Stokke tripp trapp

LilleUllsokk

Forumet er livet
Septembermødre <3
Desemberlykke 2018
Januarlykke 2019
Hvor gammelt var barnet da det sluttet med bøyle og sele?
 
Rundt 18 mnd byttet vi fra IKEA-stol til tripp trapp uten bøyle. Sele har vi ikke brukt.
:)
 
Sluttet med sele en gang rundt ti måneder og tok av bøylen ved 13 måneder. Har en liten villstyring som ser opp til storebror og vil gjøre alt selv.
 
Nr 1 brukte aldri sele og sluttet med bøyle når han var 1,5 år. En forsiktig gutt som aldri har falt ned. Nr 2 derimot som er høyt og lavt brukte vi sele og bøyle til hun var 2 år, deretter bøyle til hun var 2.5. Da var hun for stor for bøylen dessverre for det har blitt noen knall og fall etter at vi fjernet den.
 
Jenta vår på 2 år bruker enda bøylen :p

Gutten vår på to, er så kjekt å kunne bruke spisebrettet som festes på bøyla. Og når han ikke klager så er det jo kjekt med en ekstra brems. :hilarious: Må av med den snart da, begynner å bli trangt...


Sele slutta vi med ganske raskt tror jeg. Husker ikke når da, lenge siden.
 
Sluttet med bøyle rundt 17 mnd, sele brukte hun aldri.
 
Vi har aldri brukt sele, men bøylen har vi på enda, han fyller 2 år om en uke :p Han klager ikke, og med bøylen sitter han i ro, så da beholder vi den på så lenge vi kan :D
 
Kan legge til at min ikke skjønte/trodde han kunne klatre ned så selv uten bøyle har han sittet ganske i ro fra 1,5 år :hilarious: inntil jeg nå nylig lærte han at han kan klatre ned så vi skal slippe å løfte han. Det er for min del kanskje største argumentet for å droppe bøyle, at de akn klatre opp selv.
Men jeg har vel en unge som ikke er noen stormester innenfor klatremusaktiviteter, så et annet barn ville sikkert ha prøvd å klatre ned uoppfordret.
 
Kan legge til at min ikke skjønte/trodde han kunne klatre ned så selv uten bøyle har han sittet ganske i ro fra 1,5 år :hilarious: inntil jeg nå nylig lærte han at han kan klatre ned så vi skal slippe å løfte han. Det er for min del kanskje største argumentet for å droppe bøyle, at de akn klatre opp selv.
Men jeg har vel en unge som ikke er noen stormester innenfor klatremusaktiviteter, så et annet barn ville sikkert ha prøvd å klatre ned uoppfordret.

Min klatrer opp selv, og vi har bøyle på. Men ned kommer han seg ikke selv for det er for trangt å komme seg ut av bøylen selv :p
 
Gutten vår på to, er så kjekt å kunne bruke spisebrettet som festes på bøyla. Og når han ikke klager så er det jo kjekt med en ekstra brems. :hilarious: Må av med den snart da, begynner å bli trangt...


Sele slutta vi med ganske raskt tror jeg. Husker ikke når da, lenge siden.

Når vi kjøpte brett til lillesøster (var for liten til å sitte med bøyle) så ville storebror på 4 år bruke brettet :p det gikk faktisk helt fint, er ikke største karen altså men hadde aldri trodd han fikk plass for var jo dårlig plass når vi slutta med bøyle når han var 2 år.
 
2 år: varierer mellom tripp trapp uten bøyle og ikea stol med brett. Spørs hva vi spiser og dagsformen.
 
Back
Topp