forskjellige klinikker og alle klaffet på første forsøk Jeg var på Copenhagen fertilitycenter.

Jeg fikk melding om fødeplass og UL i dag. Fått fødeplass på Rikshospitalet selv om jeg og legen var enige om at jeg skulle føde på Kalnes. Lurer på om det er en grunn eller om legen har gjort feil..
 
Hørt mye bra om Maigard også. Selv var jeg hos Stork.

så bra du er bedre! Det høres ikke bra ut å havne på sykehus oppi alt dette. Er liksom nok som det er. Håper du kommer deg helt!

Hvor holder du til i landet?

Håper jeg er bra igjen til 2 trimester, så en kan nyte graviditeten da før siste del og evt nye plager kommer

Jeg holder til 10-12 mil nord for Oslo. Du bor i Oslo?
 
Veldig artig at vi er 3 som har blitt gravide i Danmark samme uken, mars-mamma og 37610. Hvilket sammentreff!

Jeg har ikke tenkte så mye på sykehus, men tror jeg velger Ullevål. Bor nær både Riksen og Ullevål. Tror vi er ganske heldige som bor i eller nær Oslo eller annen storby. Skal søke i uke 12. Bør rekke det akkurat ;)

Hvordan har folk rundt dere tatt nyheten? Om dere har sagt det...
 
Hos meg er det bare positive tilbakemeldinger foreløpig :) Nærmeste familie og en venninnegjeng har visst om det gjennom hele prosessen, de har nesten vært mer begeistret enn meg Jeg har nok vært mer spent enn dem. Men synes det er godt å kunne prate med flere om det.
Hvordan har reaksjonene vært hos dere?
 
Så hyggelig, mars-mamma! Den har vært positiv her også. Nå er det jo til de som kjenner meg godt, så det er ikke såååå overraskende. Mange har en del spørsmål. Kjenner det er helt greit med spørsmål av gode venner, men orker ikke å brette ut privatlivet mitt i f.eks. lunsjen på jobb, så håper virkelig folk har litt vett før de graver for mye. Det er ikke alt jeg synes andre har noe med, så må finne en god måte å avlede slike situasjoner.

Håper jeg blir litt bedre form på sikt. Får nok mer overskudd til å takle alt da ;)
 
Så kjekt at dere er tre stykker som har vært i Danmark i marsforumet! Og der kan det vel til og med komme de første som har blitt gravide her i Norge :) Håper at det kommer flere i barnehagen på sikt. Normalisere det litt. Nå der det bare oss i den barnehagen eldste går i - men blir forhåpentligvis andre når yngstemann skal begynne.
 
Jeg vet ikke helt om jeg er forberedt på alle spørsmålene som måtte dukke opp når kollegaer oppdager det. Men som du sier Otilde så takler man nok dette bedre når formen er bedre. Merker at humøret og hormoner er litt løpsk om dagen:angelic:

Sover dere dårligere nå? Jeg har sovet veldig dårlig helt siden jeg ble gravid. Våkner flere ganger ila natten og ofte får jeg ikke sove igjen. I dag har jeg vært våken siden 4.30 :banghead: Godt jeg skal ha hjemmekontor i dag, så kan jeg snike til meg en liten lunsj-nap :)

Spørs vel om det kommer noen mars-babyer som er «lagd» i Norge for enslige. Virket som at de fleste private klinikkene ikke skulle starte opp før i august, samt at den offentlige ikke er i gang. Men i mai/juni vil det sikkert være noen :)
 
Man blir nok aldri helt forberedt på rare spørsmål og kommentarer, men vi får ta det puljevis slik at det flere gode enn kjipe. Alltid noen råtne egg, dessverre. Håper bare folk ikke graver for mye. Jeg er åpen om mye, men deler av det å velge å få barn alene og prosessen dit kjenner jeg ikke alle har noe med.

