Når fastlegen din nekter å henvise før Desember?

Vanillaflower

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
Himmelbarn
MayDay2021
Hei, etter 5 år uten barn nummer to, tenker jeg at vi burde vel ha krav på noe hjelp?

Fastlegen min er en sånn person som mener at siden jeg ble gravid i August og fødde i Desember, så må vi vente til Desember med å få henvisning til utredning.

Hallo? vi har jo prøvd sykt lenge, og forrige korte utredning var for over 4 år siden.

Føles slemt og uutholdelig og skulle vente helt til Desember :(

Hva tenker dere? noen med råd for hva vi kan gjøre for å få hjelp, bli gravide eller annet fornuftig å dele ? :)
 
Bytt fastlege, synes også det er en merkelig vurdering av fastlege men det er vel ikke så lett å få hen til å gjøre noe annet.
 
Finn en annen lege som kan hjelpe dere. Vi brukte privat gynekolog.
Bytt fastlege, synes også det er en merkelig vurdering av fastlege men det er vel ikke så lett å få hen til å gjøre noe annet.
Søkte i går på venteliste på ny fastlege :) Vi skal uansett flytte et annet sted i Sommer, så søkte bare like greit nå, så er sikkert min plass på ventelisten nådd når vi flytter. Skal i gang nå i dag og google/ringe rundt og se hva jeg finner ut av :)
Skal også prøve å snakke mer med nåværende fastlege.
 
Hjerterått... Selv om du ble gravid i august så betyr det ikke at dere ikke trenger hjelp når dere har prøvd veldig lenge sammenlagt. De aller fleste som prøver lenge hjemme, blir jo gravide til slutt. Syns ikke det er noe greit at denne legen avviser deg!
 
Hjerterått... Selv om du ble gravid i august så betyr det ikke at dere ikke trenger hjelp når dere har prøvd veldig lenge sammenlagt. De aller fleste som prøver lenge hjemme, blir jo gravide til slutt. Syns ikke det er noe greit at denne legen avviser deg!
Ja slik er systemet noen ganger dessverre :( Får håpe det blir min tur snart :)
 
Har siden sist vært på en vanlig gynekologisk undersøkelse bare (på sykehus hos gynekolog) så ikke en utredning :) men alt som dem kunne se, så i alle fall fint ut. Så roer meg litt det da :)
 
Back
Topp