Prøver på (en til) sistemann

Mamacita

Gift med forumet
Novemberbarna 2021
Har lest mye her inne i det siste, og blitt engasjert i mange andre sine historier! Føler selv at det er et behagelig sted å lufte tanker&bekymringer, så tenkte å teste det selv:)


Litt om meg:
Jeg ble 37år i april, og tok siste cerazette 15/4. Jeg er så heldig å ha fem barn fra før- med samme mann:Heartred Eldste er 7, og minste snart 1år. Har alltid blitt raskt gravid hittil, selv mens jeg har ammet, rett etter pilleslutt etc, men denne gangen virker det som hele systemet mitt er i dvale?:confused:

Det er straks 10uker siden pilleslutt, og 2,5 uker siden jeg sluttet å amme minsten etter å ha trappet ned over et par måneder. Jeg vet at det kan ta tid før syklusen er igang både pga hormonell prevensjon og amming, men jeg har ikke hatt bortfallsblødning eller mensen enda, så er litt ukjent territorium dette her:wacky:

Så jeg har nettopp startet med temping for første gang for å se om jeg kan ‘finne’ EL, jeg har tatt en drøss med g-tester i tilfelle vi har truffet på første EL (har skjedd oss før), og jeg legger selvsagt merke til hver minste symptom i kroppen som kan bety tidlig graviditet:p Er til å bli småspø av! Men siden det har vært lett for oss å bli gravide før, og vi har mange allerede, føler jeg det er unødvendig å ta medisiner etc, og håper bare kroppen skal komme igang selv. Jeg prøver så godt jeg kan å smøre meg med tålmodighet, men det går ikke så bra så langt.. :confused:

Om noen har opplevd lignende, gjerne del! Føler meg så i limbo-land her:hilarious:
 
Er sååå lei av blenda tester! Har opplevd skyggestreker på flere tidlig strimler fra Babyplan, så nå har jeg bare Make sure 25mlu liggende.. Vil jo helst unngå å bli lurt av skyggestreker, for blir sååå skuffet når neste test er blank igjen..:oops: Siden jeg ikke vet om jeg bar syklus evt hvor jeg er i den, tester jeg ca annenhver dag.. Koster jo litt hvis dette fortsetter en stund, meb tror ikke jeg klarer å la være å teste mm mensen kommer selvsagt:rolleyes:
 
For en tålmodighetsprøve det er å vente på mensen?? En ting er jo om man har regelmessig mens, for da er det jo en sjanse for å bli gravid hver syklus, men her i ‘dvale-land’ skjer det jo ingen verdens ting :hungover:

Har tempet 5 dager på rad, og gjør det hvis minsten vekker meg etter 04.00- altså er alle målingene mine rundt 05.00:p Er spent på om det går an å følge kurven siden jeg sover med avbrytelser! Er jo litt slitsomt å teste når jeg er såpass i ørska, men føler jeg må gjøre noe! Jeg har også begynt å undersøke tappen hver morgen, for å se om det skjer noeo_O De siste dagene føles den høy, lukket, hard inni og myk utenpå.. Etter hva jeg har lest kan det bety tidlig gravid, men dette er vel veldig individuelt? Jeg er jo helt fersk på dette, så har ikke så mye å sammenligne med.. Kanskje kroppen bare er forvirra? :hilarious:

Hva hadde dere gjort? Dratt til gyno og tatt noe hormonelt dersom det ikke ser ut som ting er igang enda, eller bare ventet på sett om det kommer igang av seg selv? Usikker og utålmodig her :oops:
 
Nå har jeg tempet i noen dager, og er litt spent på hva som skjer fremover! Håper så inderlig at jeg får en sånn forhøyet temp noen dager på rad som indikerer at EL har vært så ting går fremover:rolleyes: Foreløpig har jeg fått litt høyere temp for hver dag som går, men ikke brått høy nok til at det kan være EL. Mulig det ikke blir helt korrekt siden jeg våkner litt hyppig av minsten også, men greit å ha noe å fokusere på i denne vente-perioden uansett :p
 
Dagene snegler seg avgårde altså.. Jeg fikk bestilt meg time hos privat gyn neste uke allerede:) Jeg forklarte situasjonen på epost, og skal ta UL og legge en plan videre. Deilig å bli hørt iaf!

