Såre nipler

Milloo

Betatt av forumet
Junilykke 2020 ♡
Noen som har gode tips mot såre nipler ? Er på dag to av amming og han har et stort sugebehov :p hadde aldri såre nipler med første så jeg vet ikke hva som kan funke. Har allerede purelan, syns ikke den har virket enda :p er redd det skal utvikle seg til så store sår så jeg ikke får ammet :(
 
Jeg sliter mye med såre nippler, klemmer ut litt morsmelk etter amming og smører rundt og så prulan. I tillegg har jeg måtte ty til ammeskjold når det blir for ille for å avlaste :p
 
Førstegangsfødende her, og kan skrive under på at multimam kompresser fungerte helt supert! De smører og beskytter, og du slipper kliss og evt ammeinnlegg som gnager. Klipp de i to, så holder ett til begge bryst.

Purelan er også glimrende, men mer som forebygging for min del.

Evt kan også melkeoppfangere hjelpe så du unngår gnissing fra klær/bh ☺️
 
Førstegangsfødende her, og kan skrive under på at multimam kompresser fungerte helt supert! De smører og beskytter, og du slipper kliss og evt ammeinnlegg som gnager. Klipp de i to, så holder ett til begge bryst.

Purelan er også glimrende, men mer som forebygging for min del.

Evt kan også melkeoppfangere hjelpe så du unngår gnissing fra klær/bh ☺️
Men når skal sårene forsvinne ? :( :( ja de lindret :p men har skorper på niplene så må vekk :p
 
Men når skal sårene forsvinne ? :( :( ja de lindret :p men har skorper på niplene så må vekk :p
Prøv Simplex øyesalve. Høres skumlere ut enn det er. Får det reseptfritt på apoteket og er gull mot såre brystvorter. Ikke noe farlig for babyen å få i seg heller:)
 
Men når skal sårene forsvinne ? :( :( ja de lindret :p men har skorper på niplene så må vekk :p
Sniker. Jeg hadde såre (åpne sår) med min nr 2 og 3. Jeg brukte multimam med siste og det funket bra! På dag 21 etter fødsel var brystvortene herdet, sårene var borte og jeg ammet uten noe form for smerter eller sårhet. Det er sikkert forskjellig fra person til person
 
Men når skal sårene forsvinne ? :( :( ja de lindret :p men har skorper på niplene så må vekk :p

Hm, skorpene mine forsvant kort tid etter jeg kom hjem fra sykehuset, så det var ikke mange dagene med behandling som skulle til, heldigvis. Håper dine er bedre allerede ☺️
 
Hm, skorpene mine forsvant kort tid etter jeg kom hjem fra sykehuset, så det var ikke mange dagene med behandling som skulle til, heldigvis. Håper dine er bedre allerede ☺️
Merker de kommer seg :) blør ikke , og ser ut som skorpen lysner . Men er litt vondt fordi, men det er nok blanding med voldsom spreng også :p det roer seg vel tenker jeg
 
Multimam, ammeskjold og melkeoppsamlere noen dager gjorde susen for min del :)
 
Back
Topp