Tidlig ultralyd

Thapira

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2021
Hei damer!
Ønsker å høre litt om tidlig ul.
Har du tenkt å bestille, å hvorfor ønsker du?
Medisinske grunner, henvisning fra lege eller privat. Ønsker å høre litt generelt rundt meninger og erfaringer - alt fra når du tenker å ta ul, har du gjort det tidligere svangerskap, hvor lang ventetid på henvisning osv :happy:
 
Tok tidlig ul i uke 6 med mitt første barn, ble gravid utenfor livmoren før det. Og gjorde det nok mest for å roe meg selv.
Slappet mye mer av når eg fikk se hjertet slå.

Tenker å gjøre det samme nå, selv om eg ikke er bekymret denne gangen. Men igrunn fint å se at alt er greit så langt også veldig fint å se det lille hjerte slå. ❤
 
Tenkte bestille tul i uke 11-13 ca. For å sjekke at det er liv, antall og at alt ser ok ut. Blir privat. Var med storebrødrene også, og syns det var veldig betryggende og fint.
 
Jeg har vært på TUL med alle mine (3 svangerskap) Privat de to første gangene, henvist sist svangerskap. Vært i uke 6/7 og 12. Rundt uke 7 er det for å se et hjerte slå, rundt 12 er det jo mye mer man kan «få ut av det». Men-jeg var i både uke 6 og uke 12+5 sist svangerskap, og da så alt fint ut. Kom til OUL uke 19+4 og da fant de mye væskeansamling rundt foster. Ble henvist videre til riksen da, og på den timen to dager etter hadde hjertet sluttet å slå. Sier overhodet ikke dette for å skremme altså, men det kan altså skje selv om alt ser fint ut ved 12 uker. Det er imidlertid ytterst sjelden❤️ Bestiller du privat er det nesten ikke ventetid, har heller ikke opplevd særlig lang ventetid ved henvisning heller.
 
Sist svangerskap fikk jeg henvisning til uke 13, og så gikk jeg privat i tillegg i uke 7. Den i uke 7 er jo kun for å se hjerte slå, men jeg trengte begge for å klare å slappe av. :)
 
Jeg hadde i uke 7 sist, pga jeg uansett måtte ta celleprøve pga celleforandringer. Tenkte å spørre om jeg kunne få det denne gangen også, bare for min egen del.
 
Jeg skal til legen om to dager for å få henvisning til TUL:) Har risikosvangerskap, så skal inn for å estimere akkurat hvor langt jeg er på vei, mtp når jeg skal starte på medisiner.

Skal på ferie fra neste uke av, så kan egentlig ikke møte på sykehuset før i uke 9 av svangerskapet.:rolleyes: Håper det går bra, og at jeg slipper å avbryte ferien, selv om jeg er veldig spent på TUL!:woot:
 
Jeg er henvist til ultralyd rundt uke 12 på sykehuset pga tidligere komplikasjoner i et svangerskap og venter på svar på henvisningen til ultralyd før det også. Bestiller privat rundt uke 8 hvis det går for treigt med det offentlige, håper det kan roe meg litt i så fall.
 
Tenkte å droppe det denne gangen. Fikk ikke så mye ut av det sist :)
 
Jeg skal i dag, da det er vanlig med tvillinger i samboers familie! Er 6+1, så spent på om han finner noe i det hele tatt.. Håper virkelig det, da får jeg roet meg litt selv også. Etter å ha lest mye på forumet er jeg nesten sikker på at jeg kommer til å miste.. :hilarious:
Så å holde seg unna forumet litt og ikke være aktiv her hver dag er blitt redningen for meg, skal jeg klare å se positivt på dette svangerskapet.. :(
 
Jeg skal i dag, da det er vanlig med tvillinger i samboers familie! Er 6+1, så spent på om han finner noe i det hele tatt.. Håper virkelig det, da får jeg roet meg litt selv også. Etter å ha lest mye på forumet er jeg nesten sikker på at jeg kommer til å miste.. :hilarious:
Så å holde seg unna forumet litt og ikke være aktiv her hver dag er blitt redningen for meg, skal jeg klare å se positivt på dette svangerskapet.. :(
Så spennende! Men ja. Enig. Husk på at det er alle de negative historiene man hører om i forum. Alt det positive er jo ikke «interessant». I de aller fleste tilfeller går det heeeelt fint!
 