Jeg har følt innimellom at jeg har symponmer siden jeg sluttet på pillene, men fått Neg tester, så tydligvis bare vørt kroppen som regulerer seg tilbake til normalen eller noe..

De siste dagene har jeg følt det har vært noe på gang igjen, i går blødde jeg mye fra tannkjøttet da jeg brukye tanntråd, og i dag blødde jeg neseblod spontant i sikkert 30min (har gjort begge deler innimellom når jeg har vært gravid tidligere). Er også umåtelig trett, men alt kan jo forklares av småbarnsfasen/hormonelle endringer etc:hilarious: Merker jeg øyner et lite håp da! :smiley-bounce012Hadde vært utrolig stas å måtte avlyse gyn-timen pga positiv g-test liksom! :dummy1:
Men jeg prøver å være realistisk, for har blitt skuffet av både ‘falske’ symptomer og skyggestreker tidligere de siste ukeneo_O

Har bare 25mlu tester, så mulig det er for tidlig å teste (har testet positivt 12dpo en gang før, ellers 15-17dpo, altså etter IKM).. Men siden jeg ikke vet om/når jeg evt har hatt EL er det vanskelig å vite når jeg evt bør teste.. Så fortsetter nok med annenhver/hver morgen til mensen eller evt positiv g-test:rolleyes:


Tålmodighetsprøve dette her! ;)
 
Jeg har prøvd å lese meg litt opp på forskjellige hormontilskudd (?) man kan ta for å hjelpe igang EL, men merker det knyter seg litt i magen med tanke på alle disse hormonene! Føler jeg burde la kroppen komme igang selv liksom... Vet jo at den har klart dette utmerket mange ganger før, så sikkert teit av meg å stresse.. :rolleyes: Men! Jeg har nå lest en del om forskjellige natur-preparater man kan ta for å forbedre fruktbarheten, få stabil syklus etc etc, og bestilt noe sol heter Vitex fra en helsekostbutikk i første omgang. Virker veldig lovende! :) Håper det er det lille kroppen trenger for å kickstarte EL etter en liten dvale:hilarious:
Har sett andre skrive lister i dagbøkene sine for å ha småting å se frem mot, så prøver det selv:

☀️Prøve noen sunne bakeoppskrifter
☀️Selvbruning (føler meg såå mye bedre beige:hilarious:)
☀️Gjøre klart nytt soverom (skal bytte litt rundt)
☀️Avtale litt besøk fremover i sommer
☀️Planlegge sommerbursdag for 3 av barna våre
☀️Ha en date night om vi får barnevakt en kveld?
☀️Fikse koselig på terrasse til all slags vær


Planen fremover:
❤️ Fortsette med aksjer annenhver dag for sikkerhetsskyld (hatt myyyye sengekos de siste 10 ukene:hilarious:)
❤️Tempe hver morgen- spent på grafen etterhvert!
❤️Gyn neste uke for å sjekke om alt er ok
❤️Vente på Vitex i posten og ta det daglig


Prøver å tenke positivt og se fremover
 
Oh, jeg er så lei! :( Tror jeg har fått streksyn.. Har hatt noen skyggestreker på Babyplan tidligtester for noen uker siden, men bare blenda siden. Men i går følte jeg at jeg så noe! Og i dag også.. Men kan like godt være en supersvak skyggestrek som en supersvak positiv liksom.. Dette er Make sure 25mlu- så kanskje for tidlig å teste evt? Håper det faktisk er strek og at den blir sterkere i morgen! Blir så oppgitt over meg selv at jeg ikke klarer å teste oftere, og at jeg kan bli så oppspilt av å muligens skimte en strek fremfor å vente til det ikke er noen tvil:yuck:

Den tempingen min går ganske dårlig, siden knerten vekker meg i 3-4 tiden hver natt, så jeg måler etter å ha vridd meg litt først.. Og blir sjelden 3t sammenhengende søvn her før det også! Kanskje det ikke er mulig for meg å tempe da.. Men jeg gjør det iaf hver morgen! Foreløpig ganske hakkete pga forskjellig tider etc, så FF sier det er for stort sprik i test-tidene.. Tiden vil vise! :hilarious:
 

