Veien til vårt lille mirakel

M

Merri87

Guest
Tenkte at det kanskje kunne være lurt å lage meg en dagbok her, rett og slett for å få utløp med alle tanker, oppturer og nedturer jeg har for vår vei til å bli foreldre :Heartred

Sluttet på p- pillen i 2015.
Begynte å prøve aktivt i Januar 2019.
Det klaffet dessverre aldri, noe burde liksom ha skjedd i løpet av disse årene....

Jeg og samboer bestemte oss for å ta en fertilitetssjekk av oss, da det hadde gått så lang tid. Egentlig bare for å få et svar på hva som feilte oss.

Dagen kom, og vi reiste til Klinikk Hausken i mars 2020.
Der fant dem ingen feil, hverken på meg eller samboer. Men siden det ikke hadde skjedd noe på disse årene, rådet legen oss til å prøve IVF.
Vi var uforklarlige barnløse.
Vi fikk med oss oppstartspapirer og dro hjem, med masse tanker og følelser. Vi lot det ligge litt på is en stund. Men så pratet vi litt nærmere om det sammen, og vi ble enige om å starte opp når syklusen startet i mai.

Så da var vi gang, med friskt mot:)
Dem fant jo ikke noe feil, så da burde jo denne sitte fort, tenkte vi. Optimister som vi er.

IVF #1 Hausken
Oppstart med kort protokoll med Rekovelle, Fyremadel, Ovitrelle og Lutinus.

~ Første ultralyd: 19.mai 2020. Legen kunne se 8 egg. Ganske like i størrelse, men litt for små. Forsette med stimulering.

~ Andre ultralyd: 22.mai 2020. Fortsette med stimulering. Fikk beskjed om å kunne forvente å få ut mellom 4 og 8 egg.

~ Eggløsningssprøyte: 24.mai 2020

~ Uttak: 26.mai 2020. Fikk ut 12 egg. Beskjed dagen etter, at 5 egg var befruktet.

~ Innsett: 29.mai 2020. Satte inn et perfekt 3 dagers embryo og ett perfekt på frys. Fikk beskjed om at vi lagde kjempefine embryoer. Bra kvalitet. Var overlykkelig:Heartred

~ Testdag: 10.juni 2020, NEGATIV



Forsøk på egenhånd, kjemisk:
~Positiv graviditetstest 5.juli 2020
~Negativ graviditetstest 6.juli 2020


Rikshospitalet
Venter på oppstart på Rikshospitalet. Hadde samtale på Ullevål 4.januar 2021, og skal ringe inn mens i mars.
I mellomtiden venter jeg også på timeinnkalling for laparoskopi, da legen på Ullevål mente jeg har endometriose.
Kan dette, altså endometriosen, være grunnen for at vi ikke har klart å bli gravide? Kjenner jeg grugleder meg til alt som skal skje fremover. Måtte 2021 være året vi får det vi ønsker oss aller mest:Heartred

FER #1 fra IVF#1 Hausken
Kontrolltime 22.februar 2021
 
Last edited by a moderator:
Idag er jeg 12 dpo. Og forventer egentlig bare at mensen skal dukke opp. Tok en test idag, som var blenda. Trodde jeg så noe på testene jeg tok i går, men det var nok bare innbilning :(
For idag var den blenda!

Spiste biff i går, og skulle spise bearnaise saus. Det smakte rent SMØR! Jeg brakk meg og sa til samboer at denne er ikke spiselig:spitoutdummy:
Men han syntes den smakte akkurat slik den pleier. «Kanskje vi har fått det til nå etter denne IVF runden?», sa han med et smil. Ihvertfall ble det ikke mer saus på denne jenta.

