Hvordan fortalte du sjefen at du er gravid?

Pappa var min sjef med nr 1. Så han spøkte og sa "Hva ville du si? Er du gravid? Hahahaha" Og så jeg sjokka ut og lo og sa "eh ja" og hylgråt og sa jeg måtte si det til mannen, som også jobba for pappa, men visste ikke hvor han var for dagen. Så pappa tegna ett kart for meg [emoji849][emoji23]

Joda.

Sjef nr 2 gratulerte meg høflig da.
 
Husker ikke med første, men tror jeg bare fikk et smil og «gratulerer» :)

Med andre sa sjefen at det ble hun ikke så overrasket over, for så sliten som jeg hadde vært og sett ut så måtte det bety det :p Som var helt sant og. Var helt ødelagt mens jeg gikk med andre, så.
 
Første sjefen gratulerer meg, og fortalte leg om en laaaang prosess han og kona hadde med prøverør osv. Hyggelig sjef.

Med nr 2 ble det ikke gjort stas på.. bare et kaldt gratulerer. Hun såg vel mest på utfordringene med at jeg kunne bli sykmld osv.
Møkka kjerring og møkka jobb
 
Jeg ble nødt å fortelle det tidlig, rundt uke 10. Sjefen ville at jeg skulle ha hovedansvaret for den mest utagerende brukeren, og måtte derfor si at det ikke gikk.
Jeg skalv og var på gråten, ikke planlagt graviditet:oops: hun ble kjempeglad og gav meg en stor klem.
 
Var innom jobb for å si det, det var tidlig og jeg var sykmeldt. Sjefen var borte, men sjefen over var der. Fikk bamseklem og gratulasjoner :D sendte epost til sjefen som var borte.
 
Med første ringte jeg sjefen så fort jeg fikk vite pga. tilrettelegging på arbeidsplassen :) Fikk masse gratulasjoner :)

Med andre fortalte jeg det tidlig til sjefen pga. tidligere erfaring med kveldskvalme :) Hu mente hu hadde sett det på meg, men det tviler jeg på [emoji14] Masse gratulasjoner da :)
 
Sendte en mail å fortalte det :) Var vel bare 10 uker på vei da, men slet med kvalme og var helt utmattet, så etter en uke sykmelding tenkte jeg det var lurt å si i fra.
 
Med første fortalte jeg sjefen rundt uke 12-13. Svaret jeg fikk var "Så hyggelig for deg da...." Var så tydelig i toneleiet hans at han syns dette var fryktelig ubeleilig for han. Det var ikke noe hyggelig.

Nå har jeg ny sjef og ny jobb. Har ikke fortalt det til henne enda, men er veldig spent på hva slags respons jeg får denne gangen. Blir vel å fortelle innen et par uker, siden jeg kjenner på bekkenet at jeg vilbtrenge litt tilrettelegging etterhvert.
 
Jeg ble ansatt når jeg hadde en kulemage allerede så jeg slapp å si det:p
 
Mannen måtte ringe sjefen å fortelle det når jeg ble innlagt på sykehuset i uke 6. Var ikke planlagt at vi skulle fortelle det så tidlig, men så var ikke planen å bli så dårlig at jeg ble innlagt heller, hehehe :)

Hun ble kjempe glad, fikk en god klem når jeg traff henne :)
 
Fortalte det i uke 4, ettersom jeg jobber med kjemikalier en må unngå som gravid.

Sjefen ble kjempeglad, oppriktig, gratulerte, og har gitt meg lure blikk og kommentarer etterpå. Nydelig sjef!

Hadde trodd jeg ville bli litt "flau" av å si det , har tenkt at folk bare vil analysere meg da om jeg er trett, ser sliten ut osv, men med sjefen min føles det kun trygt og koselig :)
 
Jeg fortalte det i uke 5, sa bare rett ut at jeg trenger tilrettelegging fremover, fikk da spørsmål om det var sånn ca 7-8 mnd jeg trengte tilrettelegging :hilarious:
Ble godt mottatt :)
 
Sa vel egentlig bare "Du NN? Jeg ville bare si at hvis jeg blir borte litt fra jobb innimellom, så er det ikke fordi jeg er syk syk, men fordi jeg er gravid"
Sjefen gratulerte så mye og har hatt noen samtaler med gode råd i etterkant. :)

Dette var da Norge stengte ned ifbm coronaviruset. :shifty:
 
Når må man fortelle sjefen? Jeg er 18+3 nå å har ikke sagt noe enda, skal ut i ferie på mandag.
 
Sjefen = svigermor som visste om prøverørsforsøk (troooor det var hun som kjørte meg også til egguttaket), så den var veldig enkel
 
Når må man fortelle sjefen? Jeg er 18+3 nå å har ikke sagt noe enda, skal ut i ferie på mandag.

Tror regelen er 3 (?) måneder før permisjonsstart, men litt usikker. Jeg ville ha fortalt en sjef det senest etter OUL av hensyn til kabalen med vikar for deg osv :)
 
Med første ble jeg sykemeldt tidlig pga bekken, og fortalte det også tidlig slik at jeg fikk tilrettelegging, ble godt mottatt fra sjefen
Denne gangen gikk jeg småsjokka, siden det var tvillinger, og fortalte det etter tul i uke 7. Spurte om hun hadde tid til en liten prat, for jeg hadde noe jeg ville fortelle. Hun lurte på om det var gode eller dårlige nyheter og jeg svarte at det kom ann på hvilken side vi såg det fra :hilarious:, fikk gratulasjon og virket som hun var glad (timingen iforhold til jobb var kanskje ikke den beste, siden det er 3 andre kollegaer som er i permisjon)
 
Back
Topp