Vedlegg

  • 210757CC-24B3-48FC-BEA2-D75E34DF6FA3.jpeg
    210757CC-24B3-48FC-BEA2-D75E34DF6FA3.jpeg
    21,8 KB · Visninger: 180
Siste skygger:yuck: Blende test i dag igjen, så får vel bare anta at jeg fortsatt er i limboland.. Neste uke blir det gyn-time iaf, så får vi se hva hun finner ut! Er så lei av å ikke vite! Og føles virkelig som kroppen er i gang med noe- men det har det gjort av&på siden pilleslutt.. Føler mensen er på vei, eller EL er igang, eller tidlig gravid.. Jeg har lest om så mange som driver med denne prøvingen i lang tid, og hjertet mitt føler virkelig med dem.. Er jo til å bli spør av! Huff, iblant angrer jeg nesten på at vi bestemte oss for å prøve på en til- for hvis ikke hadde jo levd ‘lykkelig uvitende’ om at det kunne være sånn:p Men jeg håper så inderlig på positiv test, og et lite nurk til:Heartred Da blir jo alt verdt det!
Kom igang da, mensen!:wav
 
Fortsatt blenda test her i dag.. Men har hatt mye sterkere mensensmerter i går og i dag enn jeg har hatt hele denne perioden.. Håper det betyr at noe er i gang! :rolleyes: Slitsomt å være så i limbo- hadde jeg hatt syklus, skulle jeg ha taklet å ikke bli gravid på noen måneder, men når jeg verken har EL eller mensen har jeg jo ikke kunne ha blitt gravid hittil.. :oops:

Er spent på gyn-timen til uken og hva planen blir! Er liksom litt redd for feks Provera (lest om det her og at det fremprovosere blødning). For hva hvis jeg faktisk er supertidlig gravid uten å vite det? Da kan jeg jo ikke ta det! :confused: Håper at det finnes noe mildere jeg kan prøve, men som vil funke raskt:p
 
Disse ‘mensensmertene’ har fulgt meg periodevis gjennom hele dagen- helt siden de startet i går kveld.. Ikke antydning til mensen, så ikke godt å si? I mine forrige svangerskap har jeg ikke vært ‘helt etter boka’; med positive graviditetstester først når jeg har vært rundt 5uker på vei (lenge med førstemann!), så ikke godt å si om det kan være sånn nå også:p

Denne tempingen blir jeg ikke klok på- har lest at det viktigste var å tempe på samme tidspunkt samme hvor ofte man blir vekket ila natten, så har begynt å tempe 5-5:30 fast uansett. Aner jo ikke når i syklusen jeg begynte å tempe (siden jeg ikke vet om jeg har hatt EL enda), men i dag var tempen 35.97.. Føler vel at det er for lavt uansett til å kunne være gravid? For hvis jeg potensielt startet å tempe etter EL ville min temp før EL vært veldig lav? Aner virkelig ikke jeg :hilarious: Jeg har også lest at tempen kan være lavere med veldig avbrutt/lett søvn- som jeg har hver natt pga baby... Kanskje det ikke funker å tempe da? Hm..:(

Åh, så mange tanker&følelser rundt dette her! Flaks at jeg har blitt raskt gravid tidligere og ikke gjort annet enn å legge inn aksjer annenhver dag.. For tror ikke jeg hadde orket denne runden her og få 5/6 barn hvis jeg hadde stått i denne prøveprosessen hver gang:hilarious: All ære til de som har jobbet hardt for å få de barna man ønsker seg så veldig! Jeg tar meg i å se på mine skjønninger nå, og tenke så heldig jeg er, og så flaks vi har hatt som har fått så mange fine barn! Takknemlig altså :Heartblue:Heartpink:Heartpink:Heartpink:Heartblue

Det var mine kveldsfunderinger for i dag! Nå blir det snart TV-titting etter å ha lagt barna:)
 