Mars-mamma, jeg sover ganske greit. Jeg er så dårlig form og magen er vondt og oppblåst, så mer at det er vanskelig å sovne, men kroppen er helt utslitt etter å ha det slik, så sover 7-8 timer hver natt - med noen dopauser :)

Hjemmekontor hjelper veldig, men merker jeg ikke klarer jobbe med en 50-60%. Det er ikke optimalt nå som høsten kommer for fullt. Har tatt meg en uke fri fra nå, så det blir deilig å bare ha seg selv å tenke på en uke. Hvordan er formen hos dere?

Det var ei i Marsgruppa som lurte på om hun var den første enslige som har blitt gravid i Norge. Husker ikke hva nick'et henne var, men hun skrev på en tråd om sivilstatus. Veldig gøy at det kommer fler single mødre fra Norge nå! Tror likevel en del vil velge å ta det i utlandet av ulike årsaker.
 
Man blir nok aldri helt forberedt på rare spørsmål og kommentarer, men vi får ta det puljevis slik at det flere gode enn kjipe. Alltid noen råtne egg, dessverre. Håper bare folk ikke graver for mye. Jeg er åpen om mye, men deler av det å velge å få barn alene og prosessen dit kjenner jeg ikke alle har noe med.

Mars-mamma, jeg sover ganske greit. Jeg er så dårlig form og magen er vondt og oppblåst, så mer at det er vanskelig å sovne, men kroppen er helt utslitt etter å ha det slik, så sover 7-8 timer hver natt - med noen dopauser :)

Hjemmekontor hjelper veldig, men merker jeg ikke klarer jobbe med en 50-60%. Det er ikke optimalt nå som høsten kommer for fullt. Har tatt meg en uke fri fra nå, så det blir deilig å bare ha seg selv å tenke på en uke. Hvordan er formen hos dere?

Det var ei i Marsgruppa som lurte på om hun var den første enslige som har blitt gravid i Norge. Husker ikke hva nick'et henne var, men hun skrev på en tråd om sivilstatus. Veldig gøy at det kommer fler single mødre fra Norge nå! Tror likevel en del vil velge å ta det i utlandet av ulike årsaker.

Formen begynner å bli bedre nå, ikke så konstant trøtt lengre :) Var på UL forrige fredag og alt så fint ut. Neste UL blir KUB testen 1/9. Den både gruer og gleder jeg meg til. Hvordan er formen deres?

Så gøy med første «norsk-lagde» allerede i Mars-gruppa :) Det kommer nok flere etterhvert ja. Er spent på hvor lange ventelistene blir for å gjøre det gjennom det offentlige kontra privat.

Jeg skal fortelle mine besteforeldre på 90-år i morgen at de skal bli oldeforeldre. Kjenner jeg både gruer og gleder meg litt til å fortelle det, de kommer til å ha så mange spørsmål :)
 
Har vært litt dårlig igjen så har bare hatt fokus på å komme meg igjennom dagene her nå men nå har formen tatt seg litt opp igjen.

Jeg har bare fortalt det til aller nærmeste familie og venner og ett par stykker på jobb. De har visst om det og vært med meg hele veien. Er veldig spent på når jeg skal fortelle det til "resten av verden", hvordan de reagerer når jeg forteller at jeg har valgt å gjøre dette alene. Men føler egentlig ikke for å si det til så veldig mange flere, litt koselig når ikke så mange som vet. Så kan jeg evt fortelle når magen begynner å bli synlig og folk spør

Jeg har ikke sovet så veldig bra før i natt, da sov jeg hele natten uten å våkne og det var så godt

Hvordan er det med dere, har dere valgt å være alene fordi det er det dere ønsket eller fordi dere ikke har funnet den rette? Og er dere med i noen grupper noen sted med "aleneprøvere"?

Synes det er så bra vi er flere som er alene, for en kan føle seg litt ensom om alt selv om en har venner og familie
 
Formen begynner å bli bedre nå, ikke så konstant trøtt lengre :) Var på UL forrige fredag og alt så fint ut. Neste UL blir KUB testen 1/9. Den både gruer og gleder jeg meg til. Hvordan er formen deres?

Så gøy med første «norsk-lagde» allerede i Mars-gruppa :) Det kommer nok flere etterhvert ja. Er spent på hvor lange ventelistene blir for å gjøre det gjennom det offentlige kontra privat.

