Soving på dagen pr mai 2020

Sover augustbarnet på dagen?

  • Ja, så lenge det vil

    Votes: 12 70,6%
  • Ja, men vi vekker etter en gitt tid

    Votes: 5 29,4%
  • Nei

    Votes: 0 0,0%

  • Antall som har svart
    17

HildeFraNordSør

Forumet er livet
August 2018
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Sensommerskattene 2023
Jeg tror vi er på vei inn i et skifte mtp dagsoving hos oss. Det tar så utrolig lang tid å få ham til å sovne, både kveld og dag. For bare et par uker siden sovnet han på under 5 min i vogna, nå tar det en halvtime eller mer. Så jeg er nysgjerrig på om deres fortsatt sover på dagen og hvor lenge?
 
Min sover fortsatt på dagen så lenge han vil, virker som han trenger det. Men har også merket/fått beskjed fra dagmammaen om at det av og til kan være vanskelig å få han til å sovne på dagen, og det har vi ikke opplevd siden før han fikk rutiner på dagsovingen.
 
Sover ca 2t, og trenger absolutt duppen enda. Står opp så tilig på morgenen at duppen aldri blir så sent på dagen, så trenger ikke vekkes. :p
 
Sover på dagen men vekkes etter ca en time :)
 
Så lenge hun vil, varierer fra 30 min til 2 timer. På kvelden er hun håpløs å legge uansett om hun sov 10 minutt eller 2 timer.
 
Rett før han begynte i barnehagen igjen hadde han 4 dager der han ikke sov på dagtid i det hele tatt. Det var veldig deilig, for han var en drøm å legge på kvelden. :hilarious:

Nå blir han vekket etter 1,5 time. Skulle egentlig ha kortet ned litt til, for det tar fort nesten en time å sovne på kvelden. Men foreløpig holder vi oss til 1,5 time. Han er så innmari trøtt hvis han blir vekket etter 1 time.
 
Her sover han så lenge han greier fortsatt. Blir alt fra 1,5 t til 3. Stort sett over 2 timer.

leggetid har begynt å bli mos, så tenkte kanskje å kutte ned til 1,5 snart.
 
Legging i går kveld tok 2 timer og 15 minutter. :wtf: Så vi må definitivt prøve noe. Han hadde sovet 2 timer og 20 minutter på dagen.
 
Legging i går kveld tok 2 timer og 15 minutter. :wtf: Så vi må definitivt prøve noe. Han hadde sovet 2 timer og 20 minutter på dagen.
Vi prøvde å rett og slett starte leggingen senere. Det fungerer hos oss.
 
Vi prøvde å rett og slett starte leggingen senere. Det fungerer hos oss.
Vi startet leggingen kl 20, han sovnet kvart over 22. Vi har egentlig sett for oss legging kl 19, men ser an hvor trøtt han er, og hvor lenge og sent han sov på dagen.
 
Vi startet leggingen kl 20, han sovnet kvart over 22. Vi har egentlig sett for oss legging kl 19, men ser an hvor trøtt han er, og hvor lenge og sent han sov på dagen.
Når står han opp på morgenen da? Julian sover normalt rundt 20 til 06. 19 til 05 er ikke noe vi ønsker oss. Det er så fryktelig tidlig å stå opp. Vi hadde det sånn en god stund.
 
Når står han opp på morgenen da? Julian sover normalt rundt 20 til 06. 19 til 05 er ikke noe vi ønsker oss. Det er så fryktelig tidlig å stå opp. Vi hadde det sånn en god stund.
De siste dagene har han stått opp kl 7. Han brukte å sove fra ca kl 20 til 6:30.
 
I går prøvde vi oss på "en dag uten lur" for å se hvordan det var. Han slet veldig noen timer der og ble litt sutrete mot kvelden. Legging gikk mye raskere enn i det siste. Men vi vil jo ikke at han skal være totalt utslitt etter en rolig dag heller. I dag var han merkbart trøttere fra morgenen, så tydeligvis litt i underskudd fra i går.
I dag la vi ham til å sove i vogna på formiddagen (gikk kjemperaskt), men vekket etter 1 t og 20 min. Han har vært i fin form hele ettermiddag og kveld. Legging i kveld tok samboeren 1 t 10 min. Vi prøver dette noen dager for å se hvordan det går.
 
Last edited:
Sover på dagen, som regel ca en time, men spennet er 30minutter til 3 timer
 
I går sov han ikke dupp.
Blir da skikkelig overtrøtt og grinete.
Mye mer oppvåkninger og urolig på natten også..
 
Søv ca 2 timar, sovnar lett. Men helst ikkje etter kl. 14. Blir lagt 1130 ca, både heime og i bhg, så sjeldan vi må vekke han.
 
Her sover han en time i vogna fra 12-13 ca. Må vekkes. Korta ned fra 2 timer for et par måneder siden pga at det tok så lang tid å legge. Tar fortsatt som regel lang tid før han sovner, men nå er det ofte fordi storebroren som han deler rom med bråker ☹️
 
Ti dager nå med 1 time 20 min lur. Det fungerer fint; han sovner fort på dagen og bruker 40-60 min på kvelden. Han er definitivt ikke moden for å kutte luren. Skjønner jeg godt, sover litt på dagen hver dag jeg også for tida. :p
 
Sover fra 1,5-2 timer på dagen her. Hvis hun ikke får den søvnen blir det helt skjærings og hun sover dårlig på natt og er umulig å legge.
 
Back
Topp