Når fortelle arbeidsgiver om graviditeten..?

ToniBee85

Flørter med forumet
Når forteller dere sjefen/teamet om graviditeten...?

Kjenner jeg gruer meg litt, jobber i en IT-bedrift med 90% menn, og sjefen selv er barnløs (eget valg) og lever for jobben. Nærmeste leder har barn i tenårene.

Har en på 21 mndr, og vært på etterskudd med alt føles det som, helt siden han ble født (slitt med refluks og dårlig søvn), og min nærmeste leder har håpet at "ammetåka" mi snart skal være over. Og nå må jeg altså fortelle at jeg er gravid på nytt :nailbiting:
 
Har nok ingen råd, men ønsker deg lykke til. Høres ikke ut som en drømmesituasjon akkurato_O, men noen mennesker kommer bare aldri til å ha ordentlig forståelse. Masse masse lykke til!!
Alt ordner seg til slutt heldigvis:Heartred
 
Jeg har fortalt det tidlig men det er fordi jeg har jobbet i ambulansetjenesten - og har vært borte fra jobb veldig tidlig. Nå jobber jeg natt på sykehjem og har brukt litt egenmeldinger, og følte det var naturlig å være ærlig om hvorfor. Er sykemeldt nå men får nok tilrettelagt arbeidstid etterhvert.
 
Er permitert pga korona, samt alle sjefene mine. Vet ikke når vi er oppe å går igjen. Men sånn som det ser ut nå så blir jeg til å være så langt på vei at det ikke er forsvarlig å vær i jobb. Gravide som er 2-4mnd får ikke jobbe lengre å må ut i tidlig svangerskapspermisjon.

Men hadde det vært en normal hverdag så hadde jeg måtte fortelle det så fort jeg hadde funnet det ut skjøl pga min sikkerhetsteststilling på jobb :bored:

Men tenker uansett at det er fint å gi beskjed når man merker plager slik at man kan få litt forståelse hvis man er litt dårlig på jobb :smug:
 
Jeg tenkte jeg skulle si fra neste gang jeg får anledning til å snakke med min nærmeste leder nå, har spurt om tid til en samtale så får jeg se når det blir tid... Ikke så lett når vi alle sitter på hjemmekontor!
 
Tenker jeg venter til uke 12 jeg. Har en jobb der jeg kan jobbe ut hele svangerskapet hvis formen er bra. Er også permittert nå så mine plager er det heller ingen som ser nå.
 
Sa det for noen få dager siden da jeg ser ut til å ha fått HG og derfor blir litt fraværende (lærer med nettundervisning atm). Er bare 8+3. Hun ble heldigvis veldig glad på mine vegne, så det lettet veldig! Håper sjefen din tar det fint, ikke greit å gå og grue seg til å si en sånn lykkelig nyhet! Lykke til!
 
Sa det for noen få dager siden da jeg ser ut til å ha fått HG og derfor blir litt fraværende (lærer med nettundervisning atm). Er bare 8+3. Hun ble heldigvis veldig glad på mine vegne, så det lettet veldig! Håper sjefen din tar det fint, ikke greit å gå og grue seg til å si en sånn lykkelig nyhet! Lykke til!
Undervisningsstilling her også, helt greit med hjemmekontor men tenker si i fra før de må rapportere inn eventuell overtallighet for neste skoleår! Jeg vil jo måtte ha vikar fra oktober en gang...
 
Blir ikke satt inn vikar for meg, så trenger egentlig ikke si fra på en stund enda.. Med mindre det kommer tydelig beskjed fra fhi at gravide helsearbeidere skal skjermes, da må jeg gi beskjed.
 
Sa det med en gang jeg fikk positivt test, har en jobb som må tilrettelegges så må si det med en gang. Ble veldig dårlig mottatt og fikk høre det hvor dårlig det passa sjefen. Var heldigvis forberedt på at hun kunne ta det dårlig og man må ho bare stå i det uansett. Legger ikke opp livet mitt etter hva som passer sjefen, desverre. Heldigvis går det meste over. ;)
 
Sa det med en gang jeg fikk positivt test, har en jobb som må tilrettelegges så må si det med en gang. Ble veldig dårlig mottatt og fikk høre det hvor dårlig det passa sjefen. Var heldigvis forberedt på at hun kunne ta det dårlig og man må ho bare stå i det uansett. Legger ikke opp livet mitt etter hva som passer sjefen, desverre. Heldigvis går det meste over. ;)

Herregud, det er så mange sjefer som ikke burde vært det. Bra du tar det sånn, men kjipt uansett.
 
Jeg sa fra allerede i uke 5, pga tiltak rundt korona på min arbeidsplass.
 
Jeg ringte sjefen min en av påskedagene, når jeg hadde etter lite pusterom mellom kvalm og oppkast. Litt skummelt, men jeg skjønte at jeg måtte til lege og ikke kunne jobbe etter påske, så syntes det var fornuftig å informere da. Han blei kjempeglad og tok det så fint! Tror nok han blei litt overraska også, men jeg måtte bare gjøre som jeg følte best og ikke tenke på praktiske ting ift jobb, det var hans jobb å ordne. En fryd å ha en sånn sjef!
 
Når forteller dere sjefen/teamet om graviditeten...?

Kjenner jeg gruer meg litt, jobber i en IT-bedrift med 90% menn, og sjefen selv er barnløs (eget valg) og lever for jobben. Nærmeste leder har barn i tenårene.

Har en på 21 mndr, og vært på etterskudd med alt føles det som, helt siden han ble født (slitt med refluks og dårlig søvn), og min nærmeste leder har håpet at "ammetåka" mi snart skal være over. Og nå må jeg altså fortelle at jeg er gravid på nytt :nailbiting:

Tenker at den verste er å utsette d.. og d meste av bekymringer man har er ting man skaper i hode og ikke virkelig.
Så for alt du vet kan d gå kjempe fint <——- her skulle d vært en smiley, Mn av en eller annen grunn samsvarer ikke iPaden og forumet med emojier..... surmunn...
 
Tenker at den verste er å utsette d.. og d meste av bekymringer man har er ting man skaper i hode og ikke virkelig.
Så for alt du vet kan d gå kjempe fint <——- her skulle d vært en smiley, Mn av en eller annen grunn samsvarer ikke iPaden og forumet med emojier..... surmunn...
Av emojis er det kun det røde hjertet som fungerer. Ellers må du bruke de smileyene/emojiene som ligger inne på forumet :happy:
 
Tenker at den verste er å utsette d.. og d meste av bekymringer man har er ting man skaper i hode og ikke virkelig.
Så for alt du vet kan d gå kjempe fint <——- her skulle d vært en smiley, Mn av en eller annen grunn samsvarer ikke iPaden og forumet med emojier..... surmunn...
Det gikk faktisk veldig fint! :) Dessverre for arbeidsgiver skal nå 3 av 4 av oss jentene ut i perm til høsten... haha, huff...
 
Sa det med en gang jeg fikk positivt test, har en jobb som må tilrettelegges så må si det med en gang. Ble veldig dårlig mottatt og fikk høre det hvor dårlig det passa sjefen. Var heldigvis forberedt på at hun kunne ta det dårlig og man må ho bare stå i det uansett. Legger ikke opp livet mitt etter hva som passer sjefen, desverre. Heldigvis går det meste over. ;)

så man skal bare la være å få etterkommere da, siden barn er så ubeleilig for sjefen?
 
Back
Topp