Vis meg hva du syr/strikker/hekler til spiren

Har veldig lyst å lære meg å strikke. Hvordan lærte dere å strikke? :D
Vi har ingen i familien som strikker så har veldig lyst å lære meg:D

Jeg lærte meg via youtube. Kunne strikke litt fra jeg var 6 år gammel, men ikke avansert. Har en mormor som er en ræser på strikking, men hun klarte ikke lære meg noe, hun gjorde det så fort :facepalm:
 
Har veldig lyst å lære meg å strikke. Hvordan lærte dere å strikke? :D
Vi har ingen i familien som strikker så har veldig lyst å lære meg:D

Jeg lærte meg selv å strikke gjennom YouTube :happy:
Gikk overraskende fint! Til tross for at jeg er like kreativ som en gråstein :smiley-ashamed004
 
Får ta meg en tur til garnbutikken og ha YouTube som nærmeste venn den neste tiden
 
Eeendelig hadde de fått inn denne på strikkebutikken min!

Likte det meste mye bedre enn da jeg så det på nett. Lurer på om sparkebuksen må bli en del av et ev. hentesett.

A4A109FA-7415-4CDA-A0DC-A5E63971336D.jpeg
 
Holder på med en selebukse :smiley-bounce012
 

Vedlegg

  • image.jpg
    image.jpg
    24,4 KB · Visninger: 23
Noen som har noen småprosjekter på gang? Selv driver jeg å strikker en unidragt fra knitting for Olive :love017 Elsker babystrikk, det går jo så fort xsmile9
 

Vedlegg

  • 15952627317743159310628594168030.jpg
    15952627317743159310628594168030.jpg
    26,3 KB · Visninger: 40
Noen som har noen småprosjekter på gang? Selv driver jeg å strikker en unidragt fra knitting for Olive :love017 Elsker babystrikk, det går jo så fort xsmile9

20200720_184648.jpg
Har begynt på en bladrillejakke i nyfødt str. Har strikket en liten Oline lue også, men i rosa, for å få brukt opp litt restegarn. Vi får se på Oul om jeg kan beholde den selv eller legge den i gi bort "haugen"
 
Har litt ferdigstrikket liggende hjemme, blant annet et ganske stort teppe, et par luer og en bleiebukse. Er på ferie nå og har med ei ribbebukse som feirestrikk.

Fargen er en nydelig, gyllen oransj farge. :)
2D4C4FB0-F02E-489E-9901-854BAF99DEFD.jpeg
 
Her er jeg snart ferdig med det som føles som evighetsprosjektet mitt :D Bella teppe av Lene Holme Samsøe (LeKnit)
 

Vedlegg

  • image.jpg
    image.jpg
    70,6 KB · Visninger: 33
Her er jeg snart ferdig med det som føles som evighetsprosjektet mitt :D Bella teppe av Lene Holme Samsøe (LeKnit)
Det er fint! Jeg liker så godt når man er ferdig og vasker og strekker det litt, da kommer bladmønsteret så fint fram.
 
Det er fint! Jeg liker så godt når man er ferdig og vasker og strekker det litt, da kommer bladmønsteret så fint fram.
Ja, gleder meg til å se ferdig resultat når det er vasket og strekt litt :) jeg syns dette teppet er sååååå fint, så jeg bare MÅTTE strikke det, selv om jeg er en utålmodig stikker :p
 
Ja, gleder meg til å se ferdig resultat når det er vasket og strekt litt :) jeg syns dette teppet er sååååå fint, så jeg bare MÅTTE strikke det, selv om jeg er en utålmodig stikker :p
Jeg blir helt matt av tanken på å strikke vrangt tilbake. Strikket Løvspretteppe for en stund siden, omtrent bare rettmasker. På slutten var det rillestrikk (selv om det er en bladkant på den i lenken, hm!), og noen hundre masker med vrangt holdt på å ta knekken på meg. :p Veldig fornøyd med resultatet, da!
 
Jeg blir helt matt av tanken på å strikke vrangt tilbake. Strikket Løvspretteppe for en stund siden, omtrent bare rettmasker. På slutten var det rillestrikk (selv om det er en bladkant på den i lenken, hm!), og noen hundre masker med vrangt holdt på å ta knekken på meg. :p Veldig fornøyd med resultatet, da!
Den vrangdelen er aldri gøy :p På dette teppet blir det nesten 50/50 rett og vrangt, så det er greit nok. Må ha litt variasjon på strikketøyet, men kjenner at jeg begynner å bli temmelig lei av dette diagrammet nå ;) Bare sjarmøretappen igjen :D
 
Back
Topp