Vognpose eller dyne/teppe i vogna?

Lilje92

Gift med forumet
Junilykke 2020 ♡
Junibollene 2023
Det er sikkert blitt stilt spørsmål om før, men jeg vil gjerne høre deres erfaringer/tanker :) Jeg har ikke tenkt å kjøpe vognpose før jeg eventuelt ser et behov for det, ser for meg at teppe/dyne over og et lammeskinn eller teppe under i vogna bør være ok, spesielt i sommermånedene og i starten? Kanskje det blir enklere med vognpose etterhvert som ungen blir større? :)

Hva er deres tanker om vognpose vs ikke vognpose? :)
 
Jeg har også bare tenkt å bare bruke dyne/teppe, siden vi er så heldig å få barn på sommeren:) og evnt teppe å ligge på:)
 
Har to juni/juli barn fra før. Brukte bare teppe/dyne og lammeskinn i starten. Kjøpte inn en vognpose når høsten kom :)
 
Har kjøpt vinterpose (voksi), tenker det er godt å ha her oppe i nord-norge når vinteren kommer. Men har ikke planer om å kjøpe vår-/sommerpose, tenker som deg at det holder med teppe/dyne og eventuelt lammeskinn på sommern og tidlig høst (selv her i nord):happy:
 
Eg og tenke dyne og teppe i starten :happy:
Har allerede klar tynne vognposar (som fulgte med vogna) og kan bruke dei om det skulle bli nødvendig, men tippa det ikkje blir bruk for heilt først. Satsa på varm og fin sommar :cool:
 
Samme som alle andre her, syns dyne er greiest når de er så små. Har både vår- og vintervognpose til storebror (snart 2) som jeg er kjempefornøyd med til han, men tror en bitteliten kropp vil drukne litt i de. Går nok over til vognpose når vi går fra bagdel til sportsdel :)
 
Vi har helårspose fra Easygrow (grandma) ☺️ Tar bare ut dynduna i posen, og den blir som en tynn vårpose. Brukte den til storesøster og er veldig fornøyd! De dagene det var varmt tok jeg bare ut posen, og hadde ett tynt teppe opp i ☺️
 
Vi bruker bare dyne/teppe i starten, har gjort det med de to andre også og syns det er det beste om sommeren/høsten. Til vinteren blir det nok kjøpt inn enn tykk vinterpose :)
 
Dyne/teppe her også :) så vognposer i sportsdelen. Ofte lurt å kjøpe brukte vinterposer på sommeren, og vårposer på høst eller vår, har selv kjøpt ubetydelig brukte poser til storesøster :)
 
Jeg hadde i utgangspunktet ikke tenkt vår-/høstpose, men så kom jeg over et godt tilbud og bestemte meg for å kjøpe likevel :p Her er det ofte kjølig, og med storebror slet vi med at vi ikke følte vi fikk pakket han godt nok inn med teppe/dyne (+lammeskinn under).
 
Dyne og teppe. Men har fått en slik pose i fleece av ei veninne, og har vinterpose fra forrige. Så tror vi har nok. Ønsker oss saueskinn, for har hatt de til de andre. :)
 
Blir nok saueskinn og teppe/dyne på sommeren og tidlig høst og deretter vinterpose. Storesøsknene er begge vinterbarn som brukte voksipose fra dag 1, det funket veldig bra :)
 
Det er sikkert blitt stilt spørsmål om før, men jeg vil gjerne høre deres erfaringer/tanker :) Jeg har ikke tenkt å kjøpe vognpose før jeg eventuelt ser et behov for det, ser for meg at teppe/dyne over og et lammeskinn eller teppe under i vogna bør være ok, spesielt i sommermånedene og i starten? Kanskje det blir enklere med vognpose etterhvert som ungen blir større? :)

Hva er deres tanker om vognpose vs ikke vognpose? :)
Vi brukte dyne og pledd de første månedene sist, hun var julibaby. Byttet til vinterpose ganske seint:happy:
 
Vi brukte teppe eller dyne til første, som var junibaby. Byttet til vinterpose da det nærmet seg vinter.
 
Sniker fra mai :)
Vår førstefødte er født i juni og til han hadde vi lammeskinn i bunn og teppe/tynn dundyne i vogn
Nr 2 er født i november, så til henne så hadde vinterpose
Venter straks nr 3 og som ved første så blir det dyne og teppe i vogn :)
 
Vi har kjøpt inn vogndyne til henne, men arver to gamle vognposer også, en som kan brukes på våren/sommeren og en vinterpose i saueskinn til vinteren:happy: men regner med at det blir mest bruk ac vogndyne i første omgang!
 
Vi blir nok å bruke dyne/teppe nå på sommeren og vognpose når det blir kaldere :)
 
Back
Topp