Fast føde

Jeg er ikke vant til flaskebarn så mtp på mengde mme vet jeg ikke. Men synes å errindre at 4mnd er vanlig oppstart for flaskebarn. Ikke ta det for god fisk, men spør hs.

Men at baby er nyskjerrig og smatter når dere spiser er gode tegn. Og ikke minst så må du jo ikke forsette om du ser det ikke gikk så bra. Du kan prøve igjen etter par uker.
Det var 4 mnd hs sa også, så det er helt riktig, og det blir hun til søndag.
Dem mener dem ikke skal ha for mye mme, men hva er for mye liksom. Hun er i tillegg blitt ekstremt aktiv de siste dagene. Begynt å åle seg både bakover og forover, og bakover når hun ligger på ryggen. Det er blitt såpass at må jeg legge henne fra meg, blir det på gulvet eller i vippestolen, evt grinda. Hun ruller rundt og herjer som bare det, hvor ble det av den nyfødte babyen min:bag:
 
Det var 4 mnd hs sa også, så det er helt riktig, og det blir hun til søndag.
Dem mener dem ikke skal ha for mye mme, men hva er for mye liksom. Hun er i tillegg blitt ekstremt aktiv de siste dagene. Begynt å åle seg både bakover og forover, og bakover når hun ligger på ryggen. Det er blitt såpass at må jeg legge henne fra meg, blir det på gulvet eller i vippestolen, evt grinda. Hun ruller rundt og herjer som bare det, hvor ble det av den nyfødte babyen min:bag:
Oj! Så flink!
Her er vi ikke i nærheten av det med å åle. Lillebror er en liten treging :hilarious: Storebror var rake motsetningen. Det er så rart!
 
Oj! Så flink!
Her er vi ikke i nærheten av det med å åle. Lillebror er en liten treging :hilarious: Storebror var rake motsetningen. Det er så rart!
Det er fascinerende hvor forskjellige dem er, enda mer fascinerende når jeg hører flere som har flere barn og de er som natt og dag.
 
Hvordan går det nå? Fått magevondt eller slapp dere det? Forsatt fornøyd med smaken?
Nå går det veldig bra. Hun hadde litt vondt i magen i og dårlig bæsjebleie i går, men alt kom som normalt i dag og litt mer. Har latt henne smake litt søtpotetmos og det falt også i smak. Tenkte å prøve gulrotmos eller litt sviskemos til uken. Det går ikke fort med smakingen siden jeg ville se om hun reagerer også.
Banan m/grøt er tydeligvis veldig godkjent. Gulpingen har avtatt litt faktisk når vi begynte med fast føde. Det er tydelig at hun har et energibehov, for spiser fortsatt 1-1,1 liter mme.
 
Nå går det veldig bra. Hun hadde litt vondt i magen i og dårlig bæsjebleie i går, men alt kom som normalt i dag og litt mer. Har latt henne smake litt søtpotetmos og det falt også i smak. Tenkte å prøve gulrotmos eller litt sviskemos til uken. Det går ikke fort med smakingen siden jeg ville se om hun reagerer også.
Banan m/grøt er tydeligvis veldig godkjent. Gulpingen har avtatt litt faktisk når vi begynte med fast føde. Det er tydelig at hun har et energibehov, for spiser fortsatt 1-1,1 liter mme.
Så bra at mat går fremover :happy: Kos deg! Tror å introdusere mat er noe av det kjekkeste med baby. Den matgleden er så herlig.
 
Smått økende interesse og vi har begynt forsiktig. Straks 5 mnd og har fått div bær og frult i feeder, får most gulrot, sviske banan og avokado og noen skjeer grøt. Grøt grøsser han av, men bananmos med litt avokado er godt, det samme er gulrotmos.
 
Back
Topp