Var på fest og drakk alkohol før jeg visste jeg var gravid :/

Vestlandsjentaa

Blir kjent med forumet
Jeg var på fest og drakk endel alkohol før jeg visste om graviditeten. Faktisk 2 helger:/ jeg pleier aldri å gå ut på fest- og har ikke vært på fest før lenge før korona situasjonen startet- så det er så typisk at jeg får positiv test når jeg har vært på fest i helgene:/ kjenner jeg får litt panikk at dette skal gi konsekvenser for babyen:/ og når jeg leste om temaet på nett ble jeg hvertfall redd! er det flere her som har vært uheldige og drukket alkohol før dere viste om graviditeten?
hilsen frustrert kommende trebarnsmor
 
Jeg var på fest og drakk endel alkohol før jeg visste om graviditeten. Faktisk 2 helger:/ jeg pleier aldri å gå ut på fest- og har ikke vært på fest før lenge før korona situasjonen startet- så det er så typisk at jeg får positiv test når jeg har vært på fest i helgene:/ kjenner jeg får litt panikk at dette skal gi konsekvenser for babyen:/ og når jeg leste om temaet på nett ble jeg hvertfall redd! er det flere her som har vært uheldige og drukket alkohol før dere viste om graviditeten?
hilsen frustrert kommende trebarnsmor

Sannsynligvis har det gått bra, spiren næres av plommesekken helt i starten så den er ikke gått over til direkte å motta alt du tar slik som etter uke 10 når plommesekken er helt ute og morkaken står for alt.
Kjenner flere som har drukket før de fikk positiv test - det gikk fint. (ingen grunn til å fortsette drikkingen men det får jeg jo ikke inntrykk av at du skal :p)
 
Jeg visste ikke at jeg var gravid sist, før det nesten var gått 3 mnd. Jeg drakk nesten hver helg. Det gjorde ingen verdens ting. Så to helger med litt alkohol vil jeg tro går helt fint :joyful:
 
Det er mange som er i samme situasjon og har drukket før de fikk positiv test, meg selv inkludert. Var ikke skikkelig fest, men ble et par øl og noen glass vin på hytta uka før jeg testet positivt. Som Veivalsa skriver næres spiren av plommesekken i begynnelsen, og det viktigste er jo at man slutter tvert så snart man finner ut at man er gravid. :cat:
 
Tror du kan slappe av. Dersom det skjærer seg pga alkohol så tidlig, så ville det endt med kjemisk. Når det først går bra, så går det bra. Dette fordi om det blir skade så tidlig i celledelingen så er det for mye som blir ødelagt. Senere er det mer spesifikke skader som kan oppstå. Og risiko er ganske lav siden morkaken ikke er i drift enda.
 
Back
Topp