Hvor lenge har du igjen?

Min fødsel gikk over alle forventninger, jeg falt veldig i kjelleren når jeg fikk beskjed om at han var i seteleie. Heldigvid var det ingen behov for hjelpemidler (tang, klipp). Jeg kom inn med 3-4 cm åpning, fikk epidural med en gang pga tette rier. Epiduralen sluttet å funke når vannet gikk og vi rakk aldri en ny dose med epidural før pressriene kom, var 4 pressrier og vips så var han ute! Men fikk beskjed om at min var styrtfødsel, rett under 2 timer. Hadde 5-6 timer aktiv fødsel med min første.
Ok, så det gikk jo temmelig fort! Men fint å høre en positiv opplevelse av det hele :happy: Så lenge jeg slipper ks eller enorme rifter og sånn, så tror jeg det skal gå bra. Må bare krysse fingrene for det!:cat:
 
Ok, så det gikk jo temmelig fort! Men fint å høre en positiv opplevelse av det hele :happy: Så lenge jeg slipper ks eller enorme rifter og sånn, så tror jeg det skal gå bra. Må bare krysse fingrene for det!:cat:
Ja det går nok fint! Kan jeg spør hvilket sykehus du skal føde på?
 
Ok, så det gikk jo temmelig fort! Men fint å høre en positiv opplevelse av det hele :happy: Så lenge jeg slipper ks eller enorme rifter og sånn, så tror jeg det skal gå bra. Må bare krysse fingrene for det!:cat:

Ks går helt fint altså. Hvis det ender med det :)
Jeg skjønner at du vil føde vanlig, men du trenger ikke være redd hvis det går den andre veien heller.

Hilsen en som har frivillig valgt ks 2 ganger
 
Ks går helt fint altså. Hvis det ender med det :)
Jeg skjønner at du vil føde vanlig, men du trenger ikke være redd hvis det går den andre veien heller.

Hilsen en som har frivillig valgt ks 2 ganger
Jeg hører jo mange sier det også, og det hjelper veldig å høre! :happy: Er bare noe med den operasjonen og alt som kommer etterpå. Jeg føler det er så utenfor min kontroll, og at man da automatisk blir i risikogruppe ved ny graviditet. Men det er fint at det også oppleves fint av de som får det. Og jeg må jo innstille meg på at jeg også kanskje må det uansett :confused005
 
20 dager igjen til termin her.
Innså nettop at det blir fødsel ila de neste 30 dagene.

Iiiiik! Føler jeg ikke har noenting klart.
Eller, jeg har bestilt madrass til sengen, vasket tøydelene til vognbagen og vasket og snart sortert ferdig babytøy str.40-56.
Så litt har jeg jo fått gjort.
Lillebror blir nok neppe like liten som storesøster, så kommer nok ikke til å trenge de minste klærne.
Nå er jeg vel strengt talt forbi leggetid her, men i morgen skal jeg begynne med fødebagen.
Føler det begynner å bli på tide. Iiiik!
 
Jeg hører jo mange sier det også, og det hjelper veldig å høre! :happy: Er bare noe med den operasjonen og alt som kommer etterpå. Jeg føler det er så utenfor min kontroll, og at man da automatisk blir i risikogruppe ved ny graviditet. Men det er fint at det også oppleves fint av de som får det. Og jeg må jo innstille meg på at jeg også kanskje må det uansett :confused005

Det hele er ihvertfall fryktelig udramatisk og ferdig på kort tid. Mange er også kjempe spreke og oppe og går etter noen timer. Og det skal nevnes at mange er også svært dårlige etter vaginale fødsler og kan slite i etterkant.

Og selv om man regnes som risikopasient til fødael nr 2 så ansees det som veldig trygt å føde etter et keisersnitt.

Jeg synes ikke du skal grue det til det :) ta det som det kommer. Jeg håper du får en kjempe fin fødsel uansett vei baby kommer ut :)
 
20 dager igjen til termin her.
Innså nettop at det blir fødsel ila de neste 30 dagene.

Iiiiik! Føler jeg ikke har noenting klart.
Eller, jeg har bestilt madrass til sengen, vasket tøydelene til vognbagen og vasket og snart sortert ferdig babytøy str.40-56.
Så litt har jeg jo fått gjort.
Lillebror blir nok neppe like liten som storesøster, så kommer nok ikke til å trenge de minste klærne.
Nå er jeg vel strengt talt forbi leggetid her, men i morgen skal jeg begynne med fødebagen.
Føler det begynner å bli på tide. Iiiik!
Wæh! Så spennende!
 
16 dager igjen til termin Nyter. Permisjonstiden. Blir snart travelt når nr 4 kommer
 
Back
Topp