Jeg skal fortelle mine besteforeldre på 90-år i morgen at de skal bli oldeforeldre. Kjenner jeg både gruer og gleder meg litt til å fortelle det, de kommer til å ha så mange spørsmål :)
Godt å høre! Kan ikke si det samme om min form. Den er bare blitt verre... tar 1,5 Prostafen om dagen og fortsatt kvalm. Tar du noe for kvalmen?

Så spennende med KUB UL. Jeg har også KUB UL den 1.9 på Riksen. Gleder meg til å se mer nå, og blir roligere. Men det er skummelt også. Jeg har tatt NIPT i utlandet, men venter fortsatt på svar.

Hehe... kan ikke se for meg om jeg hadde fortalt det til mine 90+ slektninger. Hvordan gikk det? Hva sa du til dem? Og hvordan reagerte de? :)
 
Har vært litt dårlig igjen så har bare hatt fokus på å komme meg igjennom dagene her nå men nå har formen tatt seg litt opp igjen.

Jeg har bare fortalt det til aller nærmeste familie og venner og ett par stykker på jobb. De har visst om det og vært med meg hele veien. Er veldig spent på når jeg skal fortelle det til "resten av verden", hvordan de reagerer når jeg forteller at jeg har valgt å gjøre dette alene. Men føler egentlig ikke for å si det til så veldig mange flere, litt koselig når ikke så mange som vet. Så kan jeg evt fortelle når magen begynner å bli synlig og folk spør

Jeg har ikke sovet så veldig bra før i natt, da sov jeg hele natten uten å våkne og det var så godt

Hvordan er det med dere, har dere valgt å være alene fordi det er det dere ønsket eller fordi dere ikke har funnet den rette? Og er dere med i noen grupper noen sted med "aleneprøvere"?

Synes det er så bra vi er flere som er alene, for en kan føle seg litt ensom om alt selv om en har venner og familie
Hei! Høres ut som vi er i like dårlig form. Hvor langt på vei er du? Jeg er 11 uker.

ja, jeg synes det er godt å vite at det finnes flere solomammaer der ute. Kjenner selv to. De er venninner av en venninne. Det er jo en stor avgjørelse å ta. Og jeg håper bare jeg møter folk som er positive til at en barn kommer til verden. Det er jo et lite mirakel hver gang uansett omstendighetene.

Jeg har flere lengre forhold de siste årene som av ulike årsaker ikke har fungert. Så jeg var bestemt på å vurdere å få barn alene når jeg fylte 38 år om jeg fortsatt var singel eller med en mann som ikke vil ha barn. Ble singel tidligere i år og så undersøkte jeg fertiliteten min. Det visste seg at jeg ikke hadde så god tid. Dermed ble det IVF og den satt på første forsøk. En enorm glede, men fortsatt i sjokk. Mannen får komme senere, men jeg har på ingen måte gitt opp håpet om å finne kjærligheten selv om jeg får barn alene nå. Hva med deg, og dere andre?

Jeg er ikke med i noen grupper. Kanskje mer aktuelt senere...
 
Har vært litt dårlig igjen så har bare hatt fokus på å komme meg igjennom dagene her nå men nå har formen tatt seg litt opp igjen.

Jeg har bare fortalt det til aller nærmeste familie og venner og ett par stykker på jobb. De har visst om det og vært med meg hele veien. Er veldig spent på når jeg skal fortelle det til "resten av verden", hvordan de reagerer når jeg forteller at jeg har valgt å gjøre dette alene. Men føler egentlig ikke for å si det til så veldig mange flere, litt koselig når ikke så mange som vet. Så kan jeg evt fortelle når magen begynner å bli synlig og folk spør

Jeg har ikke sovet så veldig bra før i natt, da sov jeg hele natten uten å våkne og det var så godt

Hvordan er det med dere, har dere valgt å være alene fordi det er det dere ønsket eller fordi dere ikke har funnet den rette? Og er dere med i noen grupper noen sted med "aleneprøvere"?

