Sengekantbeskytter

Husk at pustende sengekant også kan øke faren for krybbedød fordi det bygger seg opp CO2 i stoffet med mindre den en like lett å puste i som uten noe foran nesa. Prøv selv å ha den foran nese og munn i noen minutter og se om man puster like lett som til vanlig :)

Det er derfor den vi har fra tinydreams er så genial, du merker ikke at du har noe foran munn/nese engang da den består av masse små hull som man puster gjennom :) Også kollapser den om babyen begynner å klatre på den. Vi er veldig fornøyde da lillemann har sluttet å skade seg på natta ved å sette seg fast i sprinklene. Det er den eneste trygge sengekanten jeg har funnet på nett/butikk da, de andre vi så på hadde for tykt stoff. Så om noen trenger en for å fange opp smokker og passe på at babyen ikke setter seg fast så er den virkelig å anbefale :)
 
Synes her er mange gode argument, likte godt det med den sengekanten som puster! De trenger jo ikke sengekant når de er så små som nå, men det er himla travelt med føtter som sitter fast i sprinkler, og smokker som detter på gulvet x antall ganger pr natt. Og når en får lite søvn fra før blir en ganske desperat! Vi har en tynn IKEA sengekant til største, hun fikk den etter hun ble veldig mobil på natta, og det ble et problem med armer, bein og smukk. Da var hun så stor at det ikke skal være farlig å sove på magen lenger heller i følge rådene. Da tenker jeg det må være rimelig innafor!

Jeg har babynest til babyen, og hadde det til storesøster fra fødsel av. Mer skeptisk på dette ifht krybbedød. Storesøster startet livet sitt med 3 uker på nyfødt intensiv, og det var der hun ble vandt til babynest. De laget et av håndduker, og hun lå i det hele natten, først med overvåkning, så uten. Hun var veldig utrygg uten støtte rundt seg. Etterhvert som hun ble eldre, var babynestet en trygghet, åpnet det opp og tok bort snoren. Hun lå i det til hun var rundt 1. Litt mer usikker på hva jeg skal gjøre til lillesøster, hun virker foreløpig "tryggere" så lenge hun svøpes, og da er kanskje ikke babynest verdt den lille risikoen. Synes det er vanskelig, alle, meg selv inkludert, er jo naturlig nok livredde for krybbedød.
 
Det er derfor den vi har fra tinydreams er så genial, du merker ikke at du har noe foran munn/nese engang da den består av masse små hull som man puster gjennom :) Også kollapser den om babyen begynner å klatre på den. Vi er veldig fornøyde da lillemann har sluttet å skade seg på natta ved å sette seg fast i sprinklene. Det er den eneste trygge sengekanten jeg har funnet på nett/butikk da, de andre vi så på hadde for tykt stoff. Så om noen trenger en for å fange opp smokker og passe på at babyen ikke setter seg fast så er den virkelig å anbefale :)
Måtte google, og det ser absolutt bedre ut enn andre jeg har sett :happy:
 
Vi hadde sengekant med de to eldste (men ikke fra de var nyfødte tror jeg), mest for å holde smokken i senga, var alt for mange leteaksjoner etter den uten. Regner med at vi gjør det samme denne gangen.
 
Back
Topp