I dag hoppet tempen til 36.38 (fra 35.97 i går). Har lest at et temphopp på 0.2-0.4 som varer i minst 3 dager er et tegn på at EL har skjedd, så er spent på om tempen forblir forhøyet eller om den synker igjen:rolleyes: Jeg har jo hatt mye ‘menssmerter’ de siste par dagene, så kanskje det var EL smerter? Er håpefull iaf! Jeg har gyn-time tirs ettermiddag, så tenker at hvis tempen forblir høy tom mandag, så avlyser jeg timen og ser an om mensen eller positiv test kommer ca 2 uker etter temp-hoppet. Hvis tempen dropper før mandag, drar jeg på timen på tirs som avtalt:) En liten plan iaf! :rolleyes:

Har uansett lagt inn aksjer minst annenhver dag siden pilleslutt (det er myyyye sengekos altså:hilarious:), sånn at vi kan treffe uansett når EL er. Hadde ikke trodd det skulle gå så lenge uten mens eller positiv test, men føler det har vært bra for oss- for er på et veldig godt sted sammen nå:Heartred Blir jo litt humoristisk selvsagt, og raskt mtp at vi har 5 små som kan våkne når som helst, men funker for oss:love7

Nå er det en aktiv helg med maling, rom-bytte etc her i hus, før vi skal se Frost 2 med barna i stua i kveld, så håper jeg får tankene litt på andre ting! Men håååpet virkelig jeg er i dpo-land istede for limbo-land nå! :)
 
Titter innom her og sier hei! Jeg synes det høres ut som at el akkurat har vært. Hos meg er el-smertene vel så vonde som menssmerter, og jeg må ofte ta Paracet, for de kan vare i flere dager. De verste gangene er når smertene stråler fra korsrygg og nedover baksiden av låret samtidig som jeg kjenner det oppover ryggen.

Krysser fingrene for at tempen holder seg høy fremover nå, for limboland er ikke et godt sted å være i.
 
Titter innom her og sier hei! Jeg synes det høres ut som at el akkurat har vært. Hos meg er el-smertene vel så vonde som menssmerter, og jeg må ofte ta Paracet, for de kan vare i flere dager. De verste gangene er når smertene stråler fra korsrygg og nedover baksiden av låret samtidig som jeg kjenner det oppover ryggen.

Krysser fingrene for at tempen holder seg høy fremover nå, for limboland er ikke et godt sted å være i.
Takk for at du titter innom:) Nå ligger jeg med varmeflaske og veksler på å ha den i ryggen og magen.. Skikkelig vonde greier altså:yuck: Men absolutt verdt det hvis noe skjer- for lei av dvalen nå:confused:

Er spent på tempen de neste dagene, selv om jeg føler jeg ikke kan stole helt på den pga lite&avbrutt søvn.. Men håper jo jeg kan forstå meg på grafen likevel! Aksjer blir uansett lagt inn annenhver dag (og tilfeldigvis både i går og dagen før), så burde iaf ha truffet EL hvis den har vært!:rolleyes: Spent:wideyed:
 
Takk for at du titter innom:) Nå ligger jeg med varmeflaske og veksler på å ha den i ryggen og magen.. Skikkelig vonde greier altså:yuck: Men absolutt verdt det hvis noe skjer- for lei av dvalen nå:confused:

Er spent på tempen de neste dagene, selv om jeg føler jeg ikke kan stole helt på den pga lite&avbrutt søvn.. Men håper jo jeg kan forstå meg på grafen likevel! Aksjer blir uansett lagt inn annenhver dag (og tilfeldigvis både i går og dagen før), så burde iaf ha truffet EL hvis den har vært!:rolleyes: Spent:wideyed:

Du skal ihvertfall ha for å holde ut tempingen. Jeg tempet med førstemann og prøvde meg med det samme med andremann. Det funket veldig dårlig, for med en ettåring i sengen, som jeg i tillegg ammet, var det umulig å finne et tidspunkt der jeg hadde sovet sammenhengende hver natt. Håper grafen din blir forståelig!
 
