Fortelle nermeste familie?

Minefine

Elsker forumet
Marshmallows2021
Aprilspirene 2023
Endelig helt bekreftet idag, men gravid på monitoren! Jippi:happy: men, jeg har 2 barn fra før på 8 og 10 år, og spesielt eldstemann virker allerede mistenksom på noe. Hu spurte igår om det var noe for jeg var så rar. Og lytter til alle samtaler vi har, så kan ikke nevne noe om baby, planer fremover eller formen min.

Planen før jeg ble gravid var å vente til 12 uker med og fortelle de hva som skal skje, men så redd de får me seg noe og finner det ut selv før den tid. Har lyst å overaske de med en kjekk måte og fortelle det på.

Når forteller dere søsken, foreldre?
Med de 2 andre fortalte vi det med en gang og var veldig greit det. Har satt en sa også, og da var det egentlig godt at de viste om det. Men nå er ungene så store at er veldig i tvil hva vi gjør denne gangen.:)20200627_071104.jpg
 
Jeg har tenkt å fortelle det til foreldrene mine rundt uke 6 fordi vi skal på ferie sammen. Har to barn fra før og jeg tror de får vite det etter ultralyd i uke 10.
 
I og med vi har ivf blir det jo en tildlig ultralyd i uke 7 ca, derfor tenkte vi hvertfall og vente til da med og fortelle:)

sistgang fortalte vi alle i nærmeste familie nesten sammen dag vi fikk positiv test!
 
Sniker fra november. :D
Er 21 uker i dag og har bare fortalt det til svigermor og ungene :bag:
 
Hei! Hurra for flere fra ikm-gruppa!

jeg fortalte det til mamma og pappa samme dag som positiv test. Klarer ikke la være å si noe sånt. Nummer to for meg, og tenkte egentlig å holde på det en stund, men jeg klarer jo ikke oppføre meg normalt. Haha
 
Sniker fra november. :D
Er 21 uker i dag og har bare fortalt det til svigermor og ungene :bag:
Wow det er imponerende!! Jeg sliter og holde på sånne nyheter og gleder meg max til å fortelle det. Jeg har fått veldig tidlig mage i mine begge svangerskap så klarer nok ikke sjule det etter 10-12 uker:):)
 
Hei! Hurra for flere fra ikm-gruppa!

jeg fortalte det til mamma og pappa samme dag som positiv test. Klarer ikke la være å si noe sånt. Nummer to for meg, og tenkte egentlig å holde på det en stund, men jeg klarer jo ikke oppføre meg normalt. Haha

Haha sånn er jeg også. Snakket med min mor på tlf idag, og følte meg helt rar. Tror de kommer til å merke at det er noe. Og savner noen og snakke med om det. Mannen har ikke innsett det enda og litt fjern i babysamtalene:excited001
 
Wow det er imponerende!! Jeg sliter og holde på sånne nyheter og gleder meg max til å fortelle det. Jeg har fått veldig tidlig mage i mine begge svangerskap så klarer nok ikke sjule det etter 10-12 uker:):)
Det er ikke det at det ikke syns. Men de færreste tør å spørre om sånt da. :)
I tillegg har vi mistet fem ganger på rad så akkurat gleden med å fortelle er ikke akkurat tilstede.
 
Jeg klarer heller ikke holde på det særlig lenge. Fortalt mine foreldre, og holder på å fortelle alle andre hele tiden. Tror vi forteller de fleste mellom uke 6-10 :love7
 
Det går overraskende fint å holde det for oss selv denne gangen også. Trodde jeg kom til å få en stort trang til å dele det med alle nå, men den trangen har jeg ikke. Føler jeg oppfører meg som vanlig og sliter ikke med å «late som». Syns fortsatt det er vanskelig å tro åå at jeg er gravid - selv om strekene bare blir sterkere og sterkere. Skal bestille til til uke 11/12, da føles nok alt litt mer ekte:rolleyes:
 
Det er ikke det at det ikke syns. Men de færreste tør å spørre om sånt da. :)
I tillegg har vi mistet fem ganger på rad så akkurat gleden med å fortelle er ikke akkurat tilstede.
Så trist og høre. Håper nå når du har komt såpass langt at du klarer og nyte siste halvdelen av svangerskapet, med alle de koselige sparkene og gledene. :happy::happy::happy:
 
Fortalte fra foreldrene mine i går, og forteller nok flere nære etterhvert som vi er sammen i ferien. Eldstemann blir fem i august,og han får vite det etter 12 uker og tul. Lillebror er 15 måneder, så spørs hvor mye han rekker å forstå.
 
Fortalte svigers i går, da vi tilbringte helgen sammen på slektstreff. Tror samtlige fikk med seg at noe foregikk, da jeg var den eneste som avsto fra alkohol. Samt at jeg har byttet ut røyk med nikotinfri snus. Min side av familien venter jeg med, siden vi bor langt fra hverandre ;)
 
Vi tenker å vente så lenge som overhode mulig!:woot: Meeenee...fikk veldig tidlig mage sist svangerskap, og de sier det synes tidligere dersom en har vært gravid før..Så tviler på vi klarer å skjule det lenger enn til maks 12 uker på vei denne gangen:hilarious:
 
Vi håper på en TUL mellom uke 6-7, og kommer til å informere foreldrene våre etter den. Det passer godt, for både svigerfar og mamma har bursdager ikke så lenge etter, så da får de det som en ekstra liten "gave". :) Ellers kommer vi til å røpe det for søsken og nære venner ganske tidlig også. Jobb og mer perifer slekt, venner og bekjentskaper får vite etter uke 12 en gang. Kommer ikke til å "utbasunere" nyheten for "alle" med det første.
 
Back
Topp