Time til oul..

Vet du tid det tok fra legen din sendte henvisning til du har fått time? Min lege hadde glemt å sende den ved 12 ukers kontroll og han skal ha fått beskjed om å sende det i dag, men jeg vil være obs på at han ikke har glemt det på nytt! (Sørlandet sykehuset her også).

Tror jeg fikk den i løpet av en uke. Veldig effektivt.
 
Fått time 25. juni på Ullevål :) er da 18+5
 
Syntes det var litt morsomt at det sto i slutten av brevet at overlege ved sykehuset hadde sett over saken min og konkludert med at jeg var gravid og at jeg derfor hadde rett på ordinær ultralyd innen 28 januar 2021, dersom jeg ikke hadde fått time til da hadde jeg rett til å klage. :hilarious::hilarious::hilarious:
Fint med ordinær ultralyd i desember eller januar, når ungen skal komme i november:hilarious::hilarious::hilarious:
Men jeg var «heldig» å fikk time allerede i juni, hehe. Lo så jeg grein når jeg leste det.
 
Syntes det var litt morsomt at det sto i slutten av brevet at overlege ved sykehuset hadde sett over saken min og konkludert med at jeg var gravid og at jeg derfor hadde rett på ordinær ultralyd innen 28 januar 2021, dersom jeg ikke hadde fått time til da hadde jeg rett til å klage. :hilarious::hilarious::hilarious:
Fint med ordinær ultralyd i desember eller januar, når ungen skal komme i november:hilarious::hilarious::hilarious:
Men jeg var «heldig» å fikk time allerede i juni, hehe. Lo så jeg grein når jeg leste det.
Hahaha, ja, de formuleringene er helt på jordet. Ikke veldig tilpasset en graviditet i hvert fall.
 
Nå må jeg bare spørre. Når ble det sendt inn papir på at du ønsker å føde på Ringerike sykehus og når fikk du svar? Jeg har nemlig ventet 4 uker nå :rolleyes:

Vet faktisk ikke, men da jeg var på tidlig ultralyd uke 12+4 så kunne legen se det var sendt henvisning, men at jeg ikke hadde fått time så hun sa hun skulle fikse det. Fikk brevet på fredag(?) og det står at innkallingen ble skrevet samme dagen jeg var på TUL :) Anbefaler at du ringer inn og etterspør. Ser at de er veldig treige for tiden..
 
Vet faktisk ikke, men da jeg var på tidlig ultralyd uke 12+4 så kunne legen se det var sendt henvisning, men at jeg ikke hadde fått time så hun sa hun skulle fikse det. Fikk brevet på fredag(?) og det står at innkallingen ble skrevet samme dagen jeg var på TUL :) Anbefaler at du ringer inn og etterspør. Ser at de er veldig treige for tiden..
Ikke sant. Da blir det en telefon dit ;)
 
Oul 16.6:) Sto ingenting om at partner ikke kan være med da... hmm. Tok 20 dager fra kontroll hos lege til jeg mottok innkallelse til oul i posten så jeg begynte å bli ganske utålmodig :wacky:
 
Jeg fikk og innkalling til TUL uten at jeg helt skjønte hvorfor, siden jeg ikke fikk med forrige. Er 12+3 nå og skal idag (klokka over midnatt). Tror jeg får vite dato for OUL på timen :happy:
Masse lykke til! ❤️

Haha... skulle akkurat spørre hva TUL OG OUL sto for, Mn så slo d meg at d var tidlig og ordinær ul :excited001
Sån i fare for å virke helt dum redda jeg mg inn i siste liten... haha...

Fikk vite at grunnen til at jeg fikk TUL*knis* var at vi var så usikker på befruktningstidspunktet og faktum at jeg hadde fått så stor mage allerede.
Så termindato er flyttet fram 10 dager og alt bra med en veldig aktiv jente :Heartbigred
Ny ul 15 juni :) altså OUL
 
Haha... skulle akkurat spørre hva TUL OG OUL sto for, Mn så slo d meg at d var tidlig og ordinær ul :excited001
Sån i fare for å virke helt dum redda jeg mg inn i siste liten... haha...

Fikk vite at grunnen til at jeg fikk TUL*knis* var at vi var så usikker på befruktningstidspunktet og faktum at jeg hadde fått så stor mage allerede.
Så termindato er flyttet fram 10 dager og alt bra med en veldig aktiv jente :Heartbigred
Ny ul 15 juni :) altså OUL
Så deilig å bli flyttet fram ❤️ Godt å høre at alt sto bra til!
 
Jeg har ikke engang hatt første kontroll hos legen engang, kommer sikkert ikke til å få time til OUL før i oktober :p
Kjenner jeg blir misunnelig på alle som har fått dato, gleder meg til det blir min tur!
 
Time til OUL i posten denne uken, med time 29.06, da er jeg 18+4 :) Føles som en evighet til!!
 
Time til OUL 4.juni! Teller ned dagene! Håper det blir endringer innen den tid og at mannen kan få være med :rolleyes:
 
Fått time 8..juni❤ men vet ikke om mannen får være med.
 
Fikk time 26.6 idag, stod at jeg og ledsager ikke måtte være syk eller utenlands osv :hello2
 
Fikk time 26.6 idag, stod at jeg og ledsager ikke måtte være syk eller utenlands osv :hello2
Sniker
Ledsager betyr dessverre ikke partner eller slikt. Det er for de som trenger ledsager av andre grunner.
 
Time til oul i juni og da er jeg rundt 19 uker :) men ikke noe stress for min del da jeg har vært på ul flere ganger allerede på grunn av riskilsvangerskap!
 
Fått time i slutten av juni, er 18+6 da :) Tror jeg må ha en tul til innen den tid, blir nok ekstra nerver i og med at man må gå alene, så greit å ha sjekket litt i forkant.
 
Back
Topp