Du skal ihvertfall ha for å holde ut tempingen. Jeg tempet med førstemann og prøvde meg med det samme med andremann. Det funket veldig dårlig, for med en ettåring i sengen, som jeg i tillegg ammet, var det umulig å finne et tidspunkt der jeg hadde sovet sammenhengende hver natt. Håper grafen din blir forståelig!
Jepp, det er det som er problemer her:hilarious: I natt føler jeg at jeg knapt sov, både pga ‘mensensmertene’ og 1-åringen.. Tok tempen 05:15, men da hadde jeg vel sovet rundt 30min-1t av gangen hele natten max.. Tempen var 36.10 da, så lavere enn i går (36.38), så usikker på om det er pga dårlig søvn eller om jeg ikke har hatt EL likevel;)
 
En utrolig slitsomt natt.. La meg litt før 12, og prøvde å sove, men våknet hver 30min-time pga sterke menssmerter eller noe.. I tillegg til at mini var urolig..:wacky: Tempet til slutt kl.05:15 og da var den 36.10, men usikker på om jeg kan regne med den siden jeg sov så dårlig? I går var den på 36.38, og håpet å få minst tre høyr målinger for å bekrefte at jeg har hatt EL.. Huff, er vel kanskje ikke så mye annet å gjøre enn å vente å se an de neste dagene da? Altså hvis de neste dagene er høye også, så går jeg bort ifra den i dag? Og hvis den fortsetter lavere, antatt jeg at jeg ikke hadde EL likevel? Dette er kompliserte sakero_O Iaf bare et par dager til gyn-time, så hvis ikke tempen er høy i morgen, drar jeg og sjekket ståa på tirs.. Kan en gyn se om man nylig har hatt EL? :rolleyes:
 

Vedlegg

  • 6842A2B5-A67D-4BE6-ACCA-5C85D928D580.png
    6842A2B5-A67D-4BE6-ACCA-5C85D928D580.png
    50,1 KB · Visninger: 81
Har prøvd å lese meg litt opp på ff og andre steder om temping i dag, og flere steder står det at avbrutt/lite søvn iver tid kan påvirke tempen og også muligens fruktbarheten.. Merkelig om jeg har blitt så sart/påvirkelig som har blitt gravid på et blunk hele 5 ganger;) Mulig det har ingenting å si, men nå som det er 3 måneder siden pilleslutt og snart 1mnd siden ammeslutt, vil jeg jo gjøre det jeg kan for å få igang systemet:rolleyes:

Heldigvis har jeg en støttende mann, så han sa han kan stå opp med minsten hver morgen til ting regulerer seg, og heller legge seg litt igjen når jeg står opp hvis han trenger det. Har tatt på å sove med minsten hver natt, og stå opp med han annenhver morgen rundt 05:30:wideyed:

Så da prøver jeg å legge meg litt tidligere fremover, og få nok timer før jeg temper. Litt blir jeg jo vekket uansett, men da får jeg nok søvn allikevel! Digg med ferie sånn sett! :)

De kraftige menssmertene har avtatt nå- ikke hatt siden i formiddag.. Men vært generelt uggen og trett i hele dag.. Men kommer jo kanskje av natten i går:p

Prøver å holde motet oppe, og ikke tenke for mye på dette her, men et vanskelig! Håper virkelig jeg plutselig står med knall positiv gtest snart og alt dette styret er over:oops:
 
Wohooo! Ser ut som jeg hadde EL 3/7 ifølge FF:joyful:

Jeg hadde mye sterke ELsmerter noen dager, så føler det kan stemme. Jeg avlyste gyn-timen og sa jeg ville se an et par uker om jeg får positiv g-test eller mensen, og hvis ingenting hat skjedd innen 17/7ish booker jeg en ny time (for da har jeg jo ikke hatt EL likevel).

Merker jeg er håpefull nå! :rolleyes: Vil fortsette tempingen, og også legge inn aksjer annenhver dag for sikkerhetsskyld:) Nå har jeg meldt meg inn i IKM-gruppe, og håper jeg klarer å få tankene på litt annet fremover! Umåtelig trett nå, men det føler jeg ikke er noe nytt, så gjenstår å se:joyful: Håååååper det var EL, og at det ble blinkskudd på første forsøk! Hadde iaf sex to dager på rad (og annenhver dag ellers) akkurat før EL, så det er jo bra:happy:
 