Etter episoden i går, følte jeg meg veldig optimistisk for testen i dag.
Men den ble rett og slett et hardt slag i magen:(

Men alt håp er jo ikke ute, før mensen dukker opp. Prøve å tenke positivt:sorry:
 

Vedlegg

  • 08A630D0-6B76-41AF-AE4D-6AB66C625DFB.jpeg
    08A630D0-6B76-41AF-AE4D-6AB66C625DFB.jpeg
    9,9 KB · Visninger: 137
Hei :) Jeg vil gjerne følge med på reisen din. Ventetida etter innsett er verkelig en berg- og dalbane av forventninger, skuffelse, håp, frykt og forhåpentligvis stor glede! Forstår godt at du var skuffa etter testen i morges, men som du selv sier så er ikke håpet ute før mensen dukker opp! Høres jo veldig ut som et gravid-tegn at maten begynner å smake annerledes da! Jeg er optimist på dine vegne! :happy:
 
Hei :) Jeg vil gjerne følge med på reisen din. Ventetida etter innsett er verkelig en berg- og dalbane av forventninger, skuffelse, håp, frykt og forhåpentligvis stor glede! Forstår godt at du var skuffa etter testen i morges, men som du selv sier så er ikke håpet ute før mensen dukker opp! Høres jo veldig ut som et gravid-tegn at maten begynner å smake annerledes da! Jeg er optimist på dine vegne! :happy:

Så hyggelig å høre at du har lyst til å bli med på reisen vår:Heartred
Ja, tror jeg har vært igjennom hele følelsesregisteret disse ukene her!
Prøver hardt å være optimist selv, så får krysse fingrene litt til:shy:
 
For en dritt mandag! Våkna med litt lyserosa på papiret ved første dobesøket idag:(
Testdag om to dager.
Nå er jeg nesten hundre prosent sikker på at dette ikke har gått.
Føler meg så vanvittig knust. Hvorfor kunne det ikke gå, når dem ikke fant noe feil ved oss?
Blir en tung dag på jobb idag kjenner jeg:(
 
Nei, men dette skulle jo ikke skje! Har du testet igjen da? Du får se hvordan det utvikler seg utover dagen, om det virkelig er mensen.. Skjønner veldig godt at du er kjempeskuffa og lei deg nå. Det er et brutalt opplegg det her.. :Heartred

Hvis det kan være en trøst så har veldig mange blastocyster feil på DNAet som gjør at de ikke kan utvikle seg normalt selv om de ser veldig bra ut. Sånn er det også for de som ikke trenger IVF, at mange befruktede egg går til grunne tidlig. Jeg tror det handler mye om flaks og uflaks, og selv om dere hadde uflaks denne runden så betyr det ikke noe for neste runde! Sender deg en god trøsteklem! :Heartred
 
Nei, men dette skulle jo ikke skje! Har du testet igjen da? Du får se hvordan det utvikler seg utover dagen, om det virkelig er mensen.. Skjønner veldig godt at du er kjempeskuffa og lei deg nå. Det er et brutalt opplegg det her.. :Heartred

Hvis det kan være en trøst så har veldig mange blastocyster feil på DNAet som gjør at de ikke kan utvikle seg normalt selv om de ser veldig bra ut. Sånn er det også for de som ikke trenger IVF, at mange befruktede egg går til grunne tidlig. Jeg tror det handler mye om flaks og uflaks, og selv om dere hadde uflaks denne runden så betyr det ikke noe for neste runde! Sender deg en god trøsteklem! :Heartred

Ja tok en test på morgenen som var blenda:( Så ser ikke no lys i tunnelen.

Satte inn et tredagers, så var ikke blastocyst heller. Har et tredagers på frys. Så får håpe det er gullegget:Heartred
 
Hmm...jeg blir ikke klok. Trodde mensen skulle komme med et brak i løpet av dagen, men har bare hatt lyse lyse rosa «blødning», ikke store mengdene (men har vart i hele dag), og menssmertene er omtrent helt fraværende:bored:

Kom hjem fra jobb og tok en test til, den var blenda. Og det var ikke lenge siden jeg hadde vært på toalettet heller, så kunne ikke forvente annet....

Men så så jeg på testen jeg tok tidlig i dag før jobb....den er jo tørka og skal ikke sees på etter en viss tid- i know:facepalm:
Men hva ser jeg??
Når jeg zoomer inn, så syns jeg at jeg ser en tykk strek med farge?:anyone
Den nedre er fra i dag tidlig og den øvre fra i går.
 

