Hvor mange etternavn/mellomnavn har ditt barn?

Sillynelly

Betatt av forumet
Vi har begge mellom- og etternavn vi er glad i. Det blir fire navn, det :facepalm:. Vanskelig!

Hvor mange mellomnavn/etternavn har ditt barn til sammen?
 
To. Mitt pikenavn som mellomnavn, mannens som etternavn.
 
Jeg har ett mellomnavn og ett etternavn, klarer ikke velge mellom dem. Da fikk lillegutt kun far sitt etternavn og ingen mellomnavn.
 
Bare fornavn og etternavn, hadde egentlig mitt etternavn også, men fant fort ut at det ble for tungt. Og jeg vil at det skal være lett for henne å presentere seg i fremtiden:) Og slippe å ha lang signatur som ikke får plass på papiret:p
 
To fornavn (eller blir det fornavn + mellomnavn?) og ett etternavn :)
 
Ett fornavn og ett etternavn. Jeg hadde selv ett fornavn, mellomnavn og etternavn og synes det ble for mye, så jeg byttet da jeg ble voksen, men vurderer å ha mannens etternavn og mitt nåværende etternavn som mellomnavn når vi gifter oss.
 
Vi har også begge mellomnavn og etternavn. Venter tvillinger i august, de skal ha mitt mellomnavn som etternavn og mannens etternavn som mellomnavn. Jeg skal endre etternavn til mitt nåværende mellomnavn (det mest sjeldne av våre fire). Mannen skal kanskje endre etter hvert, eller når vi evt gifter oss.
 
<Fornavn> <mellomnavn = mannen sitt etternavn> < etternavn = mitt etternavn>

Jeg skulle helst sett at han slapp mellomnavnet, jeg da, da jeg synes det er tull med så mange navn.
 
Mine jenter har begge to 4 navn, altså Fornavn mellomnavn og mitt etternavn og hans etternavn. Kan vell aldri få nok navn,haha. Har ei bestemor med 6 navn:rolleyes:
 
To fornavn (eller blir det fornavn + mellomnavn?) og ett etternavn :)
<Fornavn> <mellomnavn = mannen sitt etternavn> < etternavn = mitt etternavn>

Jeg skulle helst sett at han slapp mellomnavnet, jeg da, da jeg synes det er tull med så mange navn.
Mine jenter har begge to 4 navn, altså Fornavn mellomnavn og mitt etternavn og hans etternavn. Kan vell aldri få nok navn,haha. Har ei bestemor med 6 navn:rolleyes:

Mellomnavn er i norge slektsnavn. Noe forvirrende da fx amerika bruker mellomnavn om andre fornavn.
Men har du to fornavn i norge er andre navnet "del av fornavn" , ikke mellomnavn.

Fornavn Etternavn
Fornavn Mellomnavn Etternavn
Fornavn Fornavn Mellomnavn Etternavn

Ved bruk av bindestrek blir to navn ett, både fornavn og etternavn.

Måtte lese meg opp da jeg og samboer havnet i en "skal barnet ha mellomnavn?"-diskusjon. Han ville ikke det, og jeg ville. Ingen av oss presiserte at han snakka om 2 fornavn og jeg om 2 etternavn :facepalm: vi var jo enige:happy3
 
Fornavn - fornavn (oppkalling, brukes ikke) - mellomnavn - etternavn :)
 
Fornavn - fornavn (oppkalling, brukes ikke) - etternavn = 3 navn (2 i «daglig bruk»)
 
Et fornavn og et etternavn, enkelt og greit :)
 
To fornavn og ett etternavn på første, og tanken er at kommende barn får det samme.
 
Mine jenter har begge to 4 navn, altså Fornavn mellomnavn og mitt etternavn og hans etternavn. Kan vell aldri få nok navn,haha. Har ei bestemor med 6 navn:rolleyes:
Haha, er litt der jeg vil gå og. Han har vanlig mellomnavn og sjeldent etternavn, mens både mellomnavnet og etternavnet mitt er veldig sjeldne. Jeg vil jo ikke gi slipp på noen av dem :woot:. Hvis han dropper sitt vanlige mellomnavn er vi altså nede i 3 navn unntatt fornavnet. Men jeg ser for meg at mange vil mene at det er alt for voldsomt :sorry:.
 
Back
Topp