Synes det er så bra vi er flere som er alene, for en kan føle seg litt ensom om alt selv om en har venner og familie

Godt å høre at formen begynner å ta seg opp igjen. Jeg skal ikke klage skjønner jeg (som har sluppet unna kvalmen), men nå er kl.05.17 og jeg har vært våken i en time alt. Sånn har det vært hele uka. Begynner å lure på om det er kroppen min som forbereder meg på det som kommer i Mars

Jeg kjenner at jeg kan være litt sånn «vi kan prate om graviditeten når jeg vil», og at jeg kan bli litt irritert av spørsmålet «hvordan er formen». Det er jo egentlig bare hyggelig at folk spør, men tror det er mye hormoner ute og går.

Jeg valgte å gjøre dette alene fordi jeg følte at den biologiske klokka begynte å tikke. Opplever at menn i vår aldersgruppe ofte er ferdig med å få barn, og jakten på å finne den «perfekte» tok for lang tid. Ville ikke gå glipp av sjansen til å få egne barn pga treighet, så da tenker jeg at barnet får komme først og mannen etterpå.
Jeg er ikke med i noen grupper enda, men kan godt være at jeg vil det etterhvert.
 
Godt å høre! Kan ikke si det samme om min form. Den er bare blitt verre... tar 1,5 Prostafen om dagen og fortsatt kvalm. Tar du noe for kvalmen?

Så spennende med KUB UL. Jeg har også KUB UL den 1.9 på Riksen. Gleder meg til å se mer nå, og blir roligere. Men det er skummelt også. Jeg har tatt NIPT i utlandet, men venter fortsatt på svar.

Hehe... kan ikke se for meg om jeg hadde fortalt det til mine 90+ slektninger. Hvordan gikk det? Hva sa du til dem? Og hvordan reagerte de? :)

Jeg har heldigvis sluppet unna kvalmen, så har ikke behøvd å ta noe. Kun trøtthet, dårlig søvn, vonde og enorme pupper som har plaget meg.

Da skal vi på Riksen samme dag da :) Kanskje vi møtes? Jeg har time kl.10 tror jeg.
Ja, det blir spennende. Jeg lurer på om jeg kommer til å bli rolig noen gang Føler at jeg roer meg når jeg har tatt UL, men at det fort går over til å bli litt urolig igjen. Men får håpe at det hjelper å få tatt denne UL’en.

Haha, nei det var ikke helt rett frem å fortelle det til 90åringer. De er i utgangspunktet veldig oppegående og følger med på utviklingen som skjer, men dette var rart for dem. De trenger nok litt tid til å venne seg til tanken, men var veldig glade på mine vegne :) Nå håper de bare at de skal rekke å oppleve å bli oldeforeldre igjen
 
Jeg har heldigvis sluppet unna kvalmen, så har ikke behøvd å ta noe. Kun trøtthet, dårlig søvn, vonde og enorme pupper som har plaget meg.

Da skal vi på Riksen samme dag da :) Kanskje vi møtes? Jeg har time kl.10 tror jeg.
Ja, det blir spennende. Jeg lurer på om jeg kommer til å bli rolig noen gang Føler at jeg roer meg når jeg har tatt UL, men at det fort går over til å bli litt urolig igjen. Men får håpe at det hjelper å få tatt denne UL’en.

Haha, nei det var ikke helt rett frem å fortelle det til 90åringer. De er i utgangspunktet veldig oppegående og følger med på utviklingen som skjer, men dette var rart for dem. De trenger nok litt tid til å venne seg til tanken, men var veldig glade på mine vegne :) Nå håper de bare at de skal rekke å oppleve å bli oldeforeldre igjen
Det er mulig vi sees! Jeg har time 9.30 :) det blir veldig spennende å se.
 
Gratulerer med graviditeter alle sammen. Jeg skal i gang med første IVF forsøk på neste mens på Livio klinikken i Oslo. Er så utrolig spent. AMH 2 og FSH 13.2. Er 37 år og har to barn i fra før som jeg har nesten på fulltid. Blir travelt som alenemamma til 3 om jeg lykkes.
 
Back
Topp