Vedlegg

  • 243D3425-FB17-4CC3-9597-39161E52A6C4.jpeg
    243D3425-FB17-4CC3-9597-39161E52A6C4.jpeg
    17,5 KB · Visninger: 169
  • D9F301EA-A65F-4EAF-ACD7-1D967DB1A782.jpeg
    D9F301EA-A65F-4EAF-ACD7-1D967DB1A782.jpeg
    32,9 KB · Visninger: 155
  • E9CFD2B5-E7B5-4F38-A9FA-4D90783A9AF2.jpeg
    E9CFD2B5-E7B5-4F38-A9FA-4D90783A9AF2.jpeg
    29,6 KB · Visninger: 162
Last edited by a moderator:
Jeg skimtet noe på den du postet i går, men ville ikke ikke gi deg falske forhåpninger så skrev ikke noe. Den fra i dag er det definitivt strek på, nok strek til at jeg tør å skrive det. :)

Krysser fingrene for at spiren sitter og at du fortsetter med stigning!!!
 
Jeg skimtet noe på den du postet i går, men ville ikke ikke gi deg falske forhåpninger så skrev ikke noe. Den fra i dag er det definitivt strek på, nok strek til at jeg tør å skrive det. :)

Krysser fingrene for at spiren sitter og at du fortsetter med stigning!!!

Ååå gjorde du? :happy: Da er det ikke bare hodet mitt:joyful:
For en berg og dalbane dette er altså!
Er så redd for at jeg skal få skikkelig mens nå. Håper virkelig at denne blødningen kan stoppe. Da hadde jeg følt meg litt tryggere.

Krysser fingrene for stigning fremover, men synes 13 dpo er veldig sent å få så svak positiv??:nailbiting:
 
Jeg ser også strek! :D Jeg hadde også trodd det ville være tydeligere såpass seint, men jeg har lest om flere her inne som har testet seint positivt uten at det har betydd noe negativt.. Så spennende! Skikkelig thriller det her!
 
Jeg ser også strek! :D Jeg hadde også trodd det ville være tydeligere såpass seint, men jeg har lest om flere her inne som har testet seint positivt uten at det har betydd noe negativt.. Så spennende! Skikkelig thriller det her!

Samboeren ser også strek! Jeg blir helt tullete av dette jeg:D

Er jeg ikke nervevrak, så er jeg ihvertfall på god vei til å bli det:hilarious:
 
Den lyserosa blødningen jeg har hatt idag, har forsvunnet like fort som den kom:wideyed:
Ikke et snev av farge nå:)
 
Hmm...jeg blir ikke klok. Trodde mensen skulle komme med et brak i løpet av dagen, men har bare hatt lyse lyse rosa «blødning», ikke store mengdene (men har vart i hele dag), og menssmertene er omtrent helt fraværende:bored:

Kom hjem fra jobb og tok en test til, den var blenda. Og det var ikke lenge siden jeg hadde vært på toalettet heller, så kunne ikke forvente annet....

Men så så jeg på testen jeg tok tidlig i dag før jobb....den er jo tørka og skal ikke sees på etter en viss tid- i know:facepalm:
Men hva ser jeg??
Når jeg zoomer inn, så syns jeg at jeg ser en tykk strek med farge?:anyone
Den nedre er fra i dag tidlig og den øvre fra i går.
Oi ser noe!!:woot::woot:
 
For en dag du har hatt:Heartredjeg ble bare helt følelsesladet av å lese innleggene dine. Håper du får en fin natt, og en fin strek i morgen :))
 
For en dag du har hatt:Heartredjeg ble bare helt følelsesladet av å lese innleggene dine. Håper du får en fin natt, og en fin strek i morgen :))

Åh :Heartred Jeg er egentlig en optimist, men denne reisen her er tøffere enn forventet.

Tusen takk:happy: Det samme til deg!
Håper veldig på strek i morra, men gleder meg ikke for mye heller.
 
Back
Topp