Når har dere første svangerskapskontroll?

Første kontroll denne uka, kommer til å være 12+2 da.
 
Jeg hadde første kontroll hos jordmor i går, da var jeg 12+1. Vi snakket litt og tok blodprøver. Hun lyttet ikke etter hjertet, jeg var ikke klar over at noen gjorde det. Men synes det var en veldig fin opplevelse :love2
 
Akkurat som meg! Veldig spent!

Jeg og - selv om fastlegen min er litt spesiell... Han er en mann av få ord, sitter bare og hører på meg, og gir kun korte svar på det mest nødvendige - veldig faktabasert kar. Men for all del, han er veldig flink. Men eneste grunnen til at jeg tar første kontrollen hos ham, er pga. blodprøvene jeg uansett må ta der på legekontoret. Resten av oppfølgingen tar jeg hos jordmor på helsestasjonen, de er mye flinkere til nettopp dette, synes jeg.
 
:wavHar fått ul på mandag 11 mai
Er alt for sliten i hode nå til å tenke hvor mange uker og dager... ca.13..o_O
 
Jeg har første legekontroll 11+6. De sa på legekontoret at den skulle være i uke 12-13. Jeg snek litt med en dag fordi jeg gjerne vil ha med gravidskjemaet på fosterdiagnostikken i tilfelle noe skal skrives på. :)
 
Hadde første kontroll tidligere denne uken, var da 10+3, synes det var litt tidlig, men legen insisterte.
 
Jeg hadde i dag 12+2. Legen ville ikke ta prøver eller noenting før jeg var over 12 uker.
 
Var på helsestasjonen hos jordmor i uke 9+4, tidlig ultralyd 9+5. Blitt kalt inn på ordinær ultralyd i uke 18+3.
 
Hvor lang tid tok det fra dere var hos legen til innkalling til oul kom? Har gått en uke og finner verken henvisning eller noe på nettsidene på min helse.
 
Hvor lang tid tok det fra dere var hos legen til innkalling til oul kom? Har gått en uke og finner verken henvisning eller noe på nettsidene på min helse.
Var hos legen en fredag og fikk innkalling onsdagen etter, tror jeg det var.
 
Hvor lang tid tok det fra dere var hos legen til innkalling til oul kom? Har gått en uke og finner verken henvisning eller noe på nettsidene på min helse.
Jeg venter fortsatt på innkallelsen. Henvisningen ble sendt for 3 uker siden.
 
Jeg er bare litt bekymret fordi legen min glemte å sende henvisningen sist :hilarious: så redd for at han kan ha glemt det igjen... men ringer han om en uke hvis jeg ikke har hørt noe :)
 
Var hos jordmor i uke 8 og skal til lege 13+1 for å ta blodprøver.
Jordmor lytta etter hjertelyd men kunne ikke finne den så tidlig :)
 
Noen som vet hvorfor det må søkes om OUL? Å hvem er det som mottar denne søknaden? :p Skjønner man skal inn på det men tenke d bare var som å bestille en vanlig legetime. Spør av ren nysgjerrighet
 
Noen som vet hvorfor det må søkes om OUL? Å hvem er det som mottar denne søknaden? :p Skjønner man skal inn på det men tenke d bare var som å bestille en vanlig legetime. Spør av ren nysgjerrighet
Som alle andre spesialisthelsetjenester må legen sende en henvisning, man kan ikke bestille direkte. Den sendes til sykehuset, noen steder samtidig som man søker om fødeplass.
 
Hadde i går, 11+0 :)
 
Back
Topp