Har dere tenkt på navn enda?

Me har bestemt oss på både gutt og jente. Blir oppkalling hos oss :Heartred
 
Jeg har en lang liste med navn, har et favoritt til jente men ikke til gutt, så blir spennende å se når vi har vært på OUL
 
Veldig deilig! Me var enig ganske fort. Enig på første forslag på jenta, og andre forslag på gutt! :D
Har dåke mangen alternativ?

Så herlig. Ikke alltid lett å bli enig, ikke med seg selv engang;) Har ganske mange på listen både for jente og gutt. Med jentenavn er det luksusproblem, synes så mange er veldig fine. Med guttenavn er det liksom ingen jeg føler er perfekte. OUL om ca. to uker, tenker vi venter til etter det med å snakke ordentlig om det. Hvis vi får vite hva det blir kan vi i det minste konsentrere oss om én liste. Synes navn er veldig gøy, men vanskelig å velge..
 
Jeg og mannen kunne til nød blitt enige om ett jentenavn. Hva skal vi gjøre når vi må finne to?!!!!!!
 
Her har storesøster bestemt for lenge siden at hvis det er gutt så skal han hete Tobias. Å på ultralyd i dag var det ikke tvil om at det kommer en lillebror, å storesøster mener at da er det en Tobias :Heartblue
 
Så herlig. Ikke alltid lett å bli enig, ikke med seg selv engang;) Har ganske mange på listen både for jente og gutt. Med jentenavn er det luksusproblem, synes så mange er veldig fine. Med guttenavn er det liksom ingen jeg føler er perfekte. OUL om ca. to uker, tenker vi venter til etter det med å snakke ordentlig om det. Hvis vi får vite hva det blir kan vi i det minste konsentrere oss om én liste. Synes navn er veldig gøy, men vanskelig å velge..

Spennande! Eg og syns det er mykje enklare å finne jente navn, er så mangen fine! Blir nok litt lettare å konsentrera seg om et kjønn ja. Har du ein følelse på ka da blir? :happy:
 
Vi fikk vite at det blir en liten prins på ultralyd for ei uke siden :Heartblue Hadde et jentenavn som spesielt hadde festet seg og ei lita liste på jentenavn utenom det + ei liten liste med guttenavn, men hadde ikke tenkt så enormt mye på det på forhånd siden det er litt enklere å kun forholde seg til en liste nå som vi vet hva det blir :Heartblue:)- men vi har ikke diskutert det enda, men vi får begynne å se hva vi begge liker og ikke, kan være greit å prøve å ha et navn vi begge liker klart selv om det plutselig kan endre seg når den lille kommer :Heartblue:joyful: Men synes guttenavn er vanskeligere enn jentenavn
 
Ubevisst begynt å tenke på navn. Var en rampete gutt på stranda i stad som fikk utrolig mye kjeft fra moren..KEVIN!!!!.. så blir ikke det jaffal. Skal ikke mye til før et navn er utelukket.:happy:
 
Vi hadde to navn på både jenter og gutter. Fikk vite i dag at det var gutt og da var vi enige om hvilket guttenavn vi skal ta :)
Men det er ikke før man skal ha barn at man skjønner hvor mange navn man ikke vil ta, med tanke på at man knytter navnene til noen visse personer!
 
Jentenavn var enkelt, men guttenavn er verre. Av guttenavn vil mannen ha Joar eller Joel... men jeg elsker ingen av de to. Joel er litt mer sjelden i Norge enn Joar, men Joel fungerer mye bedre på engelsk. Han vi har fra før delte navn med under 15 stk i Norge når han ble født, er vel rundt 25 stk som heter det nå, så det blir neppe flere i barnehagen som heter det samme :happy: navnet hans er hebraisk.

Om noen har guttenavn på 4 bokstaver, hit me up! (alle mennesker og dyr her i heimen har navn på 4 bokstaver, minsten må også passe inn :p)
 
Syns navn er kjempevanskelig å velga! Slit jo med å setta navn dyr i heimen til og med :banghead:
Nokon som har ei fin navnebok å anbefala?
Har faktisk lenge hatt lyst til å kalla ungen min for det same som min far. Ville det vore veldig rart? Skal seiast at det er eit rimelig spesielt navn, og eg veit ikkje om nokon andre enn min far med dette navnet. Tenkte ikkje tanken på at dette var noko eg hadde lyst til før for nokon år tilbake då det sprang ein liten gut forbi meg på gata. Mora gjekk nokon meter bak meg ropte på denne vetle, skjønne guten. Og navnet var same som på min far :smiley-angelic003 Vart heilt satt ut og syns brått det var så veldig fint på den vetle guten!! Og no har det vist seg at me ventar ein liten pjokk, og vips vart problemstillinga plutselig heilt reell!
Mannen har til og med begynt å kalla mini i magen for "Vesle-navnet på far" :Heartblue
Og eg må jo innrømma at eg likar det veldig godt, men ville det vore veldig rart? Usikker på kva både søsken og mor og far ville ha syns om saken. Kva er "reglane" på slikt :confused: ting tyder jo på at mannen min ikkje er heilt framand for tanken, noko eg vart litt overraska over! :happy:
 