Vedlegg

  • 494BB6AF-7504-43FD-BCF5-BF70B44093C3.png
    494BB6AF-7504-43FD-BCF5-BF70B44093C3.png
    47,7 KB · Visninger: 77
God morgen! :happy: Tempen har ikke vært så høy som dagen etter EL, men fortsatt over coverline. Jeg satt tempen etter natten med minimalt søvn på dicard (duppet kun av i korte intervaller på 30min-time for ble vekket hyppig), men Coverline ble uendret. Spent på om tempen går litt opp igjen snart! Håper det! Mannen min har godtatt å stå opp med minsten hver morgen (jeg har ham på natten), så jeg får sovet litt bedre fremover. Har vært så utrolig trett de siste dagene- har duppet av et par ganger ila dagen i tillegg til å få sove lenger om morgenene:meh: Men er jo bare 4dpo ifølge FF, så kan vel neppe ha symptomer så tidlig:hilarious:

Har fortsatt ‘mensensmerter’ i korsrygg og nederst i magen innimellom ila dagen, men ikke så sterke som dagen før EL/EL/dagen etter EL. Har faktisk hatt sterke lignende smerter i starten av et par av mine svangerskap, men ikke så tidlig som nå? Ikke til å bli klok på dette hero_O Skulle ønske jeg kunne vært helt 100% sikker på at jeg hadde EL, for da hadde det ‘bare’ vært å vente til jeg kan teste eller få mensen.. Men siden jeg ikke har hatt EL etter pilleslutt, kan jeg jo ikke vite sikkert.. Så blir noen lange dager frem mot testing! Jeg har gått gjennom notater fra tidligere svangerskap, og har faktisk fått positiv test først 15-17dpo med alle fem! Så blir en stund å vente her:wacky: Får se om jeg klarer å vente til 14dpo iaf.. Det er 10 dager til! Hadde nok vært letter å få tiden til å gå hvis jeg hadde litt mer energi og ikke ble liggende så mye på sofaen med magesmerter.. ;) Håper iaf jeg får positiv test (eller mensen) om et par uker sånn at dette faktisk er noe og ikke helt forgjeves! :)
 

Vedlegg

  • 018DBE21-15F6-4872-AB95-D5BADF94D926.png
    018DBE21-15F6-4872-AB95-D5BADF94D926.png
    47,1 KB · Visninger: 68
Litt høyere temp i dag (36.22), men ble vekket hyppig i dag ogs minsten er forkjølet og lå i sengen vår:Heartred

Har sett på en del forskjellige grafer på nett, og det varierer jo veldig, så skal prøve å ikke henge meg for mye opp i dem.. Tempen er iaf over coverline, så det er positivt :joyful:

Jeg er bare 5dpo i dag, så det kan selvsagt tenkes dette ikke er symptomer enda, men jeg har gått gjennom notatene mine fra forrige svangerskap og da startet det også tidlig!

Her er foreløpige symptomer:
-Murringer/menslignende smerter i rygg og nedre mage av&på hele døgnet.
-Litt halsbrann innimellom
-Kvalme i bølger/uggen innimellom
-Sterkere luktesans
-Utrolig trett, sover en dupp eller to på dagen
-Mye utflod (tmi)


Spent på om dette faktisk er starten på noe altså! Man kan jo ha lignende symptomer pga hormoner før mensen også, så prøver å holde meg litt i sjakk, men føler meg faktisk gravid! Føler magen er stram/spent etc.. Jeg har jo 5 barn fra før, så skulle tro jeg kunne dette her, men tydeligvis ikke:hilarious: Får nesten bare ‘holde ut’ til jeg kan teste! Har bare strimmeltester 25mlu liggende, og siden jeg ikke har pleid å få tidlig positiv, er det nok ikke noe vits i å teste før nærmere 17/7 (IKM tror jeg).. Men er en del vin-avtaler pga sommerferie fremover, så synes det er vanskelig!:wacky: Ingen vet at vi prøver på sjettemann, og vi vil vente med å dele det til jeg er et godt stykke på vei, så er ikke så lett å komme på bra grunner til hvorfor jeg ikke skal drikke vin hjemme hos oss på kvelden med naboer etc.. Kanskje jeg må kjøpe noe lure-greier? Helle over i andre flasker eller noe?:p

Snart kveld, og imorgen er jeg 6dpo! Håper tiden går fort, eller at jeg får tankene på noe annet;)
 
Back
Topp