Mammaklær

Bygdejenta

Elsker forumet
Novemberlykke 2020
Innser at jeg må begynne å se etter noe mammaklær. Har tatt vare på det meste fra forrige svangerskap, men tenkte å unne meg noe i tillegg. Trenger for øvrig ikke være mammaklær heller, men må være god stretch i livet, av naturlige årsaker :hilarious:
Noen som har et merke/plagg å anbefale? :happy:
 
Ellos hadde mange fine sommerkjoler på salg nå, jeg bestilte meg to vanlige som så ut til å ha høyt liv og håper de skal passe til langt ut på høsten :) Ellers har jeg kjøpt litt "nytt" på bruktmarkedet denne gangen, for å supplere det jeg hadde fra før!
 
Har en pakke på vei fra Zolando, bra utvalg i alle prisklasser. Ble i første omgang messe basic-klær på meg da jeg fortsatt kan bruke kjoler/topper fra vanlige garderoben. Tar gjerne imot flere tips til neste shoppingrunde.
 
Jeg har handlet mamalucius klær. Kjempe fine og god kvalitet.
Kjøpte tights i den størrelsen jeg bruker til vanlig, men det visste seg at størrelsen er tilregnet hva man er i 3 trimester. Så den var alt for stor. Kan med hell gå ned en størrelse (til og med kanskje to) i tights for å få de til å passe nå:happy: Ga egentlig en god følelse når man føler seg som ett oppblåst badedyr, at man må ned i størrelse i klær:happy::happy::happy:
 
Hvilken type klær bruker dere i graviditeten? Tenker da både på jobb og ellers.

Syns netthandel er vanskelig, finner aldri noe som faktisk sitter fint på når det kommer i posten. Og få butikker med mammaklær i butikk :(
 
bestilte fra bonprix, er spent på om det er bra. kjøpte på hm i går, og er i mellom medium og large, men gu så trange legger på de. Ble large da.. :p men altså var dårlig utvalg i large, bare masse i xs og s
 
Hvilken type klær bruker dere i graviditeten? Tenker da både på jobb og ellers.

Syns netthandel er vanskelig, finner aldri noe som faktisk sitter fint på når det kommer i posten. Og få butikker med mammaklær i butikk :(
Jeg er sykemeldt så jeg dasser rundt i joggebukser... har ei mammaolabukse som jeg tar på hvis jeg skal noe annet. Har bestilt et par topper og en tights og en shorts. Så får jeg supplere etterhvert :)
 
Har handlet mye på HM forrige svangerskapene. Skal prøve andre steder denne gangen.
 
Har og en pakke fra zalando på vei i posten. Tre maxikjoler fra favorittmerket Dorothy Perkins. Håper mammakjolene deres er like bra som de vanlige.
 
Favoritt-buksene fra sist svangerskap er faktisk vanlige jazzbukser fra Only Play. De har liv som skal brettes ned, men kan også dras godt opp over magen! Jeg hadde beholdt to fra forrige gang, men de slet jeg hull i i løpet av hjemmekontorperioden nå, de var godt brukt! Har bestilt en med 7/8 lengde og en med full lengde som jeg bruker nå ;) zalando har de inne både i vanlige størrelser og pluss-size! Og så hjelper det godt at de er billige!

og så har jeg ei dressbukse fra Asos Maternity som jeg brukte til møter osv på slutten av svangerskapet sist, tenker den er brukbar til høsten :)

Har og en pakke fra zalando på vei i posten. Tre maxikjoler fra favorittmerket Dorothy Perkins. Håper mammakjolene deres er like bra som de vanlige.
Jeg bestilte meg mammabukse med lavt liv i det merket, og den var helt enorm! Kunne gått ned to størrelser fra det jeg vanligvis bruker :woot: håper kjolene er mer riktige i størrelsene.
 
Har bestilt bukser, skjørt, kjoler og topper fra HM og Bonprix, veldig fornøyd! Kjøpte en bukse på Zalando, men den tiltrekker seg alt av støv og ser skitten ut etter 5 min...
 
Hvilken type klær bruker dere i graviditeten? Tenker da både på jobb og ellers.

Syns netthandel er vanskelig, finner aldri noe som faktisk sitter fint på når det kommer i posten. Og få butikker med mammaklær i butikk :(


Jeg bruker gravidbukser av ulik slag, og gravid t-skjorte/ genser/ eller vanlig bluser som passer og cardigant/ blezer over, syns det fungerte fint forrige svangerskap også :)
Når det gjelder fysiske butikker er det vel nesten bare hm ;)
 
Lever fortsatt i joggebukser her, men kjøpte en del stretchkjoler på Gina Tricot forrige svangerskap, og de er ganske digge å gå i. Tror jeg har 5 stk som jeg skal finne fram snart :)
 
Kjøpte MAMA linbukse fra H&M, har bodd i den de siste ukene. Så behagelig! Ellers har jeg kjøpt en del kjoler/skjørt fra Zara, H&M og Zalando i en større str en vanlig slik at de kan brukes etter graviditeten.
 
Er kjempefornøyd med bonprix, de er ikke så stramme rundt ankelen og leggene :) pluss at de har sånn strikk i linningen som gjør at man kan gå opp en størrelse og snurpe det inn i stedet :)
 
Back
Topp