Syns navn er kjempevanskelig å velga! Slit jo med å setta navn dyr i heimen til og med :banghead:
Nokon som har ei fin navnebok å anbefala?
Har faktisk lenge hatt lyst til å kalla ungen min for det same som min far. Ville det vore veldig rart? Skal seiast at det er eit rimelig spesielt navn, og eg veit ikkje om nokon andre enn min far med dette navnet. Tenkte ikkje tanken på at dette var noko eg hadde lyst til før for nokon år tilbake då det sprang ein liten gut forbi meg på gata. Mora gjekk nokon meter bak meg ropte på denne vetle, skjønne guten. Og navnet var same som på min far :smiley-angelic003 Vart heilt satt ut og syns brått det var så veldig fint på den vetle guten!! Og no har det vist seg at me ventar ein liten pjokk, og vips vart problemstillinga plutselig heilt reell!
Mannen har til og med begynt å kalla mini i magen for "Vesle-navnet på far" :Heartblue
Og eg må jo innrømma at eg likar det veldig godt, men ville det vore veldig rart? Usikker på kva både søsken og mor og far ville ha syns om saken. Kva er "reglane" på slikt :confused: ting tyder jo på at mannen min ikkje er heilt framand for tanken, noko eg vart litt overraska over! :happy:
Kjør på, synes jeg :) Er jo koselig med oppkalling.
 
Vi har nå vist i en halv evighet at vi får en gutt. Men kommer ikke noe nærmere å bestemme navn :/
 
Syns navn er kjempevanskelig å velga! Slit jo med å setta navn dyr i heimen til og med :banghead:
Nokon som har ei fin navnebok å anbefala?
Har faktisk lenge hatt lyst til å kalla ungen min for det same som min far. Ville det vore veldig rart? Skal seiast at det er eit rimelig spesielt navn, og eg veit ikkje om nokon andre enn min far med dette navnet. Tenkte ikkje tanken på at dette var noko eg hadde lyst til før for nokon år tilbake då det sprang ein liten gut forbi meg på gata. Mora gjekk nokon meter bak meg ropte på denne vetle, skjønne guten. Og navnet var same som på min far :smiley-angelic003 Vart heilt satt ut og syns brått det var så veldig fint på den vetle guten!! Og no har det vist seg at me ventar ein liten pjokk, og vips vart problemstillinga plutselig heilt reell!
Mannen har til og med begynt å kalla mini i magen for "Vesle-navnet på far" :Heartblue
Og eg må jo innrømma at eg likar det veldig godt, men ville det vore veldig rart? Usikker på kva både søsken og mor og far ville ha syns om saken. Kva er "reglane" på slikt :confused: ting tyder jo på at mannen min ikkje er heilt framand for tanken, noko eg vart litt overraska over! :happy:
Enig med MaleneK: Oppkalling er ikke rart i det hele tatt, syns det er en veldig fin tanke! :)
 
Syns navn er kjempevanskelig å velga! Slit jo med å setta navn dyr i heimen til og med :banghead:
Nokon som har ei fin navnebok å anbefala?
Har faktisk lenge hatt lyst til å kalla ungen min for det same som min far. Ville det vore veldig rart? Skal seiast at det er eit rimelig spesielt navn, og eg veit ikkje om nokon andre enn min far med dette navnet. Tenkte ikkje tanken på at dette var noko eg hadde lyst til før for nokon år tilbake då det sprang ein liten gut forbi meg på gata. Mora gjekk nokon meter bak meg ropte på denne vetle, skjønne guten. Og navnet var same som på min far :smiley-angelic003 Vart heilt satt ut og syns brått det var så veldig fint på den vetle guten!! Og no har det vist seg at me ventar ein liten pjokk, og vips vart problemstillinga plutselig heilt reell!
Mannen har til og med begynt å kalla mini i magen for "Vesle-navnet på far" :Heartblue
Og eg må jo innrømma at eg likar det veldig godt, men ville det vore veldig rart? Usikker på kva både søsken og mor og far ville ha syns om saken. Kva er "reglane" på slikt :confused: ting tyder jo på at mannen min ikkje er heilt framand for tanken, noko eg vart litt overraska over! :happy:
Synes det høres veldig hyggelig ut :)
 
Hadde tre jentenavn klare da vi kom på ul... ingen guttenavn. Vi mista en gutt i uke 16 for 2,5 år siden som fikk et navn - mannen syns denne gutten kunne få det navnet men jeg nøler. Det er liksom allerede brukt. Vi tok tapet på ulikt vis men jeg sa jeg hadde siste ordet.. jeg kjente han, fødte han og så han..
så vi får se. De andre ungene begynner på t så han syns vi må det med han her og men jeg syns ikke det er et must. Er kanskje to navn på t jeg liker :bag:
 
Back
Topp