Ergobaby 360 - for mamma med stor mage?

Bruker78bo

Drømmeromnummer3 <3
Er det noen som har erfaring med ergobaby 360 og kan fortelle meg om den vil passe rundt en over middels stor mage? Jeg får ikke prøvd den før kjøp, og kjedelig om den skulle være for liten
 
Er det noen som har erfaring med ergobaby 360 og kan fortelle meg om den vil passe rundt en over middels stor mage? Jeg får ikke prøvd den før kjøp, og kjedelig om den skulle være for liten
Det skal ikke være noe problem, mye å gå på. Den skal også festes mer på midja:)
 
Det fungerer fint! Festes under magen over hofta mer, og går greit.

Midjebeltet bør absolutt ikke festes under magen, men over magen, altså i midjen. Fester man det nede på hoften blir bæreposisjonen feil, og barnet kommer for langt ned. :)


Til ts: hvordan man definerer stor mage er også varierende. Det finnes oversikt over størrelsen på selen på nett, inkludert lengde på midjebeltet, om du er usikker. :)
 
Midjebeltet bør absolutt ikke festes under magen, men over magen, altså i midjen. Fester man det nede på hoften blir bæreposisjonen feil, og barnet kommer for langt ned. :)


Hehe altså har man stor mage, så blir det litt sånn uansett...! Har du prøvd selv med stor mage? :) Den kommer ganske langt ned. Kanskje ikke helt over hoftene altså, men lengre ned enn midjen. Har brukt bæreselen mye og det har gått flott likevel! Vært god bæreposisjon for både meg og baby.
 
Om du er stor tror jeg heller jeg ville sett på lenny upgrade/lenny up. Seler som passer mange kropper, mykt og godt panel, trenger ikke spedbarnsinnlegg og varer kjempelenge. Min toåring passer fint i upgraden enda. 360 begynte å bli for kort i panelet allerede da han var 10 mnd.

Men ja, 360 passer store bærere også. :)
 
Om du er stor tror jeg heller jeg ville sett på lenny upgrade/lenny up. Seler som passer mange kropper, mykt og godt panel, trenger ikke spedbarnsinnlegg og varer kjempelenge. Min toåring passer fint i upgraden enda. 360 begynte å bli for kort i panelet allerede da han var 10 mnd.

Men ja, 360 passer store bærere også. :)
Signerer denne. Er 104kg og bruker 48 i klær, og lenny up var magisk! Hadde masse å gå på, og var veldig mykt og passet fint i valkene mine:D
 
Signerer denne. Er 104kg og bruker 48 i klær, og lenny up var magisk! Hadde masse å gå på, og var veldig mykt og passet fint i valkene mine:D

Og mye mykere for baby også! Jeg solgte 360-en da gitt. :p

Vi tenkte jo at muligheten for å bære forovervendt var snedig. Ble aldri til at vi brukte det, bar heller på ryggen når han ble så stor.
 
Og mye mykere for baby også! Jeg solgte 360-en da gitt. :p

Vi tenkte jo at muligheten for å bære forovervendt var snedig. Ble aldri til at vi brukte det, bar heller på ryggen når han ble så stor.
Gjorde det samme. Hadde ergobaby adapt først, og det var en helt annen verden når jeg fant Lenny up. Så utrolig myk og god!:D
 
Om du er stor tror jeg heller jeg ville sett på lenny upgrade/lenny up. Seler som passer mange kropper, mykt og godt panel, trenger ikke spedbarnsinnlegg og varer kjempelenge. Min toåring passer fint i upgraden enda. 360 begynte å bli for kort i panelet allerede da han var 10 mnd.

Men ja, 360 passer store bærere også. :)
Signerer denne! 360 er ganske stiv og klumpete, og storesøster her (som egentlig er ganske liten) fikk ikke støtte fra knehase til knehase og dermed ikke tilstrekkelig ergonomisk M form allerede fra 11 mnd, da var hun 74 cm lang. Vi kjøpte oss deretter LennyLamb LennyUp og den får hun plass i enda, nå er hun 3 år og 97 cm. Den er også silkemyk og god i panelet og har bedre polstring på skuldrene enn 360.
 
Og mye mykere for baby også! Jeg solgte 360-en da gitt. :p

Vi tenkte jo at muligheten for å bære forovervendt var snedig. Ble aldri til at vi brukte det, bar heller på ryggen når han ble så stor.

Akkurat derfor vi valgte 360 også. Men så ble jeg opplyst om hvordan det ikke er bra for baby og den som bærer. Vi brukte aldri vært og kjøpte ny siden vi generelt ikke likte den, og har aldri hatt behov for forovervendt bæring. :)
 

Jeg er ikke liten selv, men får midjebeltet på min tula ftg helt fint i midjen. Har det faktisk rundt ribbeina når jeg bærer på rygg. ;)

Men uansett så er nok ikke 360 den beste selen, finnes mange alternativer som man kan prøve.
 
Har ergobaby adapt, er ganske overvektig og har mer en nok plass i den!
Har også en tula sele, og liker ergobabyen bedre til babybæring, men har god plass i den også :)
 
Back
Topp