Så spennende! Men ja. Enig. Husk på at det er alle de negative historiene man hører om i forum. Alt det positive er jo ikke «interessant». I de aller fleste tilfeller går det heeeelt fint!

"Godt" (misforstå meg rett) å høre jeg ikke er alene om denne følelsen! Jeg satser på at alt går helt fint, men må prøve å roe ned nervene, og da er vel ultralyd et godt alternativ! :love7
 
"Godt" (misforstå meg rett) å høre jeg ikke er alene om denne følelsen! Jeg satser på at alt går helt fint, men må prøve å roe ned nervene, og da er vel ultralyd et godt alternativ! :love7
Jeg tenker på det stadig vekk. Må minne meg selv på at det stort sett går bra. Og at det er de det går gærent med som forteller om det. Tenk så mye forum det ville vært om alle som hadde problemfrie svangerskap skulle skrevet en tråd om det. Haha. Lykke til! Krysser fingrene for oss alle sammen
 
Hadde egentlig planer om ul 6+6 pga en historie med exu, men det viser seg vanskelig pga ferie. Vet noen hva en gynekolog kan se 5+3?
 
Skal på ultralyd i starten av august. Min kjære og jeg bor ikke i samme by enda, så derfor blir det i slutten av ferien vår, sånn at vi får dratt sammen. Er vel da rundt 10 uker. Privat, ja. Gleder meg veldig.
 
Jeg skal på TU fredag om litt over 2 uker. Er da 6+3 og håper og se et bankende hjerte. Jeg skal ha tett oppfølging dette svangerskapet og hadde nok fått ul offentlig, men pga ferie velger jeg og gå privat før vi starter ferien for å kunne roe litt ned. Blir nok en ny rundt uke 10-12 offentlige tipper jeg. Har ikke snakket med legen enda:)
 
Skal på privat tul når jeg er 6+2, ønsker bare å få bekreftet hjertelyd dagen før jeg skal på ferie med familien (og fortelle de gode nyhetene selvsagt!).

Vet ikke om det er fordi jeg generelt er en bekymret kontrollfreak eller om det er pga jeg er førstegangsfødende (eller en god kombi..) så tenker jeg å ta enda en tul i feks uke 9+0 og så rett før jeg når den berømte 12.uken. Kanskje too much men føler det er det riktige for meg :)
 
Vi kommer til å ta privat TUL igjen, mest fordi det ble oppdaget på TUL sist gang (uke 7) at det var noe galt og så konstatert en MA uka etter. Vi tenkte egentlig ikke å ta TUL så tidlig forrige svangerskap, men valgte det ettersom jeg syntes symptomene ble mindre og mindre, og er sånn sett glad at vi gjorde det slik at det ble oppdaget tidlig. Vi vil derfor se hjerteslag denne gangen før vi forteller det til de nærmeste :Heartred
Minner meg på at jeg skal ta en tlf i morgen og sjekke hvordan det er med ferie dit vi skal, ønsker oss samme gynekolog som sist, hun var utrolig varm og omtenksom og dyktig.
 
Hadde egentlig planer om ul 6+6 pga en historie med exu, men det viser seg vanskelig pga ferie. Vet noen hva en gynekolog kan se 5+3?

Veldig lite. Det er ikke vits å dra da. Er du heldig klarer du å se plommesekken. :) ville ventet tiø minimum 6+0 :) skjer mye på bare noen dager.
 
Hadde egentlig planer om ul 6+6 pga en historie med exu, men det viser seg vanskelig pga ferie. Vet noen hva en gynekolog kan se 5+3?
Sniker
Anbefaler å vente til 6+6 eller 7+0 fordi selv om du vet eggløsning kan egget ha festet seg sent og de da ikke ser noe i det hele tatt så tidlig.
 
Back
Topp